707 visninger
|
Oprettet:
Hvilken uddannelse/job og hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Sidder og prøver at finde ud af, hvad jeg kunne tænke mig at studere efter gymnasiet, så for at få lidt inspiration spørger jeg jer (mest henvendt til jer, som ER ved at uddanne jer eller er uddannet):
- Hvad er du uddannet som eller hvad er du ved at uddanne dig til? (videregående uddannelse, ikke gym eller lign.)
- Hvorfor har du netop valgt denne uddannelse/ dette job?
- Hvad er fordelene og ulemperne ved uddannelsen/jobbet?
På forhånd tak for svar
aug 2007
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 335
Den første jeg tog var en kontoruddannelse. Jeg tog den da jeg ikke lige ellers vidste hvad jeg skulle, og min mor sidder på kontor. Så det var et oplagt valg. Jeg synes der er mange fordele og ulemper, men det kommer nok an på hvem man er som person. Fordelen er, at man ved hvad man har (arbejdstider). Nogle steder har man endda flex-tid, hvilket kan være rart. Ulempen er vel at der ikke "sker" så meget (igen - alt efter hvor du er ansat). Jeg tog uddannelsen indenfor staten, og arbejdede efterfølgende to år hos kommunen.
Jeg er nu i gang med min 2. uddannelse. Som fængselsbetjent. Har været i gang i 3 år her den 1/7. Jeg tog springet til denne uddannelse, da jeg manglede lidt spænding i forhold til kontorjobbet. Det har jeg i hvert fald fået. Sjældent er to dage ens. Her skal man dog være indforstået med, at man ikke sådan lige kan forudsige dagen. Og arbejdstiderne er forskellige (dag, aften og nat). Fordelen er klart de fordele der nu er ved at være tjenestemand (god pension, mulighed for at søge orlov op til 3 år af gangen og så er man garanteret ansættelse efter endt uddannelse).
Men helt klart en dejlig uddannelse jeg snart har mig! Jeg kan kun anbefale andre at søge ind
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 365 Svar: 1.528
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 36 Emner: 65 Svar: 1.051
- Hvorfor har du netop valgt denne uddannelse/ dette job? Fordi jeg elsker at arbejde med mennesker, og vil gerne hjælpe folk og passe på folk:)
- Hvad er fordelene og ulemperne ved uddannelsen/jobbet? Det ved jeg ikke, men tror det passer godt til mig som person:)
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 31 Svar: 239
Jeg har valgt STX fordi jeg synes det er spændende, på den måde at man lærer en masse forskelligt, og så er jeg sikker på at jeg som type passer godt ind på et alment gymnasium som STX er.
Jeg har valgt linjen fordi jeg gerne vil noget indenfor medicin, enten dyrlæge, børnelæge eller kirurgi. Jeg synes Mat A - Fys B og Kemi B lyder ret tør hvor bioteknologi får man mere indblik i hvordan man bruger biologi og kemi i hverdagen. Jeg har lært meget om forskning og sygdomme i generne
Min linje hedder helt præcist : Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Så har jeg valgt spansk op på A niveau, men skal flytte gymnasium så kan godt være jeg vælger om.. Har ikke helt besluttet mig endnu
Efter gymnaiset skal jeg ikke ud at rejse. Jeg skal bruge et år på at ride min hest ekstra godt op så jeg har muligheden for at sælge den hvis det bliver nødvendigt
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.156
Hvilken uddannelse/job og hvorfor?