{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første gangs køber hjælp
  • #1   20. apr 2011 Få en dyrlæge til kigge på hesten, og en smed. og prøve tid ville være godt hvis dette er muligt

• #2   20. apr 2011 Når du skal til at købe så lav en kontrakt (de kan printes ud diverse steder fra) husk du skal have ejercerfikat og pas.

Husk at spørg om hesten er chippet/brændemærket (det skal alle heste være i udgangen af dette år)

Hvis den har pas om den har fået medicin sider. (men igen alle heste får pas med den nye lov)

Husk ved køb at få lavet handels undersøgelse.

evt få en prøve periode

• #3   20. apr 2011 Og om den har fået ormekur/vaccination

Hvordan sygedoms historie har været

• #4   20. apr 2011 Alt det ovenstående er vigtigt, også sørg for at få en heste kyndig person til at give et prej om prisen!!! har set så mange der har givet ALT for meget for en gammel rideskole pony osv.

Ellers lig mærke til stedet og de person der har været omkring hesten, de kan hurtigt give et billede af hvilken type hest det er smiley

Også skal du selvfølgelig føle dig tryg og tilpas på hesten...

HUSK! der er masser derude, det er ikke altid den første der er den bedste.

• #5   20. apr 2011 Har du ikke en erfaren hestekvinde/mand du kan hive med? Ellers så kunne du søge efter en herinde f.eks - er ret sikker på der nok skal være en der vil hjælpe dig smiley 4 øjne ser mere end 2 smiley

• #6   20. apr 2011 Nemlig det er sjældent det er den første der er den bedste jeg prøvede omkring 7 heste før jeg fandt min egen smiley

• #7   20. apr 2011 Ja, pas på med at forelske dig i den første du ser, prøv/besøg den flere gange inden du beslutter dig:) Og self. gerne flere så du kan sammeligne hestens personlighed, pris og deres niveau.
    Det er dejligt at kigge på hest, nyd det og tag dig god tid smiley

Held og lykke med det smiley

• #8   20. apr 2011 Det ville være en rigtig god ide at tage en med derud som har en masse erfaring. Der er også mange små ting med ben og hove der er en god ide at kigge på inden du bruger penge på en dyrlæge:)

• #9   20. apr 2011 mange tak. kan ikke få en prøve tid har lige spurgt hende ved selv en del om heste er ikke nybegynder men har bare aldrig selv haft en . det er både min far og søster der tager med og muligvis en mere der ved en del om heste .. hvad hvis den ingen pas har hvad vil sådan noget komme til at koste?

• #10   20. apr 2011 Hvis den ikke er chippet og der skal laves pas koster vel omrking 1500.- har jeg hørt.

hvis den kun mangler medicin sider koster det omkring 300.-

Ejerskifte ligger vist på 170.-

• #11   20. apr 2011 Men sørg også for at det er dig der henter hesten, at du får lov til at strigle den osv. Så du får det hele med og kan se hvordan den reagere

• #12   20. apr 2011 den er chippet men ingen pas koster det så 1500 + 170 for ejer skift.

• #13   20. apr 2011 Det er MEGET vigtigt at du er ved fra at hente den ind fra folden og under opsadling.
    Kommer du derud og de siger at de har "sadlet den op for dig" er det ikke et godt tegn smiley
    Et lille ekstra tip hvis du engang skulle få en hest på prøve: De første 2 uger kan man ikke rigtig regne med hvis hesten har svært ved at falde til.
    Jeg havde en måned på min islænder hoppe og først i 3. uge var hun faldet til ro og den den jeg prøvede.

Og vigtigst af alt: LYT til din mavefornemmelse!
    Du er ikke i tvivl når dét er hesten. Tro mig smiley

• #16   20. apr 2011 Line P - Nå ja det er jo selvfølgelig rigtigt. Havde jeg ikke tænkt over smiley

• #18   20. apr 2011 God ide at optage noget vedio af den når du rider den og kikke det bagefter. JEg prøvede en hest, som vi filmede. Den var faktisk halt og det kunne man ikke se eller mærke, men det kunne ses på filmen som vi så da vi kom hjem!!

• #19   20. apr 2011 Før køb:
    Når du finder en hest på nettet, så lad vær med at handle pris, før i har kigget, det virker useriøst, og som en der er ligeglad med hesten, men bare vil have en billig hest.

Hvis i skal ud og kigge på hest her i påsken, så sørg for i kigger på flere, gør en dag ud af det. Tag evt forbi hestehandlere, de kan godt have nogle fine heste.

Når i kigger:
    Når du kommer ud, vil hesten nok være lukket ind, det er ikke noget man som sælger vil spilde tid på, når vi har solgt pintoer, med meget hvid på, har vi vasket dem før køber kommer, så de kan få noget ordenlig film/billeder, til at kigge igennem hjemme.
    Ellers vær med til at strigle den og sadle op, det viser også noget interesse for hesten. Er du et sted hvor du skal prøve flere, vil det måske ikke være muligt ved dem alle.
    Vi har valgt købere fra fordi de ikke ville være med til den slags, men kun ride.
    Når du strigler, så rør den på hele kroppen og benene, løft ben osv.

Se den under dens normale rytter først, så du kan se hvordan den er redet. Er det ridning du kan stå inde for? Som første gangs køber, skal du ikke stå med en hest, du skal til at omskole.

Når du rider, så rid som du normalt gør først, og prøv at få hjælp af den normale rytter bagefter.

Hjælp igen med at sadle hesten af.

Spørg til den sygdoms historie. Her er nogle sælgere ærlige, mens andre undlader ting, så lav altid en søgning herinde og på heste-nettet efter kl 24, for at tjekke, om der skulle være skrevet noget om den.

Bagefter:
    Du skal ikke regne med en hest bliver holdt tilbage for dig, hvis du vil tænke over det i længere tid (over 1 uge) eller vil ud og kigge på den flere gange.

Prøvetid er heller ikke noget du skal regne med, alt for mange har fået en helt anden hest hjem, fordi nogle har svært ved at behandle andre ejendom med respekt.

Hvis i kommer frem til en handel:
    Så skal i have den tjekket af en dyrlæge, mange af dem vi har solgt til, har valgt at bruge vores dyrlæge, og det burde heller ikke være noget problem. Men hør dig rundt omkring, der er dyrlæger man bør gå udenom, om de er sælgers dyrlæge eller ej.

Ved endelig handel, så print handelskontrakten fra heste-nettet ud, den er udarbejdet af hesteadvokater.

Kommentér på:
første gangs køber hjælp

Annonce