{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til første gangs køber :)
  • #1   31. maj 2015 ikke tag den første hest/pony du er ude og prøve! smiley

• #2   31. maj 2015 #1: hvis den første er den rigtige er det da synd at undlade at købe den alene på den baggrund smiley
    Vær opmærksom på benstilling og bygning (eller tag en med der ved noget om det). Sørg for selv at håndtere hesten i al omgang; hente fra fold, strigle og sadle op. Det kan dige meget om hestens sind/personlighed. Jeg ville bede om at se den redet af en anden først, så du kan se den under rytter og se dens gangarter (samt man hører en del skræmmehistorier om "rideheste" der ikke engang er tilredet, eller som kyler rytteren af).
    Derefter; altid få hesten handelsundersøgt af egen eller uvildig dyrlæge. Bed også om kontaktoplysninger på nuværende dyrlæge og indhent oplysninger om hestens sundhedstilstand.
    Håber du finder den rigtige for dig smiley

• #3   31. maj 2015 Lad være med at tro at handelsundersøgelsen er ligemeget.. Lige meget hvad sælger siger.. Hvis der bliver noget med hesten, som gør den skal aflives eller sådan noget indenfor de første 2 år, og som kan bevises er en gammel skade e.lign. kan hesten leveres tilbage og i får pengene tilbage hvis der forelægger en handelsundersøgelse..

Tag ud og prøv nogle forskellige, og spørg ind til alt muligt, lige fra at løfte hove til hvordan den er når man kører i trailer. Om der har været noget galt med hesten osv..

Og så er det en rigtig god idé at filme ejer rider den, og I selv rider den.. Ikke kun salgsvideoen, men optag når I er ude at se den.. Og vis den til din ridelærer eller anden hestekyndig. Skal I se den flere gange, så film når du rider hesten.. smiley

Det allerbedste er, hvis I ser en hest I godt kan lide, så få en ridelærer med ud at se den..
    Hvilket også leder hen til sidste råd jeg vil komme med..
    Prøv de heste I godt kan lide mere end én gang..

• #4   31. maj 2015 - Sørg for at kigge på flere heste.
    - Lav en liste hvor du skriver at det gode og dårlige ned ved hesten (Hav evt. denne seddel liggende i bilen, så du kan skrive ned med det samme)
    - Evt. tag en mere erfaren med der har egne heste fx (Ridelære, staldejer..)
    - Kan den røres over det hele? Hvordan er den at trække med, sadle op mm.. (Håndtering generelt)
    - Spørg indtil ting som kan blive nyttige, fx. hvad siger den til at få skyllet ben..?
    - En god ting er også at prøve den flere gange, gerne i forskellige discipliner - måske rid på banen én gang, og evt. rid tur eller noget en anden gang, hvis ejeren er med på den..
    - Få lavet handelsundersøgelse på hesten smiley

• #5   31. maj 2015 Awesome K: Da jeg skulle have pony første gang, valgte min mor og jeg den første og eneste pony, vi prøvede, og det fortryder jeg på ingen måde. smiley

• #6   31. maj 2015 Jeg mener at man skal ud og prøve nogen flere inden man beslutter sig, og hvis den første jo så er den rigtige tager man jo og køber den! smiley
    Det er bare ærgerligt at købe den eneste man er ude og prøve og derefter finder en anden man faktisk hellere vil have smiley

• #7   31. maj 2015 hvis du føler dig 110% sikker og tryg på den hest du er oppe på så er det den rigtige smiley

• #8   31. maj 2015 Ja, prøv en god håndfuld heste før du beslutter dig!

Og hvis hesten har en kronisk lidelse, har haft kolik eller lign. absurd mange gange - lad være med at købe den, uanset hvad sælger siger. Du kan være næsten 100% sikker på, at sælger "fordrejer sandheden", ligemeget hvor sød han/hun virker. smiley

• #9   31. maj 2015 Benstilling, god plads til lungerne, kig på dens hove ift forfangenheds tegn, mærk den langs ryggen (hvis den er rå) ift ømhed (ks) få ejer selv til at ride den før dig både i skov,vej og bane. Trailer, vand, trafik, hunde, køer o.l...Hvad reagerer den på? Hvad rides den med? Hvordan er den i flokken? Hvordan fodres den? Uvaner?
    Tror det var det hele smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Gode råd til første gangs køber :)

Annonce