{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på part
  • #1   17. apr 2011 Kig evt. rundt på annoncer om parter og se hvad der bliver skrevet af pris. Det kommer jo helt an på hvad parten skal lave og hvor mange dage det er.

• #2   17. apr 2011 ved ikke om partprisen er uretfærdig, men opstaldningsprisen er også steget på de seneste år synes jeg.
    selv tager jeg 500 kr for 3 dage som prt på min hoppe, det synes jeg er fint nok og retfærdigt

• #3   17. apr 2011 Jeg syntes på en måde ikke man kan tillade sig at tage penge for at folk hjælper en med ens hest, på en måde var der parten der skulle have noget for det. men på den anden side så koster det jo også at gå til ridning.

• #4   17. apr 2011 Ved ikke om det er blevet dyrere. det højeste jeg har hørt er en jeg kender der skulle give 700 kr om måneden for at ride en hest 3-4 gange om ugen, syntes jeg er noget i overkanten. Hun stoppede også med det samme det blev sat op.

• #5   17. apr 2011 på den anden side så hjælper EJEREN også til at PARTEN har noget at ride på.

• #6   17. apr 2011 istedet for at parten kan ride på rideskole smiley

• #7   17. apr 2011 Her i København ser jeg tit at prisen er oppe og runde de 1000 for 2-3 dage. Det er fuldstændig vanvittigt!

• #8   17. apr 2011 Vi har selv to parter, den ene giver 200 kroner, den anden giver 400 kroner smiley

• #9   17. apr 2011 Eller halvdelen af opstaldning.. Jeg er helt forarget over at nogle vil give så meget for så få dage om ugen.
    Ja det er dyrt at have hest i københavns området.. Men det er sku for grådigt altså..

• #10   17. apr 2011 JTK: jamen 1000-2000 kr kan også nemt være halvdelen af opstladningen i KBH. kender da op til flere steder hvor opstaldningsprisen ligger på omkring 4000 kr

• #11   17. apr 2011 ved ikke hvordan det er på sjælland men jeg leder med lys og lygte efter 1 eller 2 der har lyst at ride og hygge om mine hypper. Det eneste jeg forlanger er at evt ekstra udgifter bliver dækket, så som evt kørsel og sko. Der udover skal de intet betale, men men, jeg kan ikke finde nogen der har lyst æv. Her er ikke bus til døren og det er åbenbart et problem

• #12   17. apr 2011 Ja det er rigtigt, men det svinger jo meget (ikke at vi kommer under der, 3500 måske) jeg syntes det er helt vildt altså! Og derudover er der også en del der kræver privat undervisning, hvilket jo heller ikke lige er billigt, samt det kræver medlemskab, og tit og ofte også skov kort for at der kan rides i skoven. Det er jo vanvittigt hvis man bare er en part.. Samtidig med at du så få dage har sammen med hesten på ugentlig basis. Jeg siger ikke det er sådan med alle, men jeg har set det op til flere gange.

• #13   17. apr 2011 syntes ikke jeg kan tillade mig at tage penge for at andre skal ride mine heste da det jo er mig der selv har anskaffet dem

• #14   17. apr 2011 Det med opstaldning et eller andet sted efter min mening, burde ikke gøre jeg skulle betale 1200 for kunne komme ud og ride på en hest der ikke kan det store. Det er jo ikke en opstaldning man skal betale for.
    Og mange steder skal man også arbejde der, på et eller andet punkt er det ikke den omvende verden.
    ''hej, jeg ville gerne ride på din hest'' man skal muge, blande fodre osv, og forresten jeg giver lige 1200 for det arbejde jeg har udført.

• #16   17. apr 2011 Det komme jo helt an på hvilke vilkår man har part under. At en part betaler, kan jo være en rigtig god aftale, hvis ejeren af hesten ikke har tiden, eller heller ikke økonomien til at holde hest alene. Parten kunne evt. ønske sig egen hest, eller lign, men heller ikke have tid/økonomi til en hest selv, - og så synes jeg da at det er en super god løsning for begge!

• #17   17. apr 2011 Man kan ikke tage penge for, at man vil ha' en dygtig rytter til at ride/veluddanne ens hest.. smiley Det burde være lige omvendt. Ligesom du sender hesten til en beridder.

• #18   17. apr 2011
    Tja - jeg ser det som noget der går lige over.
    Ejeren har ikke tid til hesten - parten har ikke tid til hest på fuldtid eller råd, begge gør hinanden en tjeneste.
    Syntes også det er super fesent at tage penge for noget man ikke har tid til.. Hesten dør jo ikke af at gå på folden og hygge.
    Samt jeg heller ikke forstår dem der kræver penge for at man rider ungheste - man hjælper sådan set med uddannelsen jo..

Ærgeligt også at man bor i KBH og opstaldningen er dyr, men det skal parten jo ikke betale for.

Jeg forstår heller ikke at man for part fordi man mangler penge til den super dyre opstaldning - så må man finde noget billigere eller om priotere ens udgifter.

200kr kan jeg "gå med til" - men 700 og over forstår jeg ikke..

• #19   17. apr 2011 Jeg har altid "taget" 0 kr, og altid "givet" 0 kr smiley

• #20   17. apr 2011 Jeg giver 700 kr om måneden, for at ride min part 3 gange i ugen smiley
    Det er jo mange penge, men man har jo også "en halv hest" - så på den måde er det vel retfærdigt, at betalte næsten halvdelen af pengene..

• #21   17. apr 2011 Jeg synes det er helt vildt at nogen gider give omkring de 1000 + for en part. Så kan man jo næsten bare have sin egen altså...

Min part betaler intet, men hjælper mig tilgengæld rigtig meget når jeg rejser med kort varsel smiley

• #22   17. apr 2011 Jeg giver 500 kr om måneden for at ride min part så mange gange om ugen jeg vil smiley Så det er dejligt...

• #24   17. apr 2011 JTK: j det har du helt ret i.. med min part har vi lavet den aftale at hun betaler 500 kr om måneden fast og hvis hun så skal have undervisning betaler jg halvdelen for det kommer jo også mig selv om min hest til gode

• #26   17. apr 2011 jeg har part på 2 heste.. begge to kan jeg lære en masse af osv.
    da jeg begyndte at ride på dem, fik jeg valget imellem at ride kun eller ride og hjælpe til i stalden.. hvis jeg kun skulle ride skulle jeg betale 500 kr. og hvis jeg hjalp i stalden ingenting..

det synes jeg er rimeligt.. jeg muger 2 bokse 2 gange i ugen, blander foder til 4 heste 5 gange i ugen, jeg rider 2 heste så mange gan´ge jeg vil i ugen og jeg giver vand og wrap ligeså mange gange jeg kkommer derude dvs. ca 6 gange..
    det synes jeg er fair.. jeg gør alle de der ting, dels fordi jeg kan lide det , dels for at have heste at ride på..
    så er dét at jeg får lov at omgåes en anden persons hest nok for mig..

men jeg synes også det er fair hvis hesteejeren siger at parten skal betale 400-500 kr for at ride hesten og passe den 2-3 gange i ugen, fordi ellers tror jeg der er mange der springer fra.. fek.s kommer og rider 3 gange hver 40'erne dag.. og muger måske 1 gang.. det er ikke det en part skal bruges til jo.. det er nemmere at få numsen ud i stalden hvis man har betalt for det..

ja jeg synes at uanset hvilke niveauer hesten er på og hvor meget man får lov at ride er alt over 1000 for meget for en part!! alt for meget.. til og med 1000 er fair synes jeg..!

• #27   17. apr 2011 synes det kan være noget så svinsk, når der bliver oprettet en annonce med en hest på 5 år, masser af talent indenfor fx dressur, men ejer har ikke lige tid og overskud til at ride den op. SÅ, ejer siger "kom og rid min dejlige hest og du SKAL få undervisning på den, du skal betale 500 om måneden plus undervisning og halvdelen af smed prisen" og så får ejer sgu penge for at en lidt naiv pige kommer og rider egen hest op til fx LA6. DET synes jeg er svinsk.
    Har man ikke tid og overskud til sin egen hest, må man enten sælge, udlåne gratis, hvor låner betaler udgifter, eller stille den tilrådighed for en part, hvor parten kun hjælper til med fx smed og betaler for egen undervisning.

• #28   17. apr 2011 Nu søger jeg part til min unghest. Han kan og vil kunne komme langt i dressur. Den eneste grund til at han søger en part er fordi jeg er gravid og ikke kan ride ham fordi han har så store rygsving.

Jeg/vi laver alt staldarbejde, self kan der lige være en dag eller to jeg ikke kan nå ud til ham, hvor parten lige skal give hø og hælde foder op. Men ellers skal parten bare komme og ride.

Det tager jeg 400 for som går til foder..

• #30   17. apr 2011 Jeg forstår ikke hvorfor man bliver ved med at tage disse debatter op.. Folk er jo så vidt forskellige hvad angår parter og om det skal koste noget eller ej..

jeg har brugt parter i mange år til mine tidligere heste.. For mig er en part, en person der kommer fast til min hest, og har hesten som sin egen de dage personen har hesten.. Jeg har dog aldrig taget over 500 kr for en part, fordi jeg syntes det er vigtigere at parten bruger penge på god undervisning istedet, og dermed "hjælper" med at holde hesten vedlige og ikke "ødelægger" hesten.. Det kan være svært nok i sig selv for hesten at have to der rider og omgåes den.. derfor er det også vigtigt at undervisningen er iorden.. så parten og ejeren kan ride på nogenlunde samme måde.. selvom det alligevel aldrig kan lade sig gøre.. smiley Men for hestens skyld hvertfald..

Hvad pris angår, så kommer det igen an på hvor henne i landet man kommer fra, hvor man står osv.. selvom man så modtager de 500 kr for en part, det er jo stadig ikke nok til at dække hesten fuldt ud.. så forstår ikke hvorfor folk kan blive forarget over det.. det er stadig en billig måde at have hest på, og være fri for dyre dyrlægeregninger, forsikringer osv.. Var det mig, havde jeg ikke brokket mig over den "sølle" pris..

Der er så også forskel på, om man kun har brug for hjælp engang imellem, feks i en ferie eller man er syg eller sådan noget.. det tager man selvfølgelig ikke noget for.. det er jo noget hel andet..

• #32   17. apr 2011 Men hvis man er så meget imod at betale for at ride... så find de heste der er gratis at ride.. Jeg ved at det med part har været til i rigtig mange, mange år.. og der har aldrig førhen været problemer med at betale for en part.. Det er først de sidste par år, folk brokker sig over at betale, og forventer det skal være gratis.. Jeg vil da langt hellere have part i en privathest fremfor rideskole hest..

• #33   17. apr 2011 Det gør hesteejerne så sandelig heller ikke.... ?? Så ved man godt nok heller ikke hvor dyrt det er at have hest, hvis det der er indstillingen.. Pengene ryger jo også lige ud af vinduet for hesteejerne.. Men man gør det jo alligevel fordi det jo er glæden ved at have hesten, og det at have hobbyen at man med glæde har hest og bruger de mange penge...

Jeg vil heller ikke give 1000 for en part nej.. men 1000 er stadig billigt hvis man skal til at regne samme på, hvad det koster at have hesten...

hvis man alligevel syntes det er dyrt for en part, og at man ligeså godt kan købe sin egen, så syntes jeg da bare at man skal gøre det... Bare husk at part rytteren ikke betaler de dyre dyrelæge regninger der KAN komme.. smiley

• #34   17. apr 2011 Og nej.. ejeren tjener da ikke noget på part rytteren.. Hvor for du det fra??

• #36   17. apr 2011 Ja det rigtigt.. Men så kan man jo lade værre med at tage part i sådan en hest jo ik?? Det er jo op til folk selv hvad de vil betale for at have part.. Men dem som vil have en part for at uddanne sin hest.. For sikkert heller ikke ret mange henvendelser på sådan en hest..

• #37   17. apr 2011 Det handler om udbud og efterspørgelsel og selføllig vil priserne i de større byer være dyrere da det er nemmer at finde en part. F.eks. jeg har siden september søgt en part til min og endnu ikke fundet nogen. simpelthen fordi hun ikke står i trafikeret sted, plus racen ikke er den folk søger.

• #39   17. apr 2011 Hvis du taler til mig så kan jeg ikke se hvad problemet er i at være dressur rytter og 177, når man rider islænder. Op på Island har de ligesom ikke andre valg muligheder

• #41   17. apr 2011 Jeg er 170 og de når bestemt ikke jorden, langt fra. Plus Islænder ridning er en mande sport og mænd er jo ikke til den korte side.

Men som sagt det der gør jeg nok ikke har nemt at finde en part er at Hesten står på landet og Der er bare fordomme med islænder.

• #44   20. jan 2014 Priser på en part er blevet rigtig høje, syntes jeg. Jeg er selv på udkig efter en part men syntes det er blevet rigtig dyrt smiley Prøv evt. at søge på DBA.

Kommentér på:
Priser på part

Annonce