{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.426 visninger | Oprettet:

uddannelse & job med heste, fortæl :) {{forumTopicSubject}}

Hej kunne godt tænke mig at høre om der er nogen af jer inde der er ved at uddanne/har uddannet jer indenfor hesteverden.

Så fortæl gerne lidt om som hvad & hvad det kræver osv.

Vil også gerne høre om jer der har jobs inden for hesteverden gerne med en lille fortælling om hvad du laver osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uddannelse & job med heste, fortæl :)
  • #1   22. mar 2011 Læs dette inden du kaster du dig ud i at arbejde med heste:
    http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=577017

(",)

• #2   23. mar 2011 Altså ved Tina Lund starter man klokken otte med at fodre, tage bandager af, fjerne klatter og sætte heste i skridtmaskine/løbebånd. Dernæst sadles de heste op der skal rides, og man rider nogle af dem selv. Hestene sadles af efter ridning, og de får skyllet ben, får hovolie på og kommer i sol. Hvis der har været stævne pudses udstyret så det er klar til næste gang. når ca. nok 3/4 af hestene er redet og motioneret er klokken 12:00 ca. og der er middagspause til klokken 14:00. så fortsætter det på samme måde til klokken 17 og det er så det. God løn, super forhold og ingen stress eller overbelastning. Det er sådan det skal fungere i en god professionel stald! Havde det super godt ovre ved Tina og tvivler på at der er ret mange steder hvor der er så gode forhold. smiley

• #3   23. mar 2011 Jeg starter gymnasiet næste år..

Derefter vil jeg tage en bachelor i psykologi

Så vil jeg studere videre indenfor noget med børn - allerhelst udviklingshæmmede børn

Så vil jeg tage nogle mindre kurser indenfor hippoterapi

Så vil jeg åbne en stor horsemanshipgård med
    - Hippoerapi for handicappede børn og unge
    - Bosted for unge med vanskeligheder i hjemmet
    - Horsemanshiplejre, kurser og den slags. Men helst ikke rideskole.
    - Træning af problemheste

Jeg regner med at min drøm er gået i opfyldelse om maks 15 år smiley

• #4   23. mar 2011 Elsker din idé Andrea! smiley

• #5   23. mar 2011 jeg er uddannet dyrepasser med Speciale inde for heste, Startede på udd. i 2006 og færdigt udlært i Sep 2009.

God uddannelse, men svært at finde praktikplads, samt mange hopper fra da det ikke kun er at passe og nusse om heste, men udmugninge vedligholdes af mange ting osv.

Dog fik vi afvide at mulighederne med arb bagefter var godt.. men NEJ..
    Var dog heldig fik 1 års arbejde på min praktikplads.. Men ligesiden har jeg ikke kunne finde noget heste job, da endte SKAL du bor på stedetm havde din hest med og for måske 3-4000 kr i løn om mdr.
    Ellers vil de kun havde deltid og ikke betaler dig hvad du skal ha i mindste løn, da de heller vil ha udlædning som arbejder for ½ løn..

Hesten job er ikke en fremtid hvis du gerne vil havde normale arbejdes timer, og løn..
    Er lidt ked af ingen fortalt mig det dengang, da jeg nu står og ikke kan få job, og ingen anden uddannelse ha,
    Samt har svært ved at komme ind bare som kassemedarbejde andre steder da jeg ikke har haft noget erfaring før,..
    Så jeg ville tænk godt om hvad du vil senerer hen..

• #6   23. mar 2011 Tak Anja ! smiley

Min passion er helt klart heste, men jeg brænder for at gøre en forskel og arbejde med mennesker. Jeg elsker at se hvordan heste kan "ændre" handicappede børn, og jeg ønsker at være med til at gøre hverdagen lettere for alle de udviklingshæmmede børn i Danmark - og det mener jeg hippoterapi kan smiley

Kommentér på:
uddannelse & job med heste, fortæl :)

Annonce