{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Både skide sur og så lidt lettet?? {{forumTopicSubject}}

I februar, tror jeg, var der en sadelmager fra Århus der var ude at tjekke om min sadel kunne ligge på Rebel Prince. Han sagde at det kunne den sagtens, han ville bare lige stoppe den om.. Fint nok.. tænkte jeg.. MEN
Efter noget tid fik han pludselig mega ondt i sin ryg.. Så ondt, at en massør anbefalede at jeg ikke måtte ride ham i 3 uger.. Møg træls.. De 3 uger blev hurtigt til 5 da smerterne i hans ryg blev ved..
Derfor besluttede vi os fo at han skulle tjekkes af en Kiropraktor.. Efter 20 min. havde hun fundet problemet.. SADLEN!!! Den lå på en sådan måde at den i stedet for at fordele vægten, som en sadel skal, lagde ALT vægten på lænden.. Det havde medført smerterne.. Kiropraktoren knækkede lidt med hans ben og sådan, så pludselig var det gået en hel del mere over.. (UTROLIGT IK'?) Hun fortalte at hvis vi blev ved med at ride på ham med den sadel, kunne han, eller ville han højst sansynligt få slid-gigt i ryggen.. smiley
Er virkelig bare så sur på den sadelmager!!!! Vil ALDRIG anbefale ham for nogen..
På den anden side er jeg også på en måde lettet over at der ikke var noget forkert med hans knogler og sådan.. Men det her har medført at jeg nu SKAL ride uden sadel i en HEL mdr.. og derudover invisterer i en specialsyet sadel til omkring 10.000 kr..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Både skide sur og så lidt lettet??
  • #1   12. jun 2006 tja surt, men hvordan ved du hun har ret??
    altså kiopraktoren.
    har der været røngten på? spørger fordi vi har haft dårlige erfaringer med kioprakter m.m
    Anita

• #2   12. jun 2006 Altså hun viste os hvor den ikke lå ortenligt og fik det forklaret så det egentligt var meget logisk.. Der ud over er hun "allieret" med en engelsk sadelmager, som jeg har fået at vide skulle være nogle af den bedste, og ham anbefalede hun at vi skulle kontakte næste gang han kommer til DK.
    Og så også forsi vi senere fandt ud af at ham fra Åruhu slet ikker er uddannet..!! smiley

• #3   12. jun 2006 Er det regitse, hun er dygtig, altså som kiopraktor.
    hvem er det i århus der ikke er uddannet??
    Anita

• #4   12. jun 2006 Har været ude for lidt af det samme.

Min hest har en "underlig" ryg, så det er svært at få en sadel der passer, så den jeg brugte til ponyen blev presset sammen i bommen og omstoppet. Så jeg spurgte sadelmager om den så ikke ville udvide sig igen? Og spurgte så, om der så ikke ville ske noget, når det dybeste punkt i sædet kom til at ligge for langt tilbage? Men han sagde, det gjorde ikk noget og den ville ikke udvide sig, og det er altså en, ja nok 20 år gammel kiffer wien sadel (den bedste der findes ;D ) der blev trykket sammen i bommen.

Så to uger senere var den som den plejede og min massør sagde den stadig lagde af bæ, og spurgte om vi havde betalt for det lort han havde lavet?.. Og han ville ikke holde op med at have lidt ondt i ryggen, hvis ikke han fik en ordenlig sadle.

Så nu har jeg fået en ny, en kiffer Athen Olympis, den er faktisk smadder god. Vi har prøvet både passier, winsor og stübben og andre kiffer sadler, intet passede ham. Men endelig har vi fundet en, dog skal jeg ride med geleunderlag med udskæring (: Men det går nok..

• #5   13. jun 2006 Ja, man kommer nemt galt afsted med sadler. Jeg er utrolig glad for min Passier Young Winner springsadel. Den blev købt til min første pony for 7 år siden, og den passer alle de ponyer jeg har! Hvis man har problemer med at finde sadel til en bred pony, så er den rigtig god!

• #6   13. jun 2006 Ja, det er Regitze..
    En der hedder Carsten.. Ved ikke hvad han mer hedder

• #7   13. jun 2006 ja man skal passe på med sin sadel, den skal bare passe 100% ellers kan det medføre grimme skader :s

• #8   13. jun 2006 uddannet sadelmager

det sjkal lige siges at der er EN uddannet sadelmager i danmark.. og det er en kvinde i 20'erne der har taget uddannelsen i norge

uddannelsen findes ikke længere i danmark og hun er den eneste praktiserende rigtige sadelmager i DK

Kommentér på:
Både skide sur og så lidt lettet??

Annonce