skur på fold eller ej? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg ved ikke helt om dette er det rigtige forum at poste dette, men synes ofte vi har sådan nogle gode diskussioner herinde, så har valgt at poste det herinde.
I nat tordnede det til den store guldmedalje her i kbh og det stod ned i stænger. Og så kom jeg jo til at tænke på min stakkels hest som står på døgngræs uden træer eller skur som han kunne søge læ under og han er en rigtig frossenpind!
Og så kommer diskussionsemnet..
Når nu der er krav til at der i løsdrift er skur eller træer hvor hesten kan søge ly, hvorfor er der så ikke dette krav til sommergræs folde?
Hesten skal vel optimalt set kunne finde skygge for den værste sommerhede og læ for det værste regn og blæst.
Eller er det med at heste skal have læ en gang menneskeopfundet pjat som er unødvendigt om sommeren...?
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Og ja, jeg vil mene, at hesten til enhver tid bør have adgang til skygge og læ som et minimum... også på en sommerfold.
maj 2007
Følger: 205 Følgere: 171 Heste: 9 Emner: 3 Svar: 146
og at den skal kunne gå i læ/skygge, hvis den går ude hele døgnet ..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
maj 2007
Følger: 75 Følgere: 88 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.984
f.eks igår eftermiddags stod det også ned i stænger ude ved hestene, de stod godt nok inde mens der blev fodret fordi det foregår i skuret men bagefter gik de bare ud midt på marken i regnen og græssede videre..
så jeg synes ikke du skal have så dårlig samvittighed, men jeg foretrækker nu der er læbælter rundt om mine folde =0)
jan 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 852
skur på fold eller ej?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside