{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste i løsdrift?
  • #1   29. jun 2011 Jeg har ikke selv hest i løsdrift, men jeg har en kontrakt pony på en rideskole som har heste i løsdrift.. (-:

Hestene får mad to gange om dagen. Jeg kan ikke helt præcist huske hvad der er i deres foder, men det er noget rideskolen selv laver/blander.

Hestene der går i løsdrift, går altid i løsdriften, og kommer ''aldrig'' ind i boks. Da deres ''hus'' er meget solidt og isoleret.. (-:

På marken har de nogen træer de kan gå i læ ved, ellers kan de jo gå ind i huset.

Det er primært unghestene der går i løsdtift.

Håber det var til en hjælp (-:

mvh. Nanna.

• #2   29. jun 2011 islænder foder, og wrap.
    krybbefoder 2 gnage, wrap 5 gange. og nu græs det meste af dagen.
    de passer selv hovrnår de vil ind i skuret, det er jo det der er det fede ved løsdrift.

• #4   29. jun 2011 Hvad gør i så når de fodres?
    Tænker på at hvis der er nogle der er hurtigere til at spise end andre?

• #5   29. jun 2011 Har mine i løsdrift. Jeg nyder det personligt. Mine har hø ad libitum i småmaskede hønet. det fylder jeg en til to gange om dagen efter behov. De får vitaminkiks til dagligt når jeg lige kikker dem efter for sår og skrammer.
    plusserne, de får rørt sig meget mere end i bokse, de bestemmer selv hvornår de vil være ude og inde.
    Minusserne er de desværre nok ikke kommer helt så meget i hænder som boksheste, som bliver trukket frem og tilbage.

• #6   29. jun 2011 minus. ligner s... i forårs og efterårsmåneder grundet mudder og pløre.

• #8   29. jun 2011 Andre med erfaring om hvordan de fodres så de hver især får deres mad ?

• #9   29. jun 2011
    Zwick : En studenterhue er rød, ikke andet. * - En god og ordentlig løsdrift har ikke mudder problemer :o)

En god løsdrift har fx. drænet ved ledet og hvor hestene er meget så man ikke har problemet eller har fliser eller træflis.

• #10   29. jun 2011 I deres løsdrift er alle hesten gode til at få noget! (-:
    Men hestene skal nok lige lære det..

• #12   29. jun 2011 Tusind tak for alle jeres venlige svar smiley

Flere kommentar er selvfølgelig velkommen smiley

• #13   29. jun 2011 her er et link til en side med en genial løsdrift, hvor hestene er i bevægelse i meget af dagen...og hvor de fodres individuelt via foderautomater som tvinger dem til at spise mange gange om dagen... ligeledes skal de bevæge sig efter vand, hø og græs..
    www.bopil.dk

og et link til deres webcamera så man kan se hestene her og nu
    (link fjernet)

tommysminde hestecenter har systemet.
    http://www.thommysmindehestecenter.dk/Opstaldning.html

• #14   29. jun 2011 Hvad får de at spise?
    - Masser af hø/wrap og lidt lucerne med noget mysli i

Hvor mange gange om dagen får de foder?
    - 2gange om dagen, hø/wrap 3-4gange om dagen

Kommer de ind når vejrer er værst?
    - Nope det er løsdrift, de skal nok selv styre hvor de helst vil være..

Hvad har de at stå i læ ved?
    - Vores har lige som et hus, murer hele vejen rundt, og tag på, er faktisk en gammel garage..

Det eneste minus jeg kan finde er at hesten kan være våd når man skal ud og ride, men altså det tager ikk lang tid at tører såå..

Der er masser af plusser, f.eks. heste i løsdrift er sjældent syge, f.eks. min vallak har ikke haft en eneste sygedag de sidste 3år hvor jeg har haft ham.

De styre selv om de vil være inde eller ude..

Bedre klima

De er så naturlige som det overhovedet er muligt..

Samt de heste jeg har set gå fra boks til løsdrift er blevet meget mere glade at se på..

Og når ja de kan holde sig i form fordi de kan gå rundt meget af tiden i stedet for bar at stå stille

• #15   30. jun 2011 Går jeres heste i grunden med dækken når de er i løsdrift?

Og hvor gammel skal de være når de kommer i løsdrift?

• #16   30. jun 2011 Nej mine går ikke med dækken..
    De kan komme ud fra fødsel af, medmindre de bliver født meget sent på året..

• #17   30. jun 2011 Hvad er sent på året?

• #18   30. jun 2011 august måned ca. vil jeg tro..
    Altså inden det bliver koldt..

• #19   30. jun 2011 Ja okay. Tak for svar smiley

• #20   30. jun 2011 Mine 2 plage fra Marts sidste år, har boet i løsdrift hele deres liv, min ridehest havde altid været bokshest da jeg fik ham i Februar, han er nu løsdriftshest også...

De får deres krybbefoder 1 gang om dagen, da de får meget lidt, er der ingen grund til at fordele det ud over dagen.. De kommer enten i boks og bliver fodret, eller bliver bundet ved deres krybbe i løsdriften... Fodrer med Travo Performance, Alfalfa lucerne, Fiber piller og Ølgær...
    De har ALTID hø eller wrap til rådighed og der bliver ikke mudret andre steder end lige ved leddet....

Ridehesten har dækken på om vinteren, det kan man sagtens i en løsdrift...

Jeg skal aldrig have heste i boks igen...

Kommentér på:
Heste i løsdrift?

Annonce