Kan heste føle sorg?? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Min hoppe og hendes føl har siden fødslen gået sammen med en gammel trav vallak, ja føllet gik faktisk mere sammen med den end med sin mor.
Desværre døde valakken på folden i lørdags, og har indtil igår ligget død på folden ( de andre heste er selvfølgelig kommet på en anden fold) med en presening over sig. Men min hoppe og føllet har siden lørdag været fuldstændig urolige. Har gået frem og tilbage på folden og kaldt og vrinsket, og har slet ikke kunne finde ro. Jeg ville igår skille føl og hoppen ad som jeg gør hver dag, fordi jeg skulle motionere med hoppen, men kunne slet ikke skillle dem ad. De flippede helt ud begge to, og måtte til sidst lukke dem sammen igen.
Kan denne uro og stress være "sorg" over tabet af deres "legekammerat" og i så fald hvor lang tid kan sådan noget vare?
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 1.066
Ked af at høre i mistede den..
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 261
Meget mærkeligt.. Håber det går over, for vi kan slet ikke være i nærheden af dem, for de er bange for at blive skilt ad.... hvilket de aldrig har været før.
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 261
aug 2005
Følger: 159 Følgere: 287 Heste: 11 Emner: 19 Svar: 364
vi har selv prøvet det med vores heste. vi havde en avlshoppe, vi solgte som kørehest, men en anden gamle hoppe, kunne ikke forstå at hun ikke kom tilbage, som hun jo altid plejede..
det er nu ca 2 mdr siden hun flyttede, og vores gamle Sally, stå stadig nogle dage, ved ledet og bare kigger.. det var så ikke kun hende som mangle Vinca, men også resten af flokken (20heste) da Vinca var flokkens føre og en meget bestemt dame..
nov 2007
Følger: 99 Følgere: 103 Heste: 6 Emner: 13 Svar: 87
Kan heste føle sorg??