{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift heste nytårsaften?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   31. dec 2014 Masser af hø/wrap..

Man må ikke ændre deres rutiner, for det kan skabe mere stress end ellers.

Jeg ville lade dem stå ude, hvis deres fold er god nok løber de ingen steder..

• #2   31. dec 2014 Lader dem gå ude, lys i løsdriften, frisk vand og masser af hø så er der altid ro på mine heste og har der været de sidste 6år, har haft både nervøse og rolige heste, alle står pænt midt ude på folden og kigger på det

• #3   31. dec 2014 Hm okay.. Vi har et par heste som let bliver nervøse og kører hinanden op. De går i en løsdrift hvor de har hver deres bokse som de kan gå ind i. Og der er lidt delte meninger i stalden om vi skal lukke boksene og lade dem stå inde, eller om de skal være ude.

Sidste år blev de bange for noget fyrværkeri og løb igennem hegnet. (Det var et par dage før nytårsaften). De var inde i boksene på selve nytårsaften, hvilket egentlig gør mig mest tryg.

De står rimelig meget "inde i byen", der er rigtig meget fyrværkeri her, og der bliver skudt af forholdsvis tæt på dem.
    Jeg er simpelthen bare SÅ rædselsslagen for at de løber igennem hegnet! Men de får masser af hø, lyset bliver tændt, og ham der bor på stedet holder lidt øje med dem inde fra huset af. Men han er en gammel mand, og vil have svært ved at stille noget op hvis de er paniske og løber væk..

• #5   31. dec 2014 Min går også i løsdrift. De går 3 heste sammen og det er mig som passer dem i aften. De skal gå ude hele aftenen/natten, for der er ingen mulighed for at lukke dem inde.
    Jeg er lidt nervøs for at de tager hegnet, men jeg har nu kigget til dem to gange mens der har været store brag og der har de stået stille, så håber de bliver inde.

• #6   31. dec 2014 Vi har valgt at stille vores heste i stald hos nogle venner for natten. Det er ud fra, at vi ikke er sikre på hvor meget der skydes af i området og så fordi den ene hest først er flyttet ind for 11 dage siden. Den anden er vant til at stå i den stald og hestene kender hinanden fra tidligere, så vi tror på det er det rigtige for vores heste i år.
    Men viser det sig, at området er roligt, vil vi ikke tage dem i stald til næste år.

• #7   31. dec 2014 Vores er kommet ind i stalden i nat... Mest fordi den unge nemt bliver bange og pisker en stemning op. Og der er ingen der har lyst til at skulle ud og jagte heste midt om natten smiley

• #8   31. dec 2014 Min har stået i løsdrift de sidste år sammen med 3 andre.. Og jeg har netop været ude at fodre dem.. De var total kølige og upåvirkede( på trods af det ligger i udkanten af Århus) vores erfaring er, at der ikke skal laves ændringer, blot masser af stråfoder, vores har ad libitum.. Vi forsøgte et år at fodre med hø i løsdriften, det blev ganske enkelt ikke spist, for de vil helst være ude, hvor de føler sif sikre og kan "flygte" altså løbe rundt.. Jeg har været der kl. 00 et år, der løb de Ligeti minutter, da det var værst og efter. En halv times tid, var der helt ro på dem.. Nu er der ikke længere noget, fordi de har prøvet det før

• #9   31. dec 2014 Vores står bare ude som normalt. Ved midnat kommer ejerne ud til hestene og sørger for intet sker, men kun fordi de alligevel er sammen dernede. De får vist lidt hø lidt inden det hele går løs, men ellers er alt som det plejer. De har prøvet nytårsaften før, og der er endnu ikke sket noget dernede smiley

• #10   1. jan 2015 Håber alle jeres løsdrift heste klarede skyderiet smiley mine stod ude i det og klarede det til UG?? min 8 mdr. Plag var bare så cool, hun var lidt ekstra opmærksom og det var det smiley

• #11   1. jan 2015 Vores tre bliver lukket i ridehuset, hvilket hjælper dem. Derefter lys i begge stalde (der er på hver side) så de ikke kan se lysene, for det er dem de reagere på smiley

Kommentér på:
Løsdrift heste nytårsaften?

Annonce