CV - Aaargh! Hjælp tak! {{forumTopicSubject}}
Det er jo vildt besværgeligt at skrive!
Kan ikke finde ud af, hvor grænsen går med hvad de gider høre om og hvad de ikke gider høre om ..
En der gider læse det igennem?? Det er første gang jeg skal skrive sådan noget.
Det er til butikkerne i centeret, som jeg gik rundt til igår og blev så bedt om at sende mit CV -.-'
Hey!
Jeg er en frisk ung pige på 14 år.
Jeg er født i Polen, men flyttede til Danmark som 5-årig. Her startede jeg i en dansk skole, hvor jeg blev indtil sommeren jeg fyldte 10 år. Den sommer flyttede jeg nemlig med mine forældre og to søskende til Estland. Der boede vi i to år og jeg gik i en International skole, hvor jeg blev undervist på engelsk. Der lærte jeg også børn med vidt forskellige kulturer og baggrunde at kende, og flere af dem har jeg stadig kontakt med i dag.
Da vi flyttede tilbage til Danmark var jeg fagligt i skolen langt foran mine jævnaldrende. Jeg blev derfor meldt ind på Atheneskolen, som er en skole for børn med særlige forudsætninger. Der går jeg stadig.
Skolen har især mange sproglige fag, så jeg taler:
- Flydende dansk. Både mundtligt og skriftligt formulerer jeg mig godt, og får kun 10 og 12.
- Meget godt engelsk. Skriftligt især har jeg et stort ordforråd.
- Nogenlunde tysk. Jeg har haft tysk i sammenlagt 3 år.
- Fint polsk. Jeg taler godt polsk, men med nogle grammatiske problemer.
Jeg er absolut ikke bange for at tale med fremmede mennesker, og har altid haft let ved at få venner.
De sidste 2 år har jeg passet børn i alderen 11 måneder til 5 år, og jeg har nydt hvert sekund.
Jeg nyder også at omgås ældre mennesker.
Fra jeg var 10 til en måneds tid før jeg fyldte 13 år, hjalp jeg en ældre dame på 76 år med rengøring, madlavning, indkøb, pasning af haven, brevskrivning m.m. .
Jeg har desuden i 6 måneder arbejdet på Ballerup Rideskole, hvor jeg hjalp til på et hold for handicappede børn.
Jeg har ingen særlig erfaring med at stå i butik, men har 3 år i træk gået rundt i Ballerup og solgt ”Børnemærker” til støtte for Børnetelefonen/Børns Vilkår.
Lige for tiden går jeg med aviser, gør rent hos naboen og en gang imellem passer jeg også deres datter på 1½ og vil også komme til at skulle passe deres kommende søn.
Jeg er til at stole på, og er interesseret i at arbejde mange timer ugentligt, da jeg skal købe hest til September. Ønsker i at have mig ansat efter September også, kan i trygt stole på at jeg kommer når jeg skal og arbejder effektivt, da jeg så vil have faste udgifter til hesten jeg skal have dækket ind.
Jeg søger primært et job i perioden 26/6 2009 - 11/8 2009, men et deltidsjob på et par timer om ugen efter ferien vil også glæde mig meget.
Jeg håber at høre fra jer,
Mange hilsener,
xxxxxx
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 111
En cv er hvor du skriver hvad du lavede fra årstal det til det næste.
Men jeg er ret sikker på at butikkerne du har været rundt i har ment at du skulle skrive en jobansøgning. Da man normalt ikke skrive et cv som 14 årig.
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
sep 2008
sep 2008
sep 2008
Det skulle ikke se sådan ud alt sammen!!
sep 2008
Har ændret det til dette:
Hey!
Jeg er en frisk ung pige på 14 år.
<B>Jeg er født i Polen, men opvokset i Danmark. Efter at have boet 3 år i Danmark flyttede jeg med min familie til Estland, hvor jeg i 2 år gik i en engelsk sproget skole.<b/> Da vi flyttede tilbage til Danmark var jeg fagligt i skolen langt foran mine jævnaldrende. Jeg blev derfor meldt ind på Atheneskolen, som er en skole for børn med særlige forudsætninger. Der går jeg stadig.
Skolen har især mange sproglige fag, så jeg taler:
- Flydende dansk. Både mundtligt og skriftligt formulerer jeg mig godt, og får kun 10 og 12.
- Meget godt engelsk. Skriftligt især har jeg et stort ordforråd.
- Nogenlunde tysk. Jeg har haft tysk i sammenlagt 3 år.
- Fint polsk. Jeg taler godt polsk, men med nogle grammatiske problemer.
<B>Jeg er absolut ikke bange for at tale med fremmede mennesker, og har altid haft let ved at møde nye mennesker..
Jeg har ingen reel erhverserfaring, men jeg er meget åben og imødekommende. Det betyder meget for mig at have en god omgangstone, og jeg forestrækker desuden at have øjenkontakt med dem jeg taler med.<b/>
De sidste 2 år har jeg passet børn i alderen 11 måneder til 5 år, og jeg har nydt hvert sekund.
Jeg nyder også at omgås ældre mennesker.
Fra jeg var 10 til en måneds tid før jeg fyldte 13 år, hjalp jeg en ældre dame på 76 år med rengøring, madlavning, indkøb, pasning af haven, brevskrivning m.m. .
Jeg har desuden i 6 måneder arbejdet på Ballerup Rideskole, hvor jeg hjalp til på et hold for handicappede børn.
Jeg har ingen særlig erfaring med at stå i butik, men har 3 år i træk gået rundt i Ballerup og solgt ”Børnemærker” til støtte for Børnetelefonen/Børns Vilkår.
Lige for tiden går jeg med aviser, gør rent hos naboen og en gang imellem passer jeg også deres datter på 1½ og vil også komme til at skulle passe deres kommende søn.
Jeg er til at stole på, og er interesseret i at arbejde mange timer ugentligt, da jeg skal købe hest til September. Ønsker i at have mig ansat efter September også, kan i trygt stole på at jeg kommer når jeg skal og arbejder effektivt, da jeg der vil have faste udgifter til hesten jeg skal have dækket ind.
<b>Jeg er meget interesseret i at arbejde, som sommerassistance, men ser også gerne at jeg efter ferien vil kunne arbejde hos jer.<b/>
Jeg håber at høre fra jer,
Mange hilsener,
xxxx
sep 2008
Kan ikke finde ud af det med at lave fed skrift, men har ihvertfald rettet lidt i det ..
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
fx
Navn
Adresse
Post nr. by
Fastnet/Mobil - telefonnr
Email
Evt. fax (hvis man har det)
Alder
Uddannelse
år - år skole
Arbejde
år til år - arbejdsplads - stilling
Praktik
år til år sted - stilling
Fritidsinteresser
år til år - hvad du har lavet (fx. ridning)
sep 2008
Så ved siden af denne lange smøre skal der også være sådan en kort slags opsumering??
mar 2005
SKole osv kan de jo læse i CV'et så det behøver ikke blive gentaget i jobansøgningen
sep 2008
Skal jeg så nøjes med at sende dem det jeg har skrevet, eller skrive et CV og så en smule i ansøgningen om hvorfor jeg vil have jobbet??
mar 2005
Det der hører til i et CV skriver du i et CV og sender med sammen med jobansøgningen
Så du ialt sender 2 sider
sep 2008
sep 2008
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
CV betyder Curriculum Vitae ....
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Synes du skal slette det der udelukkende 10-12 - det lyder en smule bedrevidende..
sep 2008
Jaaah syntes jeg også, men en af mine veninder (16 år, arbejde selv i Føtex) sagde at det var en god idé for ligesom at vise hvad man kan, fordi alle jo selvfølgelig kan dansk ;O
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
PERSONLIGE OPLYSNINGER
Fornavn: Maja
Efternavn:
Adresse:
Postnummer: 6710
By: Esbjerg V
Land: Danmark
Fødselsdato: 05-05-1987
E-mail: maja-asm@hotmail.com
Telefon:
PERSONLIG BESKRIVELSE
Hvis jeg skulle beskrive mig selv, ville jeg sige, at jeg er glad og meget smilende, og der skal meget til at slå mig ud - jeg er også glad for at arbejde med mennesker, og har aldrig svært ved at starte en samtale. Jeg kan godt lide børn, og det er også derfor, jeg er startet på læreruddannelsen her i år.
Ang. mit kommende job, er det vigtigt for mig, at det kan passe sammen med min skole, som betyder meget for mig, da jeg virkelig ønsker at blive lærer. Altså skal det være et job efter skoletid - og/eller i weekenden.
I min fritid tilbringer jeg meget tid sammen med min hest, som jeg har haft i næsten et år nu, samt at læse en god bog.
Jeg er også interesseret i computer, hvilket er grunden til, at jeg har taget et PC-kørekort, som indeholdt Office pakken 2003, endte dog med også at lære om Office 2007.
TIDLIGERE BESKÆFTIGELSE
Kasseassistent
Arbejdsgiver: Strandvejens Koisk
Tidsperiode: 2003/05 - 2003/08
Beskrivelse: Betjente kassen, lavede is og gjorde rent.
Var ansat i sommeren.
Postomdeler
Arbejdsgiver: Post Danmark
Tidsperiode: 2006/07 - 2007/06
Beskrivelse: Først sorterede jeg den post jeg skulle have med ud, dernæst cyklede jeg ud med posten.
Staldmedhjælper
Arbejdsgiver: Ridecenter Bakkely - Jette Meyhoff
Tidsperiode: 2007/06 - 2007/08
Beskrivelse: Lukkede heste ud om morgenen, mugede ud i boksene, kalkede væggene, lukkede hestene ind igen om aftenen, gjorde ponyerne klar til undervisning - og andet forfaldent arbejde.
Blev desværre syg, så måtte opsige jobbet.
UDDANNELSER
Esbjerg Gymnasium og HF
Uddannelsesniveau: Gymnasium, HF, HH, HTX
Retning: Matematisk
Tidsperiode: 2004/08 - 2007/06
Navn på uddannelse: Matematisk student
UC vest
Uddannelsesniveau: Mellemlang videregående uddannelse (2 - 4½ år)
Retning: Pædagogik, psykologi, sociale fag
Tidsperiode: 2008/08 - -/-
Navn på uddannelse: Læreruddannelsen, først startet her i år, 2008
ANDEN ERFARING
SGI
Erfaring: Træner ved børnegymnastik
Tidsperiode: 2004/09 - 2005/05
Beskrivelse: Hjalp med at træne børnene med gymnastik. Vi var to til holdet.
Ungdomsskolen
Erfaring: Hjælpelærer ved PC-kørekortet
Tidsperiode: 2008/08 - 2008/08
Beskrivelse: Efter afslutning af mit eget PC-kørekort, valgte jeg at blive derinde som hjælpelærer indtil jeg skulle starte læreruddannelsen. Jeg rettede opgaver, hjalp kursisterne når de havde brug for hjælp, samt andet forefalden arbejde.
ALMENE IT-KVALIFIKATIONER
- Billedbehandling
- Databaser
- Internet/e-mail
- Præsentationsprogrammer
- Regneark
- Tekstbehandling
SPROG
Sprog – Niveau
Dansk tale, læse, skrive
Tysk tale, læse, skrive
Engelsk tale, læse, skrive
ANSÆTTELSESVILKÅR
Ugentlig arbejdstid: Deltid (mindre end 21 timer)
Jeg kan starte: Hurtigst muligt
Ansættelsesform: Fast ansættelse, Vikariat
Ansættelsesbetingelser: Almindelige betingelser
mar 2008
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 898
Altså hvis du søger et job i butik, så skal du skrive at du ikke har erfaring med et job i butik, men at du har arbejdet der og der i så og så lang tid og så kan du f.eks skrive at du godt kan lide nye udfordringer og går meget op i at yde en god kundeservice;)
Jeg vil mene at som 14 årig skal man ikke skrive en kæmpe lang ansøgning, da arbejdsgiveren sikkert får mange ansøgninger og ikke sætter sig til at læse en masse som ikke er relevant for dem at vide;)
Gør det i stedet kort og overskueligt og skriv hvad du er god til;)
Alt det man måske gerne vil fortælle om sig selv, men som ikke er så relevant i jobansøgningen, det kan du jo fortælle når du kommer til en jobsamtale, så spørger arbejdsgiveren jo tit ind til en masse ting;)
CV - Aaargh! Hjælp tak!