2.495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Købe polsk hest? Købe polsk hest?

Hej
Jeg leder efter hest, og er blevet tilbudt lettiske og polske heste et par gange.
Men er bare blevet advaret mod at købe heste fra fx. Polen, da en del af hestene dernede bliver tilredet meget tidligt og hurtigt bliver presset op i de høje klasser, så de er slidt ned efter få år.

Er nu blevet tilbudt en hest, som lyder fin, men den er også fra Polen, og ejeren ved ikke så meget om den. Den var et "fejlkøb", da de købte nogle heste til kørsel, så nu vil de sælge den igen. De har haft en til at ride den lidt, og denne rytter mener at hesten er blevet redet en del før i tiden, da den kan ret meget.

Hesten står tæt på, så jeg tænkte hvorfor ikke bare tage ud og se den... men selvom jeg tager ud og ser den, vil jeg jo stadig ikke vide, om den har været redet overdrevent meget dengang i Polen og derfor er nedslidt.
Samtidig ved jeg ikke helt nok om heste fra Polen og om det jeg har hørt er rigtigt... Så vil ikke afskrive den på baggrund af at jeg næsten ingenting ved...

Ville I turde købe sådan en hest? Og er der nogen der har erfaringer med heste fra Polen, Letland osv?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe polsk hest?
  • #1   24. jan 2011 altså jeg ser ingen problem i det overhovedet det kommer selvfølgelig an på hestens alder men jeg ville godt turde købe hvis hesten og mig passede sammen har aldrig købt fra polen men har købt fra belgien og østrig

• #2   24. jan 2011 Jeg har absolut ingen erfaringer med at købe hest fra Polen osv!
    Men jeg ville i hvert fald tage ud og prøve den.

Hvis den virker sløv (ved ikke hvad du helst vil have, men jeg vil helst have forholdsvis frisk hest) ville jeg ikke købe den. Da du siger de bliver "nedslidte?" og så har den jo nok ikke mange rideår tilbage ;-).

• #3   24. jan 2011 En af min lillesøster's veninder købte en springhest der kommer fra Polen - og der har ingen problemer været. Tværtimod går det rigtig godt på springbanerne for dem smiley
    Det eneste der har været er vidt lidt uopdragenhed - men det kan man jo finde hos i alle slags heste smiley

Du kan jo altid tage ud og se den/prøve den smiley Og så hvis den nu er noget så husk at få lavet en handelsundersøgelse - gerne med røgten hvis du er i tvivl om der er noget i benene smiley

• #4   24. jan 2011 få lavet en handels undersøgelse og evt røgten på alle ben så er du på den sikre side

• #5   24. jan 2011 Hvis du har den indstilling allerede nu før du har set hesten, så lad dog være...

• #6   24. jan 2011 Kan dyrlægen godt vurdere slid og sådan i en handelsundersøgelse?

Jeg havde tænkt mig at få lavet en handelsundersøgelse uanset hvad smiley Det synes jeg er et must når man køber hest.

• #7   24. jan 2011 Disturbia: Ja, men jeg har jo ikke så meget at have min "indstilling" i, for jeg ved jo ikke rigtig noget om emnet. Det er derfor jeg spørger herinde, jeg vil ikke afskrive en hest på baggrund af forkert info.

• #8   24. jan 2011 I realiteten kan man umuligt vide meget om en hests baggrund. Uanset hvor den kommer fra. Desuden kan den komme fra Holland, men være solgt henover Polen eller noget helt tredje. Ville ikke satse på det, ville bare se mig bedre for, når jeg er ude og kigge på hesten.
    Heste over hele verden bliver nedslidt før tid, det er ikke kun Polen.

• #9   24. jan 2011 Der er SÅ mange heste til salg herhjemme at jeg ikke syntes der er nogen grund til at tage til udlandet

• #10   24. jan 2011 hesten står jo i dk efter som jeg har læst det

• #11   24. jan 2011 køb nu dansk... som skrevet der er mange gode heste i danmark... og ja hesten står i danmark... som skrevet hvis man køber de polske heste støtter man den dårlige behandling af de polske heste....
    køb en god dansk hest. du kan ganteret få en til samme pris....

• #12   24. jan 2011 Den står i Danmark...

• #13   24. jan 2011 de fleste af mine heste er købt i udlandet, har aldrig haft problemer med dem, de er blevet tjekket og røngen af min dyrlæge, som jeg også ville gøre med en dansk købt,om du køber en hest fra udlandet eller danmark så skal men se sig godt for, hvis du er vild med den hest så få den i tjek og ta din beslutning derfra.:-) held og lykke

• #14   16. jun 2013 blot til info, har HesteGalleri nu et polsk søstersite: http://konie.bazoom.com/pl/

Kommentér på:
Købe polsk hest?

Annonce