{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Sommergræs eller ej???? {{forumTopicSubject}}

Jeg står lidt i et dilemma... Shant har for år tilbage muligvis været forfangen, og nu kommer de gode græstider med min usikkerhed til følge...
meningen er at hestene lukkes på græs her D. 1 maj, IKKE døgnfold, men kommer ind sen aften...
Shant har 1 foldkammerat og de andre går på foldene ved siden af, så det er en temmelig stor fold til de 2 alene... Ville planen se godt ud, hvis de kommer lidt ud på græsset et par timer og derefter på deres mindre græsfold uden nyt græs (den bliver spærret af) resten af dagen???
Eller skal hun gå med mundkurven og så på den store græsfold eller eller eller???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommergræs eller ej????
  • #1   18. apr 2011 Hvis hun har været forfangen skal du passe på. Er i begyndt at græsse ind ? For ellers er 2 timer meget. Og husk nu at som vejret er nu, varmt om dagen og koldt om natten er græsset meget farlig og hjælper ikke en dysse at sætte den over på en fold med lidt græs da det er det der er farligt.

• #2   18. apr 2011 1 uge - 20 min
    2 uge 1time
    3 uge 45 min
    4 uge 1 time
    5 uge 2 timer
    osv.

da kan tatens hvis du græser den langsomt ind

• #3   18. apr 2011 ja hun har været derude ½ time om dagen, men der er ikke proppet med græs på denne fold, den er grøn ja, men ikke rigtig sommergræsmark.. Hvad med dem som ingen sommergræs har??? lader de dem stå med hø/wrap på deres vanlige folde????

• #4   18. apr 2011 Mich Fønne : Hvis du gør det på den måde går der da mange måneder før de går på fuld græs. Men ja det handler om at indgræsse dem langsomt så de vender sig til det, Pas på om morgenen hvor duggen er der der er der mest sukker i græsset og de korte græs er det farlige smiley

Kommentér på:
Sommergræs eller ej????

Annonce