{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

kan heste føle tab? {{forumTopicSubject}}

Hej. For snart et år siden blev min pony aflivet akut. Den havde en hest den altid gik med på folden, som han beskyttede, hvis de var adskilt blev de helt anderledes.
Efter Valentin blev aflivet, har Musse været helt anderledes, hun er stadig glad men har ikke samme glød og står bare i hjørnet når hun er på fold.
så kan heste føle et tab og hvad kan man gøre? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan heste føle tab?
  • pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #2   6. mar 2011 Ja helt klart, måske ikke som vi tænker os tab og måske ikke med samme slags tanker men ja. hun er i de gamle vante omgivelser hvor ponyen plejede at være og den der betød noget for hende, når den er væk så...

prøv at finde en ny hest/pony hun synes om hvis du har mulighed for det. Samme alder el ældre, der er rolig og ikke sur ville jeg ha som kriterier.

hvis hun i øvrigt ikke er fed så læg foderplanen om og gi noget nyt foder, ex roesnitter der er søde, giv så mange gange om dagen som muligt da foder stimulere hesten.

træn trix med hende, ex klikker træning der er positiv, så der bliver noget nyt i livet og måske en ny mening med livet? det er lige meget hvad bare det gør at hun får noget nyt at tænke på og konsentrere sig om.

• #3   6. mar 2011 Har prøvet fuldkommen det samme som dig :S
    Min hest blev aflivet akut og min shetlænder Blomst (Se evt. i min profil) fik lov til at snuse til hende efter aflivningen. Hun smuste bare kort, accepteret det og gik videre.. Hun har ikke rigtig været sig selv siden, er mere forsigtig, rolig men hun har virket en smule trist siden dét.

- De var bedste venner :')

• #4   6. mar 2011 Pernille L: Har ikke mulighed med foder da det er en rideskolehest, men kan måske øve tricks smiley

• #7   6. mar 2011 det kan de sagtens, min hoppe mistede dens føl på 1½ måned sidste år pga en hegnsskade, og den var efterfølgende ikke i stand til og komme ifol igen det år, i år startede vi så tidlig da vi troede der ville være problemer igen i år, men der var hun drægtig i første forsøg:-)

sidste år kunne hun slet ikke tåle synet af andre føl efter hun mistede hendes eget, så påvirket var hun.

• #8   6. mar 2011 Ég elska hesta mína
    - Ja det virker sandsynligt smiley

Det var heller ikke sådan at vi trak hende over til liget af min hest, for at hun kunne snuse til det, men min hest blev aflivet inde i deres løsdriftsboks hvor hun var faldet om, så Blomst skulle forbi hende for at komme ud på folden igen - Vi tænkte ikke på at føre hende ud gennem stalden, igennem gården og ind i folden.. smiley

• #10   6. mar 2011 Ufh.. Kan jeg godt forestille mig..
    - Den har vel kunne lugte hesten? :S

• #13   7. mar 2011 Den står på fold med 4 andre, men den vil ikke lukke nogen ind (:

Kommentér på:
kan heste føle tab?

Annonce