{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Parat til hest??? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen jeg hedder lara og jeg er 12 år er meget i tvivl om, om jeg er klar til hest min mor og far virker villige til at give mig en men ved ikke om jeg er parat kunne i hjælpe mig med hvad det kræver før man er parat det ville være rigtig degligt hvis i gad og hjælp :D??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parat til hest??? HJÆLP
  • #1   11. apr 2011 i første omgang kunne du starte med at få en halvpart eller en helpert for og se om det er noget for dig:)
    en hest er jo et stort ansvar det er et stort og levende væsen!

• #2   11. apr 2011 helpart*
    stavefejl er gratis!;)

• #3   11. apr 2011 Jeg synes ikke det har noget som helst at gøre med hvor lang tid man har redet. Folk udvikler sig meget forskelligt mht. ridning, og derfor kan man ikke bedømme en rytter udfra hvor lang tid de har redet.
    min holdning er sådan: Der findes hestepigert og ridepiger. En ridepige går til ridning, fordi hun elsker at ride. Hun synes det er dét der er sjovt. En hestepige, er også glad for ridning selvfølgelig, men hun synes det er mindst ligeså sjovt at bruge flere timer i stalden på at nusse, hygge, muge ud, trække ture, rense udstyr osv.

Da min hets blev skadet, gik der 2,5 måned før han kunne rides normalt igen. En ridepige ville droppe hesten, eller i hvert fald først ud til hesten igen, når man kunne ride den. hvorimod en hestepige ville komme hver eneste dag, og passe hesten ligesom man ville gøre hvis man skulle ride.

Når du er hestepige og ikke længere ridepige, så synes jeg du er klar smiley

• #4   11. apr 2011 Det kommer an på så meget.. smiley
    Først og fremmest - er dine forældre heste-mennesker?
    Hvor skulle du have hesten?

Det aller vigtigste er, at du har nogle dygtige hestemennesker med meget erfaring der kan hjælpe dig - det kan være svært at vurdere hvornår hesten har brug for dyrlæge, smed osv. og der er rigtig mange vigtige ting man skal huske - når du ikke er ældre, er det et for stort ansvar. Men det betyder ikke, at du ikke kan have hest, det betyder igen bare, at det er vigtigt, at du får kompetent hjælp..

Du spørger kun, om du er klar til at få hest, men er du helt sikker på dine forældre er? Hvis de ikke er van til heste og udgifterne og ansvaret forbundet med, er det ihvertfald en god idé, at de får noget vejledning af en kyndig person også, så de har sat sig grundigt ind i hvad det kræver..
    At holde hest er bare både enormt dyrt og tidskrævende, og mange kaster sig desværre ud i det, uden at vide hvad det indebærer - hvilket fører til misvilligeholdte heste eller at man bliver nødt til at sælge hesten igen..

Jeg tror ikke der er nogen "facit-liste" på hvad du skal kunne for at være klar - det vigtigste er bare opbakningen og at du for alvor har lysten til det..

Jeg synes du viser et stort ansvar ved at stille dette spørgsmål - det viser, for mig at se, at du gør dit hjemmearbejde godt, og forstår at det er et stort ansvar - med det ansvar og den forståelse du viser for dette, skal du nok komme langt - thumbs up for det.. smiley

Held og lykke med projekt "egen hest" - det er noget helt specielt at have sin egen hest, og det er en kæmpe vidunderlig velsignelse - hvis man er klar til det.. smiley

• #5   11. apr 2011 Sofie:

"Når du er hestepige og ikke længere ridepige, så synes jeg du er klar"

- godt sagt.. smiley

• #6   11. apr 2011 - Sofie Gawinski & Baloo.

det er har jo ikke noget med det at gøre...
    self skal man nusse osv om sin hest og det tror jeg også helt sikkert hun vil.
    Men det handler jo om om man er klar til at tage så stort et ansvar?

• #7   11. apr 2011 jeg synes også du lyder rigtig ansvarlig og moden nok til at tage ansvar om sådan et dejlig dyr som hesten nu er!;)
    men som mette siger skal dine forældre også vide hvad det helt indebærer at have hest, for det er en dyr hobby!;)

• #8   11. apr 2011 Jeg synes man skal købe hest, når man føler sig 100 % klar på det store ansvar osv.

Selv, ville jeg nok starte med en halv- eller helpart som de andre også nævner. I den tid du har den, kan du så overveje det mere og mere, og finde ud af om du er klar 150 % til det :o)

Go' aften.

• #9   11. apr 2011 jeg vil mene at hvis man har lysten til at være i stalden sammen med hesten så er man klar til det... og om man vil ofre de mange timer det tager hver dag på det,, hvor meget man kan har jo kun noget at gøre med hvilken hest man skal have,,, synes det er vigtigere at overveje hvilken hest man vil anskaffe sig,, hvad man vl bruge den til.,. og kan man ikke så meget skal man jo starte med en meget rolig og stabil hest... for resten af tingene ved at have hest er der altid hestekyndige folk der kan spørges til råds med,, smiley men held og lykke med det.. smiley håber du finder en skøn hest at hygge dig med, og som du bliver rigtig glad for.. smiley

• #12   12. apr 2011 tak for hjælpen alle sammen har i nogle ideer til et godt sted at få part oget godtsted at købe hestså kanjeg jo kigge lidt
    M.v.h. Lars

• #13   12. apr 2011 lara *

Kommentér på:
Parat til hest??? HJÆLP

Annonce