543 visninger
|
Oprettet:
Hjælp.. Hun tygger.. {{forumTopicSubject}}
Er der nogle er jer der kan fortælle mig hvorfor Twikki tykker i bidet når jeg rider på hende, det er værst når hun bare går for lange tøjler og slapper af eller også hvis jeg bare har lidt fat i hende..?!
Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig..
apr 2004
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 105
apr 2004
apr 2004
Men tror jeg vil få tjekket hendes tænder..
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Hun er ung, og ikke redet så meget, hun skal tykke/smaske det er et godt tegn, på at hun har det godt, og acceptere dig som leder, og lærer biddet og dens indvirkning at kende.
skulle hun have tandspidser, taber hun højst sandsynligt sit foder.
Anita
apr 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 265
Nogle siger at man skal ride dem mere frem når de ligesom tykker/hakker så de søger frem til bidet. Det hjælper dog ikke på Lesley.
Andre siger også det kan være stress.
Jeg spurgte en om jeg måske kunne gøre noget ved det, og hun sagde at man kunne binde en 2-krone fast i bidet så de havde noget at lege med.
Men det kan nok være af flere grunde de går og hakker eller tykker.
Du sagde hun havde gjort det efter hun havde fået et tyndere bid. Og hvis hun ikke har været redet så meget kan det være at det genere hende lidt.
For når jeg tænker mig om er Lesley også ret øm i munden eller har været da hun har haft nogle sår i mundvigene. Og det tager lang tid at hele når hun jo går på rideskole
Men det er faktisk svært at sige ...
apr 2006
Følger: 110 Følgere: 123 Heste: 4 Emner: 330 Svar: 2.260
Her: (link fjernet)
Et bid hvor det smager lidt af æble!
Men ligesom Anita sagde tror jeg også det kan være fordi hun er så ung og lige skal finde ud af hvad det er for noget:)
Hjælp.. Hun tygger..