{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Part? Priser? Hmmmm {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg står og skal måske ud og ha en ny part, og vil derfor MEGET gerne kende til priserne....
Jeg har set priser i ALLE prisklasser. En unghest til 100 kr/mdr og en uddannet hest til 1200 kr/mdr!?!?!

Så lad os nu sige:

Jeg vil godt ride 2 gange om ugen. Jeg har intet imod staldarbejde (bare det ikke tager flere tiiiiimer hver gang jeg er der...)
Derudover vil jeg gerne ride på en hest der MINDST har grundridningen i orden, altså helst ingen unghest, som først lige har lært stop og drej...

Hvad vil i mene prisen burde ligge på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part? Priser? Hmmmm
  • #2   13. dec 2012 Kommer an på hvor du bor, hvilken hest der er, hvilke faciliteter der er, og så utrolig meget andet... smiley

• #3   13. dec 2012
    Det kommer an på mange mange ting. Folk er meget forskellige og nogle deler prisen ud på hvad det vil koste pr. dag i opstaldning og ganger den så med hvor mange gange man rider hesten om ugen, andre er gratis mod staldarbejde, nogle kræver oven i undervisning osv.

Og især ovre ved København koster tingene stort.

Så det er helt forskelligt over det meste af landet. Her på Fyn kan man finde heste til 600kr pr. måned + undervisning og evt. smed og priser over det men man kan også finde en gratis hest.

Det kommer også an på dine krav - om du kræver der skal være ridebane, stort sted, ridehus osv. det spiller også ind.

• #4   13. dec 2012 Synes bare det er rigtig svært.
    Er nemlig faldet for en hest, hvor part koster 1000 om måneden, hvilket jeg måske synes er lige i overkanten? Men så igen. Hvad ved jeg -.- ......

• #5   13. dec 2012 Men tak for svar smiley

• #6   13. dec 2012 Jeg synes at hvis man får en part på en hest, og hestens ejer ikke har tid til at ride den, eller ikke kan ride den fordi noget andet, at den så skal være gratis, eller rigtigt billig. Man gør jo en tjeneste for den der ejer hesten?

Det er vores part og dens ejer enig om!:D

• #7   13. dec 2012 Det forskelligt fra ejer og område, jeg selv rider gratis på en hest som jeg har for mig selv,da ejer ikke har tid til den, men for at ride ordner jeg stalden de dage jeg er der, som er 2-3 gange om ugen om vinteren og mandag til fredag om sommeren. Men betaler selv undervisning og stævner med mere...

• #8   13. dec 2012 Begge de parter jeg har/haft har jeg givet 200 kr. for.
    Den første var der bane på stedet (hesten stod hjemme) hun havde gået dressur klasser til og med M. Jeg måtte ride lige så meget jeg ville bare de var hjemme. jeg skulle ligge nyt halm i boksen og sådan ryde op efter mig.
    Den anden står på rideskole så der er hal og udendørsbane. Hun har gået DM. jeg må ride og hygge lige så meget jeg orker og har tid til. Jeg har ikke nogen form for staldarbejde med mindre hesten klatter på staldgangen eller noget i den stil smiley

Jeg syndes personlig det er latterligt meget at give 400+ for en privat part men selvfølgelig hvis hesten kan en hel masse og der ingen stalarbejde er så kan priserne jo godt blive lidt højere smiley

• #9   13. dec 2012 Jeg kommer til at tage 250 kr for min.

2-3 dage om ugen, ridebane på stedet, spring/dressur/tur, hest på ld-lc niveau.
    Ingen staldarbejde udover udmugning hver anden uge.
    Min står i nordjylland smiley For mig er det bare et symbolsk beløb, og penge som vil blive brug til parts fordel (godbidder, udstyr til hesten mm). Jeg betaler kun 850 i opstaldning for min hest, så det er ikke fordi jeg prøver at hente penge ind ..

• #10   13. dec 2012 En jeg kender, har en part til hendes fjordhest 2-3 gange om ugen og hun tager 650 om måneden.
    Det er så også en hest der mangler lidt kondi, men det kommer jo - og parten skal ikke lave noget staldarbejde smiley

• #11   13. dec 2012 Jeg synes nemlig også at 500+ er i overkanten, men som sagt er jeg ikke inde i det....
    Men vil da hellere betale lidt mindre og så lave noget staldarbejde! Må lige høre ejer ad smiley

• #12   13. dec 2012 jeg tog 500 om måneden for 2-3 dage om ugen . hest på la niveau ridehus mm på stedet . der skulle muges , sættes foder frem og gives hø .

• #13   13. dec 2012 Jeg tager 600 kr for to dage om ugen (plus det løse, som når jeg er på ferie eller simpelthen ikke har tid, så får parten tilbuddet om at få de dage uden ekstrabetaling). Det er inkl. mugning og at sætte wrap og foder frem til næste dag, men ellers intet staldarbejde smiley Der er ridehus og velplejede baner på stedet, og det er rimelig standardpris i den stald - det er hvad jeg har givet da jeg havde part, for begge heste jeg red. Og det er på Fyn.

Priserne svinger meget, afhængig af hvor i landet du er. Nu kan jeg se du er fra Nordsjælland, og når du ikke vil have en unghest, så slipper du nok ikke helt billigt. Du kan være heldig, men så kommer du til at lede et stykke tid smiley

Os2-4ever: Man kan både se det som du gør, at det er en tjeneste, eller man kan se det som at leje sig ind på en hest, hvilket jo absolut ikke er gratis. Det er verdens ældste diskussion, og folk når aldrig til enighed smiley

• #14   13. dec 2012 Dem, som har part i mine heste giver 400 kr for 3 dage i ugen.
    Der er så også tit dage jeg ikke kan komme derud, hvor de kan ride "gratis" .

• #15   13. dec 2012 Årh det er da godt nok lidt irriterende at være fra nordsjælland lige nu så haha smiley

• #16   13. dec 2012 Jeg tror i hvert fald at du skal være heldig for at finde noget under 500 kr på Nordsjælland smiley Men muligheden er der jo, hvis du leder hårdt nok smiley

• #17   13. dec 2012 Jeg tager 300/md
    Basse er en lidt ældre herre, men frisk er han. smiley Han kan ride LA niveau. Der er både ridehal og bane på stedet. Hun rider 2-3 gange om ugen.

• #18   13. dec 2012 Min mening:

Maks halvdelen af opstaldningsprisen + beskæring/sko.

Har man tid til krikken alle ugens dage = ^^

Har man ikke tid til krikken = GRATIS!!!

• #19   13. dec 2012 Altså jeg giver 1000kr,- for part ligenu da jeg ikke har pony lige nu da min lige er solgt og derfor leder smiley Jeg giver 1000kr,- i måneden for en La pony i dressur som nu går Lb-La øvelser... Springer Lb og betaler så selv for dressurundervisning 200kr,- pr. gang. Og springer ikke på den lige pt. Da den er forvinter kulder og hidser sig selv op... Men det jo alt i alt hvad hesten kan.. Jeg giver jo 1000kr,- for 4 dage og 200kr,- for undervisning 1-2 gange i ugen. Så det ender oppe på omkring 800 i måneden hvis det er for 1 gang i ugen så det kommer an ppå hesten og undervisníng om det er med i det smiley

• #20   13. dec 2012 ØV!!! hvorfor skal jeg være blevet glad for en SÅ dyr sport!?!??!? smiley

• #21   13. dec 2012 Jeg har også haft part på min... Det fik jeg 800 for... For springpony i La-Mb-Ma højde smiley Og nærmest alle dage i ugen.. Men synes selv det var for lidt.... Men da jeg var for stor skulle vi finde en og det fandt vi hurtigt smiley

• #22   13. dec 2012
    Har kun haft gratis part, kun en betalt en gang for en del år siden men der stoppede jeg hurtigt. Men er så heller ikke så forfærdenligt kræsen ;o).
    Hende jeg lige pt. passer kan fx. ikke rides og lige nu er hun halt - men jeg er blevet forelsket i den bette og håber på at komme på ryggen af hende en gang.

• #23   13. dec 2012 Krikken:
    Ja okay.. det kan jeg godt se.
    Da jeg var i mine unge dage, red jeg også i hele 3 år gratis på en sød lille pony. men så voksede jeg lidt for meget til at kunne passe den haha smiley Men jeg må jo holde øjne og ører åbne.

• #24   13. dec 2012 Haha ja det er lidt dyrt... Og især hvis nogle ikke har alle de penge at gøre med.. Det er ikke sjov men kæmpe..:-) Jeg kæmper ligenu med at finde min nye springstjerne smiley Og hvis du også er til de dyre mærker fx. Kingsland, HV Polo, RBH, Veredus, Pikure og alle de mærker der der er ude fortiden så er det jo endnu dyre... Men der er nogle der er heldige at have penge til hest og nolge rider kun elevundervisning og part det er så forskeligt til fra hvilken familie du kommer til smiley

• #25   13. dec 2012 Selv i dette område KBH/Nordsjælland kan det lade sig gøre at finde en billig part (o:

Hende jeg har til at ride min engang imellem betaler ingenting, hun er en dygtig rytter og vores ridestil minder meget om hinanden. Hun rider den en til to gange i ugen alt efter hvad studiet osv tillader det.

Jeg ønsker ikke en direkte part da der så "tit" bare skal rides en hel time hver gang, da det er der betalt for. Heldigvis har både min "part" og jeg flydende dage, samt ved hun tage 100 % hensyn til min hest (o: aftalen hedder dog at hvis hesten en dag skal have sko på, skal hun give et tilskud til dette, men den almindelige beskæring betaler jeg (o:

Min tid er dog blevet bedre og hvis hun en dag ikke vil ride min hest mere, skal jeg ikke have nogen ny part, har det bedst ved selv at ride min hest og ingen signalforviring og lign opstår (o:

• #26   13. dec 2012 Camilla:
    kan godt følge dig i det med at folk bare kommer, rider, går hvis der betales for det. Dog tror jeg også det kan lykkes at finde en som også vil hygge med hesten smiley Jeg selv blandt andet smiley

• #27   13. dec 2012 Min part giver 400 om mdr. Hun rider to gange i ugen ned undervisning hver anden gang der er ridehus og bane på stedet samt 1km til strand smiley

• #28   13. dec 2012 jeg ved hvor der står en ældre frederiksborg hest du nok må ride gratis?

• #29   13. dec 2012 Hvis jeg sku ha part, ville jeg som udgangspunkt finde en der ku lære hesten noget.
    I det tilfælde, ville det være gratis.
    Ellers ville det koste 400,- om måneden for 2-3 x om ugen.
    Hesten står på et sted med alt, incl. skove og strand.
    Gir selv 3000,- for opstaldningen (+ det løse) så pengene er til smed og småting.

• #30   13. dec 2012 og ellers så koster 2 dage om ugen på georg 500 kr, den skal passes godt på, du må ride som din egen, der skal muges hans boks og gives hø.

der er ridehus og gode fasciliteter med i prisen på stedet

• #31   13. dec 2012 Synes at prisen for parten skal matche den pris ejer betaler for at have den, de dage man skal ride den, hvad mna skal lave når man er der osv. Min hest koster 1100 kr. at have opstaldet pr. md. (det er den pris jeg mener man bør tage udgangspunkt i), HVIS jeg engang skal have en part et par dage om ugen, så ville jeg nok tage omkring 300 kr. pr. md.

• #32   13. dec 2012 Tak for svar alle sammen!
    Så vidt jeg kan høre er alt over 600 måske liiiige i overkanten smiley

• #33   13. dec 2012 nej du skal tage højde for hvor hesten er opstaldet, hvilke fasiliteter er der, skal du betale ekstra for at benytte ridehus, være medlem af en klub mm...

hvis den står et rigtig luxus sted med god plads i ridehus, du må benytte ubegrænset, og skov lige i baghaven, ja så er 600 kr for 2 dage en fin pris.

er det derimod med frossen bane, og dårlige forhold, med monster meget staldarbejde, så er 600 kr alt for dyrt.

• #34   13. dec 2012 Det kommer an på faciliteter, hestens uddannelse, hvor mange dage pr. uge og hvor stort et ansvar du får.

• #35   13. dec 2012 hvor står hesten du har kigget på?

• #37   13. dec 2012 I KBH-området er det meget normalt med de 1000.- og hvis der skulle tages udgangspunkt i min opstaldning på 3500.- kommer det hurtigt derop ad.

Så 600.- ville jeg bestemt syntes er en fair pris, for en hest som du kan ride og lære noget af, især hvis der er bane og ridehus inkl. Du kan næsten ikke engang få part på en rideskole hest til den pris 2-3 gange om ugen (o:

• #38   13. dec 2012 Marie-Louise: I frederikssund smiley

non og Camilla F:
    Okay, det vil jeg have i tankerne. Jeg må se hvad der kommer, og ellres må jeg jo betale prisen smiley

• #39   13. dec 2012 bare læg mærke til de fasciliteter du har til rådighed, og mængden af arbejdet.

• #40   13. dec 2012 Det skal jeg nok smiley

• #41   13. dec 2012 I mine unge dage fik jeg penge for at passe en andens hest smiley ... Syntes 1000,- er meget i overkanten, maks 500,- vil jeg sige. Men det skader jo ikke du prøver, måske syntes du det er alle pengene værd smiley

• #42   13. dec 2012 Jeg ville tage 500,- for mine hvis jeg skulle have part..
    Det er er en Frederiksborger og en Pinto..
    På stedet er der udendørs dressur bane samt stor springbane og en mindre hal.
    Naturen er middel men med mulighed for at komme ud i fantastiske omgivelser hvis man er til ture på 2-3 timer.. smiley
    Syntes ikke det er for dyrt, mine heste er passet med smed hver 6 uge, mit udstyr er kvalitet og der er ikke staldarbejde med i prisen hvis man da ikke lige kan overskue at bruge 10 min på at hygge med det..

• #44   14. dec 2012 Jeg ville aldrig hverken kræve betaling for part, eller selv betale for det. Man gør jo hinanden en tjeneste, hvis det er fordi ejer ikke selv har tid til hesten og part ikke har råd.

Har haft part til Alfredo, fordi jeg var for stor og ikke ville sælge. Derfor red hun naturligvis gratis.

Har nu part på Krummi, som jeg rider fordi ejer ikke har tid. Derfor rider jeg naturligvis gratis. Men jeg er ikke stævnerytter og forventer ikke det store af min hest. Bare min mening.

• #45   14. dec 2012 Jeg var heldig at finde en part til 250,- om måneden, dengang jeg ikke havde hest. Og der var ridehus, udendørs ridebane og kæmpe folde + tilhørende strand. Min veninde som havde part på en anden hest samme sted, betalte dog 400,- , så der er meget forskel. Og der var faktisk ikke rigtig forskel på uddannelsen af hestene, den jeg red på kunne dog lidt mere, men den var også uddannet inden for western og havde gået DM, hvor den anden bare var en hygge ride hest, som en ældre dame ejede smiley

• #46   14. dec 2012 Og det var i Frederikssund, Nordsjælland

Kommentér på:
Part? Priser? Hmmmm

Annonce