872 visninger
|
Oprettet:
kan heste føle tab? {{forumTopicSubject}}
Hej. For snart et år siden blev min pony aflivet akut. Den havde en hest den altid gik med på folden, som han beskyttede, hvis de var adskilt blev de helt anderledes.
Efter Valentin blev aflivet, har Musse været helt anderledes, hun er stadig glad men har ikke samme glød og står bare i hjørnet når hun er på fold.
så kan heste føle et tab og hvad kan man gøre? (:
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
prøv at finde en ny hest/pony hun synes om hvis du har mulighed for det. Samme alder el ældre, der er rolig og ikke sur ville jeg ha som kriterier.
hvis hun i øvrigt ikke er fed så læg foderplanen om og gi noget nyt foder, ex roesnitter der er søde, giv så mange gange om dagen som muligt da foder stimulere hesten.
træn trix med hende, ex klikker træning der er positiv, så der bliver noget nyt i livet og måske en ny mening med livet? det er lige meget hvad bare det gør at hun får noget nyt at tænke på og konsentrere sig om.
sep 2010
Følger: 11 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 280
Min hest blev aflivet akut og min shetlænder Blomst (Se evt. i min profil) fik lov til at snuse til hende efter aflivningen. Hun smuste bare kort, accepteret det og gik videre.. Hun har ikke rigtig været sig selv siden, er mere forsigtig, rolig men hun har virket en smule trist siden dét.
- De var bedste venner :')
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
sidste år kunne hun slet ikke tåle synet af andre føl efter hun mistede hendes eget, så påvirket var hun.
sep 2010
- Ja det virker sandsynligt
Det var heller ikke sådan at vi trak hende over til liget af min hest, for at hun kunne snuse til det, men min hest blev aflivet inde i deres løsdriftsboks hvor hun var faldet om, så Blomst skulle forbi hende for at komme ud på folden igen - Vi tænkte ikke på at føre hende ud gennem stalden, igennem gården og ind i folden..
sep 2010
- Den har vel kunne lugte hesten? :S
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
kan heste føle tab?