730 visninger
|
Oprettet:
Videregående uddannelse med egen hest? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg overvejer meget at få min egen hest, men jeg har jo mine fremtidsplaner, og jeg vil meget gerne høre fra jer.
Jeg vil gerne studere videre efter gymnasiet (dog med et sabbatår eller to) men jeg skal samtidig have penge nok til at leve for + betale for hesten.
Har nogle af jer prøvet dette, og hvordan fik du det til at hænge sammen?
Signe
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
Jeg tror at det bliver nødvendigt med både en part og et studiejob hvis det skal hænge sammen økonomisk. Jeg ville ikke gøre det med den bachelor jeg tog (40+ timer om ugen), men den master jeg er på nu kunne jeg muligvis godt hvis ikke jeg var afhængig af bil (som også koster når man er på SU).
Jeg læser stadig og er ved at købe hest - det er dog sammen med min mor. Eller, rettere, min mor er ved at købe hest, og hun vil have at vi deles om ridningen. Det kunne jeg dog ikke være med til da jeg læste på min bachelor, for der var jeg ALTID i skole, og når jeg ikke var havde jeg lektier, projekt og hund.
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
sep 2006
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 66 Svar: 639
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Ja det er dyrt, man må bare tage sig sammen, jeg havde to jobs + studier plus løse jobs når de tilbød sig...
Det er det værd, når man kan komme ud og ikke tænke på andet end hesten og en selv! Man skal ikke tænke på andre mennesker, hvilket tøj man har på (næsten da) makeup osv.. Bare dig og prullen og så bare ride...
Åh det er bare skønt!
Det er så bare træls, hvis hesten er en numse den dag he he...
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Nu er jeg så også så heldig, at det er min mors hest (som jeg rider hver dag hæhæhæ), så hun betaler for opstaldning osv. Hvis ikke hun gjorde det, ville jeg godt nok have svært med at betale, men man kan også godt bo billigere end mig.
Men ja, som Sister McFluff siger, så ville jeg nok også anbefale en part. Så kan du også få lidt økonomisk hjælp.
Hvis du, som jeg, ikke kan undvære hestene i dit liv, men ikke har råd, så kan du evt. finde ud af en låneordning indtil du er helt på plads og ved at du har tid/råd.
Jeg har haft låneordning indtil nu, hvor vi har købt vores egen og har været vildt glad for det, ikke fordi det er gået godt (for det er det i hvert fald ikke), men fordi det har bekræftet mig i, at jeg skal have min egen hest. Kan jo være en låneordning, er vejen frem for dig indtil du finder ud af, om du skal have din egen eller om det er for stresset/dyrt
Håber det hjalp!
jan 2008
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Men så må du flytte til Bellahøj eller sådan. Har en bekendt, der læser til dyrlæge, bor i Bellahøj og har hest. Men det er nok svært, hvis man ikke kan få tilskud fra sine forældre. Ville jeg i hvert fald synes. Har i hvert fald ikke de 3000 ekstra om måneden, som det koster, at have hest.
jan 2007
Følger: 63 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 147 Svar: 1.078
Det er meget tidskrævende i perioder + nogle gange lange dage til kl 17 osv..
+ Opstaldniing i KBH er pænt dyrt efter min mening
dec 2006
Følger: 210 Følgere: 207 Heste: 4 Emner: 115 Svar: 515
jan 2008
Hvad gør du for at have råd til det hele med arbejde osv?
jan 2007
Følger: 63 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 147 Svar: 1.078
Hvis jeg havde haft hest inden tror jeg også jeg ville have undersøgt den del
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
jan 2008
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Vil bare sige, at hvis ikke skal anskaffe dig en hest, med den tanke at en part kan redde dig økonomisk, det kan virkelig give bagslag..
Der skal være "luft" i økonomien til gerne en lille opsparing, til ubehagelige dyrlægeregninger osv, hvis man som jeg har en selvrisiko på sin forsikring af hesten...
Videregående uddannelse med egen hest?