898 visninger
|
Oprettet:
Løsdrift med eller uden dækken ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Tinker som skal gå i løsdrift til vinter.
Han skal rides dagligt så vil høre om det er dumt hvis vi giver ham et tyndt regndækken på dog kun på de våde dage, udelukkende for at han er tør når han skal have sadel på?
Vil dækkenet have nogen betydning for om han sætter en god nok pels så han kan holde varmen for der er absolut intet i dækkenet det holder ham bare tørt??
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
En hest skal enten have de korrekte dækkener til sæsonen på eller intet dækken.
Et tynd dækken presser hårene ned og gør det derfor umuligt for hesten at rejse pelsen, som de gør når de fryser. En hest holder varmen ved at rejse pelsen og derved skabe luftlommer.
aug 2007
Følger: 44 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 265
Løsdriften er ny og med god plads til alle 3 heste den er bygget op i træ, men hesten går ikke derind bare fordi det regner eller sner faktisk kun når der er fodres og der er hø/wrap og nogle gange pga. af varme og fluer...... så hvad gør I andre med heste i løsdrift når i skal ride om vinteren?
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Min veninde rider bare. Man kan sagtens lægge sadel på en våd hest, så længe den ikke er plaskvåd.
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
aug 2007
Følger: 44 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 265
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
HVIS den bliver våd og har meget lang pels, så er det en rigtig dum ting ikke at have dækken på .
Også at hesten står med en bamsepels , evt er våd uden på og så skal have sadel på .
MIT råd er at du klipper ham / hende på halsen og i lysken ( så den kan komme af med varmen , og så lægger et tyndt regndækken på den .
Det er der altså mange islænderfolk, der gør også, dem der rider seriøst , eller til hestene er varme .
Er du KUN hyggerytter og det meste foregår i skridt og luntetrav , så er det nok lige meget med dækken og evt klipning .
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
Løsdrift med eller uden dækken ??