{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Dårlig springrytter! {{forumTopicSubject}}

Faldt lige over dette klip på youtube. Det undre mig at en der generelt rider så dårligt, og så tit er ude af balance starter så høje klasser, og det blev endda vist på EuroSport så det må jo have været en rimelig høj klasse..!
Men ja, syntes bare det er utroligt han starter, og tænk hvad den hest kunne præstere hvis rytteren var i balance!
Når jeg ser det er der flere gange jeg tænker at han ryger af hvis hesten gør det mindste, og så falder han af hvor hesten bare hopper?!

http://www.youtube.com/watch?v=KZVYPAgnFRA&feature=related

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig springrytter!
  • #1   1. apr 2011 så så godt nok ikke særligt godt ud nej......

• #3   1. apr 2011 Hvor er det bare synd for den hest!

• #6   1. apr 2011 Han har da godt nok en skidt balance. Men synes generelt der er mange springryttere hvor det ser lige så dårligt ud.

• #7   1. apr 2011 Man skulle tro de bare havde sat en "nybegynder" op på en god og erfaren hest!

• #8   1. apr 2011 Selve runden har jeg godt nok set meget værre. Synes ikke han rider SÅ dårligt, men heller ikke godt nok til det niveau. Han er bare heldig, at have en hest der kan. Hvor fryd at han falder af hehehe smiley

• #9   1. apr 2011 Tror da vi alle kan se at han ikke er den bedste rytter...

• #12   1. apr 2011 Malene S - ja præcis, man skal jo kvalificere sig til den slags stævner. At han så måske har haft pengene til at købe de rigtige heste, der kan mere end ham er så noget andet. Hvem ved smiley

• #14   1. apr 2011 Men man kan nemt komme ud af balance på så store spring, også når man er prof.
    Men derfor er hans balance stadig skidt i forhold til så mange andres smiley Det er måske ikke helt fair overfor hesten, synes jeg ikke i hvert fald.

• #15   1. apr 2011 Ååårh mund ikke vi alle har prøvet at holde godt fast i tøjlen og hesten, når vi er fløjet af smiley Enten for at prøve at blive siddende, eller som en sagde "per instinkt", at man ikke slipper hesten bare fordi man ryger af smiley

• #16   1. apr 2011 Malene:
    Kan kun give dig ret, når jeg ser ridtet tænker jeg at det muligvis er en ung hest der ikke har prøvet det så mange gange , som kæmper for at komme igennem banen, og så kræver det altså sin rytter at blive siddende.. For at være helt ærlig synes jeg faktisk det er et okay ridt, han kommer ud af balance, men det kan ske for selv den bedste, hvis det ikke lige harmonere mellem hest og rytter den pågældende dag smiley

• #17   1. apr 2011 Malene S: Meget muligt men der går sku længe efter han er faldet af før han slipper tøjlerne! Derfor jeg skriver som jeg gør, jeg er delvis enig med det du skriver. Men jeg synes ikke at hans tur her ser særlig godt ud! Og nej man rider ikke på det niveau hvis man ikke har kvalificeret sig til det, det er jeg klar over, men synes stadig ikke at han klare sig særlig godt, i den omgang.. smiley

• #19   1. apr 2011 Jeg tror ikke, at en ung og delvist urutineret hest, ville kunne bære ham igennem sådan en stor bane. Jeg tror den virkelig kan, men det kommer bare ikke rigtigt til udtryk, fordi de to ikke harmonerer sammen. De kan jo også have haft en rigtig skidt dag. Kender vi jo alle, hvor ingenting virker smiley

• #21   1. apr 2011 Jeg har skam lagt op til flere videoer her ind og man må hellere end gerne kommentere dem smiley Vi kan ikke alle sammen være enige i hvordan andres ridning og skal være. Og heller ikke vores egne smiley Men vi skal selvfølgelig huske at respektere andres meninger og huske at feje for egen dør inde man fejer for andres smiley

• #22   1. apr 2011 '-LSM .. Mocca Mude.. ! Ost ost oste crind.. : Helt enig!! smiley

• #24   1. apr 2011 Jeg syntes nu ikke at hans balance er helt forfærdelig. Han rider en hest som tilsyneladende er lidt svær at ride og nok skal give ham noget at tænke på hele vejen rundt (slåen med hovedet, bukkespring mv.) Han har fin balance over springene og skynder sig at komme tilbage efter springene for at være klar til det næste. At han falder af er højst sandsynligt en kombination af at hestens opmærksomhed er et andet sted og at han har for lange tøjler, samt en masse andre ting.

• #25   1. apr 2011 Prøv nu da lige og fald ned altså!! Hvad er grunden til at vi skal mund hakke sådan på hinanden her inde?? Vi kan ikke alle sammen være enige om hvordan vi synes hinaden rider. Ja den her video er 4 år gammel, og der er jo som sagt blandet meninger om hvordan rytteren rider. Jeg føler ikke at det er en ond bedømmelse jeg kommer med, og jeg sidder på ingen måde og spiller klog. Men stadig så har jeg den mening jeg nu har skrevet om denne rytter.. Og så lad dog vær med at skriv noget så nedladene med at man skal bedømme dem på ens eget niveau og lægge en video ind af sig selv, og så kan man selv prøve at blive bedømt ud fra den. Jeg siger bare; I skal være så velkommene til at kigge mine videoer igennem, jeg er udenmærket godt klar over at jeg ikke er noget særlig god springrytter, men jeg kender mine fejl og står ved dem!

• #27   1. apr 2011 Han havde vel bare en dårlig dag? Han får en dårlig afstand hen til dobbelspringet, og efter det er han vel kommet lidt ud af rytmen.

• #28   1. apr 2011 Hold da op det her kan skabe meget debat.

- Min egen mening.. smiley

Har set folk der rider MEGET værre på samme højde. Han rider ikke pænt nej, men han har balance, for ellers faldte han af over første spring (:
    Jeg falder sku os af tit, og rider tit som en zombie, men øvelse gør mester..
    Rytteren her er jo ikke bare taget afsted, han er kvalificeret til det! smiley

Alle mennesker kan forbedre sig. Og helt ærligt, så har han nok lært en del efter det der, for man slår nallerne når man laver fejl. smiley

Men som man siger:" hvad der ikke dræber dig, gør dig stærkere"

- Heidi Christensen (military)

• #29   1. apr 2011 Det er helt korrekt at jeg har meget fat i Katangas på det tidspunkt i videoen, men jeg gider efter igen bag efter.. Som sagt jeg er udenmærket klar over mine fejl og står ved dem, og ja jeg skrev den kommentar, dog mhb. på at han ikke slipper hesten da han falder af! Ikke at han har fat i den rundt på banen, det har jeg ikke skrevet nogle steder!! Jeg har fejet fopr egen dør, bar rolig Malene S!!!!

• #32   1. apr 2011 Ej nu går det her simpelthen over stregen for mig. Sletter alt hvad jeg har skrevet i dette indlæg, ikke fordi jeg ike vil stå ved det jeg siger men hold k... man hvor er det da bare en omgang børnep.. det her!!! Og lige til sidst Malene du er jo ikke en s... bedre selv for du har bedømt min video og du har skrevet din mening om denne video, så det du skriver er jo også til dig selv, husk lige det !!

• #33   1. apr 2011 Maja Bak - Cola'hestene .
    Synes du har helt ret og forstår hvad du skriver (: Godt skrevet

og til allesammen.
    Personligt synes jeg det er ok at komme med sit eget syn på det her, men der er altså forskelt på hvilken måde man fremstiller det på. Det kan hurtigt lyde negativt, så husk at tænke 2 gange for i giver respons smiley

• #35   1. apr 2011 Liger nu bare at rygtmen blev brudt da de kommer skævt ind i dobbeltspringet. Det har alle vel prøvet? Har en ganske fin balance, men alligevel har jeg haft lorte dage hvor jeg lignede en der sad på hesten for første gang.

• #36   1. apr 2011 Team Grafik - haha ja, det tror jeg vi allesammen har smiley

• #37   1. apr 2011 Ligner mest det er en dårlig runde for ham smiley dårlig rytter mener jeg ikke

• #38   1. apr 2011 dygtig rytter er min mening :0)
    hesten har bare stort rygsving og taber faktisk sin rytter over springet, og sådan kan det gå, nå de springer så stort som den gør, også har den meget med at skyde skuldre som han konstant prøver at rette for ikke at komme forkert ind på springene...
    dygtig rytter, og super surt at hesten taber ham..

• #39   1. apr 2011 uha, der er meget debat her..:O

Jeg ville da ikke sige han er en dårlig rytter, tror bare han har haft en dårlig dag.
    Han er da god hvis han kan nå så langt? Og han springer jo ok i starten, det går bare lige galt til sidst.

• #40   1. apr 2011 Jeg tænker lidt, så dårlig kan han ikke være, for så red han ikke på det plan, det kan man simpelthen ikke.
    Og nej, det ser ikke fantastisk ud, men et eller andet må han kunne, for ellers var han ikke engang kommet over først spring. Men alle kan have en dårlig dag, hvor balance og afstande ikke lige passer helt godt ind.

• #41   1. apr 2011 Hvis han var en dårlig rytter red han nok ikke på det niveau.. Han havde måske ikke lige den bedste dag.. Sån er det for alle smiley

• #42   1. apr 2011 Malene: Netop fordi at hun ikke selv ville kunne gøre det bedre, ville hun nok ikke overvurdere sig selv, og ødelægge hesten med det. Synes også det er virkelig dårlig ridning. Nej kunne ikke selv springe den bane, derfor gør jeg det ikke.

• #43   2. apr 2011 self er han ikke en dårlig rytter - griner altså nu må i sku stoppe..
    tænk i gør jer bedre end en proff rytter, hvor grimt er det da lige.
    man kan se hesten er svær at ride, og de er sku ikke nemme at blive sidene på..
    en hver hest kan tabe sin rytter.
    min hest ladator han taber sine ryttere hver gang han springer og det er ikke fordi han over springer eller noget, han har bare et stort spring, også kræver det altså benmuskler at blive sidene..

Kommentér på:
Dårlig springrytter!

Annonce