{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.959 visninger | Oprettet:

At binde hesten sikkert {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har jo købt et træktov med slip-let funktion, for at jeg kunne binde min hest, uden at bekymre mig om, at han skulle komme til at sidde fast på den ene eller anden måde, og forvolde skade på sig selv og sine omgivelser. Jeg har prøvet at binde ham med et almindeligt træktorv med lille karabinhage "for han plejer jo at stå pænt." Han fik så torvet op over nakken, og var lige ved at gå i panik og brække halsen på sig selv. Heldigvis fik jeg ham hurtigt beroliget, og jeg kunne fjerne torvet.
Efter den oplevelse, blev det klart for mig, at slip-let var NØDVENDIGT. Så sådane t tov anskaffede jeg mig.

Der skete så det i dag, at jeg stod ude og striglede og fodrede, da skraldevognen kommer. Han plejer ikke at være bange for lastbiler, og er generelt en ret modig hest, så det kom lidt som en overraskelse da han panikkede fuldstændig, og bare skulle væk. Jeg stod selvfølgelig og prøvede at berolige ham mens det skete, men han var i et state-of-mind, hvor der bare slet ikke var forbindelse. For det pokkers torv gik ikke op. Han hev og sled, og jeg tænkte, hvorfor går den ikke op!? Til sidst sprang metallet så, og så snart han var fri, faldt han til ro. Han løb altså ikke væk, stod bare og betragtede lastbilen.

Jeg blev selvfølgelig rigtig irriteret over, at tovet ikke havde den funktion som det var blevet købt til. Så mit spørgsmål er nu, om I kender andre måder, som er sikre, at binde hesten på? Har I nogle løsninger, som virker, således at jeg undgår flere sprængte træktove, og i værste tilfælde, skader på min hest?

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/6358562_l.jpg her er lige et billed af det sprængte tov.

Har i en (u)holdbar løsning!?

Mvh. Malene og Falco

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At binde hesten sikkert
Kommentér på:
At binde hesten sikkert

Annonce