{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Uddannelse, fremtidigt job? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg står i den situation at jeg er 20 år og aner simpelthen ikke hvad jeg vil i forhold til uddannelse og job. Lige nu arbejder jeg fuldtid i Bilka, jeg har folkeskole fra 0. til 10.klasse samt bestået HG. Jeg er ved at være rigtig træt af mit job, og vil helst ikke arbejde i butik pga dårlige arbejdstider og lønnen..

Men nu kommer mit spørgsmål, hvad er jeres fremtidsplaner? Eller hvilket job/uddannelse er i i gang med? Kunne godt bruge lidt inspiration da især mine forældre presser meget på med hvad jeg har af planer..

Håber jeg kan få lidt inspiration :)!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse, fremtidigt job?
  • #1   30. maj 2011 Jeg har taget social og sundhedshjælper uddannelsen, og er nu igang med social og sundhedsassistent uddannelsen, hvilket jeg er færdig med inden længe smiley
    Når jeg er færdig søger jeg ind på jordemoder skolen kvote 2 eller psykolog uddannelsen smiley

Jeg har også 0-10 klasse og 1 år på gym smiley

• #2   30. maj 2011 du står der hvor jeg selv stod for ca 1 år siden. havde også afsluttet HG og var kassedame i bilka på fuldtid.
    jeg valgte så at tage ud og rejse i 2 måneder. og søge ind som Social og sundhedshjæler da jeg gerne vil noget med mennesker..

men et godt råd lad være med at starte på noget før du er helt sikker på hvad du vil, for det er dumt hvis du finder ud af det alligevel ikke er det du gider:)

• #3   30. maj 2011 Jeg er "faglært landmand med heste som speciale" som det hedder så fint smiley Men jeg synes simpelthen ikke jeg kan bruge den til det jeg gerne vil, så nu er jeg gået i gang med anlægsgartneruddannelsen, og det er jeg bare så glad for!
    Jeg ved at man hurtigt kan blive slidt op i det her fag, men jeg er vild med arbejdet og har aldrig haft så meget frihed og tid til mig selv som jeg har nu, og det er skønt!

Jeg håber du finder ud af hvad du vil, det er så fedt når det sker smiley

• #4   30. maj 2011 Nu ved jeg ikke hvor relevant min fremtidsplaner er, idet jeg ikke er så langt med min uddannelse, men her får i dem alligevel.

Jeg har altid ønsket mig at komme i militæret, men grundet min kropsbygning vil jeg ikke kunne holde til det fysisk, derfor fandt jeg et alternativ, således jeg stadig ville kunne få en smag på livet i felten smiley jeg er pt. i gang med en STX, hvorefter jeg vil søge ind på medicinstudiet og forhåbentlig derefter kunne komme ud som feltlæge. Lidt af en omvej, men hvad gør man ikke for at omfylde sine drømme? smiley

• #5   30. maj 2011 Jeg er i gang med sygeplejestudiet smiley Jeg går i gang med det sidste ½ år ud af 3½ år efter sommer.. Jeg har elsket det, og jeg har hadet det, men jeg har langt det meste elsket det smiley

• #6   30. maj 2011 jeg er gik ud og 10 klasse og gik i gang med en uddannelse som tjener, og blev udlært i 2010 og det arbejder jeg som med nu og det er jeg rigtig glad for..

For jeg er 21 og jeg kan se at flere af mine veninder begynder og få børn nu uden de har taget en uddannelse og det er der mange af dem der har fortrudt..

Mit råd til dig er at tænk dig godt om da det er meget vigtigt med en uddannelse..

• #7   31. maj 2011 Jeg er i gang med dyrepasser uddannelsen, og det er super fedt! Er færdig med mit grundforløb om et par uger, og har haft det fedeste år med "heste-speciale" (-: Der er bare mangel på lærerpladser, og det er ret surt..

Kommentér på:
Uddannelse, fremtidigt job?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce