{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.716 visninger | Oprettet:

SKÆL/KLØE, hvad gør i?? {{forumTopicSubject}}

Ja, min vallak er begyndt at klø rigtig rigtig meget.
Har haft dyrlaægen til at kigge på ham 2 gange, og den første gang blev han behandlet for ringorm, men han blev stadig ved med at klø. Så sagde han at jeg skulle giive ham en kur mod lus og lopper, men han klør stadig, det er blevet lidt bedre, men stadig ikke godt.
Har så observeret at han har rigtig meget skæl, har i nogle gode råd eller erfaringer, hvorpå man kan komme af med det?
Jeg har prøvet at give ham ekstra vitaminer og mineraler.
Det skal lige siges han er omkring de 22år. Jeg har også ladet være med at give ham dækken på (skal lige siges det var inden det blev alt for koldt og han har rigtig meget vinterpels), for at give ham luft til huden.

Hilsen Pernille smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKÆL/KLØE, hvad gør i??
  • #2   17. feb 2011
    Hesten kan også klø sig fordi den har det for varmt under pelsen? ( hvis hesten ikke kun klør sig hvor der er skæl ) :o)
    Maja har kløet sig skallet diverse steder på kroppen fordi pelsen bare skal AAAAAF NUUUU.

• #3   17. feb 2011
    mine klør også..fordi at vinterpelsen er løs. de gnubber sig op af alt og nogle så meget at de får små sår..

• #4   17. feb 2011 Altså det klør næsten overalt på ham, og har så ondt af at se ham sådan.
    Det var næsten lige så slemt på et tidspunkt som hans sommereksem smiley
    men han har næsten skæl over det hele?
    Jeg aner ikke mine levende råd for hvad jeg skal gøre smiley

• #5   17. feb 2011 min 21-årige shetlænder har også kløet dig SINDSYGT meget her de sidste par uger. Havde dyrlægen ude i dag, og her fandt vi ud af at det var lus. De var ret svære at finde i den lange vinterpels og det dårlige lys der er i vores stald, men vi tog ham med udenfor og DER kunne man altså se dem lige så tydeligt.

Har desuden en anden pony der har haft lidt skæl, ham gav jeg olie i foderet, og det er blevet MEGET bedre smiley så det kan du evt prøve.

• #6   17. feb 2011
    Over det hele lyder lidt underligt - det er normalt kun i manen fx. eller andre steder.

For at afhjælpe Maja m. pelsproblemet er hun blevet striglet m. en furminator ( guuuuuude ting ) - det hjælper en del.
    Og tidligere på vinteren blev hun klippet på halsen for at give hende noget luft :o)

• #7   17. feb 2011 Winnie H: Det må jeg prøve smiley

Jeg er ret sikker på det ikke er på grund af han skal have vinterpelsen af, da han havde kløen inden de begynder nu her og snart skal smide den.
    Det er ikke sådan at han står og klør sig selv mere, men har gjort det. jeg synes bare skælproblemet er blevet værre og det kan vel ikke være så rart for ham? smiley

• #8   17. feb 2011 Olie, super det må jeg også prøve smiley

• #9   18. feb 2011 Min venindes hest havde samme problem :o( Vi tog dækkenet af og hun fik olie i maden nu er hun fin igen :o)

• #10   18. feb 2011 HVAD FOR NOGET OLIE SKAL DET VÆRE. Jeg har en prulle, der alle hans 7 leveår har døjet med skæl. Og han bliver fodret efter alle kunstens regler..... Men han har aldrig kløet sig. Men min shetter derimod, er blevet lussebehandlet for en måned siden, men klør stadig. Men han har altså også meget pels. De står nemlig i løsdrift. Jeg kan ikke vaske hestene om vinteren, da vi ingen indendørs vaskeplads har, så jeg købte noget ved duus rideudstyr i tyskland, som kommet i man og hale, gnubbes lidt ind og færdig. skal gøres dagligt eller hver anden dag til flasken er tom. Det stinker, men det hjælper, og de bliver ikke fedtet af det.. PERFEKT... men den med kartoffelvandet, den vil jeg da prøve næste gang.

• #11   18. feb 2011 Mener det er solsikkeolie jeg giver min pony.....men er ikke sikker smiley

Line: Måske det netop er fordi din pony har så meget pels at den bliver ved med at klø. Tænk på hvor mange lus/ luseæg der rent faktisk kan gemme sig i sådan en bamsepels. Min shetlænder blev klippet fuldstændig kort over hele kroppen, det anbefalede dyrlægen, da det ellers ville blive rigtig svært at slippe af med...Hvis jeg var dig ville jeg nok får dyrlægen ud såfremt kløøn bliver ved.....

• #12   18. feb 2011 Tja, men dyrlægen sagde netop, at hvis jeg brugt frontline på spray, ville det fordele sig via blodet.

• #13   19. feb 2011 Har lige fået at vide af min dyrlæge at hun ikke måtte anbefale frontline, da det ikke er testet / godkendt til at bruge på heste. Så hvis der opstår en allergisk reaktion er der bare synd......

Det pulver jeg fik, skulle strøs i pelsen helt inde ved huden i en bred stribe fra ører til halerod og behandles 3 gange med 14 dages mellemrum.

Kommentér på:
SKÆL/KLØE, hvad gør i??

Annonce