{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Fodring af ældre dressurhest {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg får nu en PSG-hest som jeg har haft for 3 år siden..
Han har haft 4 seneskader, men er ikke mærket af det nu..
Jeg ved at han er lidt stivbenet og får hævede ben ved at stå inde og kommer derfor ud 4 timer om dagen( har ikke mulighed for mere på GRRK)
De bliver fodret med Marstall haferfrei og havre, og så giver jeg raps olie og masser af hø ( virkelig meget !!)

Jeg vil så vide om nogen kan anbefale noget til hans led og sener og måske noget godt til musklerne?
Jeg er ikke interesseret i at købe dyrt mærketilskud for så ku jeg jo bare ringe til hhcare..! . jeg tænker på nogle midler som har nogenlunde samme effekt til en mindre pris. Jeg ved at man kan købe glukosamin, MSM og e-selen og more muscle osv.. Men tænkte mere i nogle naturprodukter da jeg ikke er vild med at fylde alt muligt i mine heste.. har undersøgt ingefær, hybenpulver og torskelevertran.
Er der nogen som kan anbefale noget godt (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af ældre dressurhest
  • #1   16. apr 2011 jeg har også gode erfaringer med glukosamin og MSM for det fik lugano.. Men hvis hyben kan give samme effekt, så vil jeg heller købe det, da jeg ikke er vild med at proppe alt muligt lægemiddel i mine dyr (:

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #3   16. apr 2011 Kan klart anbefale senior blandingen fra Ashkim den er fantastisk, bruger den selv til min på 19 år med spat og gigt.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#4   16. apr 2011 been there done that som man siger, har været mange pulvere igennem og ja dyrt og nogengange også godt men når hesten samtidig har en autoimmun defekt og hurtigt bliver overfølsom overfor disse udrensende pulvere så måtte der noget nyt på banen og da jeg tidligere har anvendt urter til mine tidligere heste så faldt valget på det og hun spiser dem med velbehag og de 250 gr. Suregrow piller hun får per måltid kan ikke skjule noget så det ville jeg ikke være bange for, min hest spiser intet den ikke kan tåle og det er en del ;- ) men urterne de suser ned, da hun også er allergisk overfor brændenælde for jeg lavet dem uden men med mere venustorn/Devils Claw som også er antiinflammatorisk og smertedæmpende.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#5   16. apr 2011 ja hun rider hver dag nogen dage er selvfølgelig bedre end andre men sådan er det med de der ældre modeller så hun rider så meget hun selv har lyst ;- ) men går også på fold hele dagen og jo mere motion jo bedre har hendes ben det. Når hun har gode dage så får den max gas på marken vi taler hun løber solen sort med mig hængende ovenpå det er livet for hende så de dage nyder vi så må man så lige skridte et par dage bagefter for hun glemmer vist at man betaler prisen for sit "ungdomlige" overmod dagen efter en væddeløber på marken LOL

• #6   17. apr 2011 hvad koster sådan en seniorblanding? jeg tænkte at jeg bare ville købe ren hyben og ingefær og så prøve at finde torskelevertran og så bare give ham det??

Kommentér på:
Fodring af ældre dressurhest

Annonce