{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  heste i løsdrift
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   25. sep 2014 Stortset alle smiley

• #2   25. sep 2014
    Islændere er ikke marsmænd, derfor kan de fleste andre heste også fint klare løsdrift uanset race eller blanding, alder osv. så fremt de har optimale forhold.

• #3   25. sep 2014 selvfølgelig...

mine varmblods drenge har de sidste par år gået i løsdrift

• #5   25. sep 2014 Hvis det er fornuftige løsdrifter (og ikke en mudderpøl) + de har noget at gnaske i enten fordelt over mange måltider eller ad lib(som producerer meget varme), så kan alle heste klare løsdrift.

Personligt har jeg selv en ældre araber, som har gået i løsdrift i mange år.

• #6   25. sep 2014 Jeg har en dansk varmblod og en blanding mellem araber og oldenborg i løsdrift, min dv går dog med dækken fordi han er for tynd var han ikke det kunne han sagtens gå uden dækken..

og alle heste kan gå i løsdrift, bar ikke sikkert alle kan gå uden dækken af forskellige årsager

• #7   25. sep 2014
    ... Dog kan alle heste ikke gå i løsdrift. Men de fleste kan.

• #8   25. sep 2014 Vi har 4 i løsdrift. En ismule og 3 store varmblods. To af de store går med dækken når det bliver rigtig koldt. De er et par ældre drenge på 20 og 21 og de bliver til den tynde side hvis de skal bruge krudt på at holde varmen. Hele banden går på hø i rå mængder, de to unge får vitamin/mineralkiks og de gamle er på seniorfoder. Det fungerer strålende

• #9   25. sep 2014 Ja alle racer kan gå i løsdrift... Har haft fuldblods, DV og blandingsheste i løsdrift uden problemer året rundt....

• kat .
    kat . Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   26. sep 2014 nå OK troede kun det var islænder det kunne klare det året rundt pga den tykke pels de har. min søster vil nemlig gerne have en hest og de har en løsdrift stald i nærheden hvor hun kommer til at bo, og hun mente så det kun gik med islænder, når den skule gå der hele året.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #11   26. sep 2014 Hvis en hest ikke kan gå i løsdrift, siger det mere om løsdriften end om hesten. smiley

• #12   26. sep 2014 De fleste heste kan gå i løsdrift.. Min gamle varmblodshest på 20 år går i løsdrift med en 3 års varmblod.
    De nyder livet smiley
    Min bliver endda fuldklippet flere gange om året uden problemer..

• kat .
    kat . Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #13   26. sep 2014 ok tak for svar, jamen det er jo fint så er det jo ikke et problem hun skal tænke på. Vi har før haft hest, men de har altid stået i stald om vinteren ved dårligt vejr

• #14   26. sep 2014 Kommer and på hesten. Min gamle var ikke egnet til boks frederiksborg. Han var altid ved at. Vælte stalden for at komme ud. Min nye går stadig ude 27/7 men de kommer snart ind. Han var ikke så god til løsdrift livet hvor jeg tidligere havde ham. Han fik bank hele tiden, måtte ikke komme til vandet måtte ikke komme ind i skuret måtte ikke komme til wrap og halm. Så nej det kommer and på hest og flok. Hvis det blir koldt og den ikke sætter nok pels så det blot dækken på. Mere om den kan komme ind i flokken og falde til der betyder noget. Og der skal man lige have en back up plan. Held og lykke.

Kommentér på:
heste i løsdrift

Annonce