{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

skur på fold eller ej? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved ikke helt om dette er det rigtige forum at poste dette, men synes ofte vi har sådan nogle gode diskussioner herinde, så har valgt at poste det herinde.

I nat tordnede det til den store guldmedalje her i kbh og det stod ned i stænger. Og så kom jeg jo til at tænke på min stakkels hest som står på døgngræs uden træer eller skur som han kunne søge læ under og han er en rigtig frossenpind!

Og så kommer diskussionsemnet..
Når nu der er krav til at der i løsdrift er skur eller træer hvor hesten kan søge ly, hvorfor er der så ikke dette krav til sommergræs folde?

Hesten skal vel optimalt set kunne finde skygge for den værste sommerhede og læ for det værste regn og blæst.
Eller er det med at heste skal have læ en gang menneskeopfundet pjat som er unødvendigt om sommeren...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skur på fold eller ej?
  • #1   20. maj 2009 Hmm. Jeg ville også definere sommergræs som løsdrift.

• #2   20. maj 2009 Personligt foretrækker jeg, at mine heste som et minimum har naturlige muligheder for læ og ly... Derfor er vores folde også omkranset af store træer, hvor hestene kan finde læ for blæsten og søge lidt ly, hvis det regner. Står det ned i lårtykke stråler, samtidig med det blæser og er koldt, kan jeg dog godt finde på at tage dem ind, så de kan tørre... også selv om de egentlig går på døgnfold.

Og ja, jeg vil mene, at hesten til enhver tid bør have adgang til skygge og læ som et minimum... også på en sommerfold.

• #5   20. maj 2009 jo jeg mener det er en lov. Hesten skal have adgang til vand 24/7
    og at den skal kunne gå i læ/skygge, hvis den går ude hele døgnet ..

• #6   20. maj 2009 De er nu kun om vinteren der ved døgnfold er krav om skur.. jeg ville dog foretrække at der altid var minimum naturligt læ også om sommeren

• #7   20. maj 2009 jeg synes altid der skal være mulighed for ly.. dog har jeg lagt mærke til det er de færreste heste der rigtig gider bruge skur..
    f.eks igår eftermiddags stod det også ned i stænger ude ved hestene, de stod godt nok inde mens der blev fodret fordi det foregår i skuret men bagefter gik de bare ud midt på marken i regnen og græssede videre..
    så jeg synes ikke du skal have så dårlig samvittighed, men jeg foretrækker nu der er læbælter rundt om mine folde =0)

• #8   20. maj 2009 vores heste kommer snart ud på en lille eng, hvor der ikke er læskur. Men det er okay, fordi der er træer næsten hele vejen rundt. Og hestene selvom der var et læskur, ikke vil gå ind. når der er græs.

Kommentér på:
skur på fold eller ej?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce