{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring ældre hest
  • #2   12. jan 2013 hmm havre er da ikke fedene.. det var ikke lige den løsning jeg havde håbet på men tak svar

• #3   12. jan 2013 Senior foder fra Brogården har virket utrolig godt på min hoppe, kan klart anbefales..!

• #4   12. jan 2013 min gamle DV fik linamix, fri godt hø, og aarg kan ikke huske det sidste, men Linamix hjalp super på ham, han smed også desværre meget vægt pga alderen og han blev ikke brugt optimalt. Han fik foder 3 gange om dagen. Vi holde så meget så muligt korn fra ham.

Og han var selvfølgelig også tjekker for orm og tænder og om han gik med smerter.

• #7   12. jan 2013 de har fri adgang til hø hele året men det hjælperr jo ik når den ikke kan nå at spise nok den står med hoved i det hele dagen

• #8   12. jan 2013 fiberpiller det kunne være jeg skulle prøve det det har jeg aldrig hørt om

• #9   12. jan 2013 Olie eller hørfrø. Majsflager er også super godt. Ellers har jeg hørt godt om det der linamix eller fiberpiller

• #10   12. jan 2013 treor jeg prøver at kigge på de der fiberpiller også komme olie i også hørfrø er vist et noget dyre alternativ så det bliver næste løsning

• #12   12. jan 2013 linamix er noget hørfrø stads, det gør at de kan udnytte deres foder bedre. det hjalp enormt på min den gamle, giver også min unge det nu, da hun har smidt en del vægt som følge af et stald skift

• #13   12. jan 2013 Vi købte engang sådan noget foder der var meningen til ældre heste i mosbæk smiley
    Og lurerne er godt hvis den har svært ved at tage på.

• #14   12. jan 2013 Min oldenborghoppe på 23 får senior fra horselux og fiberpiller også fra horselux

• #15   12. jan 2013 Veteranmix fra sarasen(jep, jeg kan ikke stave til det) smiley det er mit vidunder middel. Helst ikke for meget stivelse til de ældre heste, de omsætter det ikke så godt mere. Og så roepiller er godt, iblandet lidt olie ( jo roepiller feder også) men kik dig lidt omkring, man kan hurtig få købt sig fattig, i en masse der overhovedet ikke virker smiley og held og lykke med den lille ponz smiley

• #16   12. jan 2013 Hvis den taber sig hver vinter er det måske fordi at den bruger for meget energi på at holde varmen?
    Mit har ikke dækken på og han tabte sig her til vinter. Nu er han så sat op i foder og ser fin ud igen.
    - Men måske du skulle prøve med et dækken? smiley

• #17   12. jan 2013 Min 16 årige dreng, som mangler 7 fortænder i overmunden får lige pt noget plus 16, 1/2 dl olie og majs og det holder meget godt - Han er også på noget pincislin kur, lige i tiden smiley

• #19   12. jan 2013 Min pony på 16 år var også lidt tynd på et tidspunkt, hun fik noget der hedder 'Seniorfoder' som var sådan noget müsli agtigt noget oven i hendes normale Allsport smiley

Nu får hun 3 liter allsport om dagen + wrap og det fungere rigtigt fint smiley

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 38
    #20   12. jan 2013 Equifirst Basic Omega 3, lucerne og masser af hø eller wrap. Sojaskrå og Build Up fra Brogården er og godt. Fiberpiller og opblødte roepiller er også fint. Mælkepulver skulle også være godt. :-). God fornøjelse smiley

• #22   12. jan 2013 Monty: Det var da en spændende filosofi! Har du noget læsestof til at bakke den op? For det har jeg aldrig hørt om før.....

• #24   12. jan 2013 Okey ja det strider da nemlig imod al anden viden på området, havre giver energi og hvis denne ikke bruges via moderat till hårdt arbejde, skal hesten bruge energi på at forbrænde dette og derved taber den sig eller tager ikke mere på.... Så det må siges at være spændende viden din mand er i besiddelse af, ny viden ihvertfald smiley

Ork mine heste skal helst være snottede som føl-plage, en lille forkølelse er nemlig sundt for dem, da immunforsvaret husker dette angreb og det er ligeledes bevist at de får større modstandskraft overfor forkølelse senere i livet som voksne, hvis de har været udsat for det som små....

• #26   12. jan 2013 Og har din hoppe taget på på resten af kroppen også? smiley
    Selvfølgelig, heste kan sjovt nok godt lide kerne, ligesom børn kan lide snickers og MacD smiley

Hel havre anbefales jo netop heller ikke til heste, da de ikke kan nedbryde skallen og havren vil passere ufordøjet igennem tarmen, så vil man give havre anbefales det at valse det, men det forringer holdbarheden kraftigt, så medmindre man selv har en valse, bør det købes i mindre mængder, valset ved foderstoffen smiley

• #28   13. jan 2013 hmm min lille shetter skal ikke have havre har altid hørt det ikke feder så den hopper jeg over men tror jeg er lidt hug på de der fiberpiller

• #29   13. jan 2013 Monty: Ja, der forskes jo hele tiden i fodring og næring, så det er med at holde et åbent sind og drage sig sine egne erfaringer smiley

Stald Albrekt: Lyder som en god ide, Horselux og Nag laver de fiberpiller med mindst sukker og stivelse og er de bedste sunde bud på markedet smiley

Kommentér på:
fodring ældre hest

Annonce