808 visninger
|
Oprettet:
Parat til hest??? HJÆLP {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen jeg hedder lara og jeg er 12 år er meget i tvivl om, om jeg er klar til hest min mor og far virker villige til at give mig en men ved ikke om jeg er parat kunne i hjælpe mig med hvad det kræver før man er parat det ville være rigtig degligt hvis i gad og hjælp :D??
nov 2006
Følger: 60 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 257 Svar: 1.768
en hest er jo et stort ansvar det er et stort og levende væsen!
nov 2006
stavefejl er gratis!;)
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2170 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
min holdning er sådan: Der findes hestepigert og ridepiger. En ridepige går til ridning, fordi hun elsker at ride. Hun synes det er dét der er sjovt. En hestepige, er også glad for ridning selvfølgelig, men hun synes det er mindst ligeså sjovt at bruge flere timer i stalden på at nusse, hygge, muge ud, trække ture, rense udstyr osv.
Da min hets blev skadet, gik der 2,5 måned før han kunne rides normalt igen. En ridepige ville droppe hesten, eller i hvert fald først ud til hesten igen, når man kunne ride den. hvorimod en hestepige ville komme hver eneste dag, og passe hesten ligesom man ville gøre hvis man skulle ride.
Når du er hestepige og ikke længere ridepige, så synes jeg du er klar
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Først og fremmest - er dine forældre heste-mennesker?
Hvor skulle du have hesten?
Det aller vigtigste er, at du har nogle dygtige hestemennesker med meget erfaring der kan hjælpe dig - det kan være svært at vurdere hvornår hesten har brug for dyrlæge, smed osv. og der er rigtig mange vigtige ting man skal huske - når du ikke er ældre, er det et for stort ansvar. Men det betyder ikke, at du ikke kan have hest, det betyder igen bare, at det er vigtigt, at du får kompetent hjælp..
Du spørger kun, om du er klar til at få hest, men er du helt sikker på dine forældre er? Hvis de ikke er van til heste og udgifterne og ansvaret forbundet med, er det ihvertfald en god idé, at de får noget vejledning af en kyndig person også, så de har sat sig grundigt ind i hvad det kræver..
At holde hest er bare både enormt dyrt og tidskrævende, og mange kaster sig desværre ud i det, uden at vide hvad det indebærer - hvilket fører til misvilligeholdte heste eller at man bliver nødt til at sælge hesten igen..
Jeg tror ikke der er nogen "facit-liste" på hvad du skal kunne for at være klar - det vigtigste er bare opbakningen og at du for alvor har lysten til det..
Jeg synes du viser et stort ansvar ved at stille dette spørgsmål - det viser, for mig at se, at du gør dit hjemmearbejde godt, og forstår at det er et stort ansvar - med det ansvar og den forståelse du viser for dette, skal du nok komme langt - thumbs up for det..
Held og lykke med projekt "egen hest" - det er noget helt specielt at have sin egen hest, og det er en kæmpe vidunderlig velsignelse - hvis man er klar til det..
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
"Når du er hestepige og ikke længere ridepige, så synes jeg du er klar"
- godt sagt..
nov 2006
det er har jo ikke noget med det at gøre...
self skal man nusse osv om sin hest og det tror jeg også helt sikkert hun vil.
Men det handler jo om om man er klar til at tage så stort et ansvar?
nov 2006
men som mette siger skal dine forældre også vide hvad det helt indebærer at have hest, for det er en dyr hobby!;)
okt 2009
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 117
Selv, ville jeg nok starte med en halv- eller helpart som de andre også nævner. I den tid du har den, kan du så overveje det mere og mere, og finde ud af om du er klar 150 % til det :o)
Go' aften.
jun 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 131
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 2
M.v.h. Lars
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 2
Parat til hest??? HJÆLP