{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

CV - Aaargh! Hjælp tak! {{forumTopicSubject}}

Det er jo vildt besværgeligt at skrive! smiley

Kan ikke finde ud af, hvor grænsen går med hvad de gider høre om og hvad de ikke gider høre om ..

En der gider læse det igennem?? Det er første gang jeg skal skrive sådan noget.
Det er til butikkerne i centeret, som jeg gik rundt til igår og blev så bedt om at sende mit CV -.-'

Hey!

Jeg er en frisk ung pige på 14 år.

Jeg er født i Polen, men flyttede til Danmark som 5-årig. Her startede jeg i en dansk skole, hvor jeg blev indtil sommeren jeg fyldte 10 år. Den sommer flyttede jeg nemlig med mine forældre og to søskende til Estland. Der boede vi i to år og jeg gik i en International skole, hvor jeg blev undervist på engelsk. Der lærte jeg også børn med vidt forskellige kulturer og baggrunde at kende, og flere af dem har jeg stadig kontakt med i dag.

Da vi flyttede tilbage til Danmark var jeg fagligt i skolen langt foran mine jævnaldrende. Jeg blev derfor meldt ind på Atheneskolen, som er en skole for børn med særlige forudsætninger. Der går jeg stadig.
Skolen har især mange sproglige fag, så jeg taler:
- Flydende dansk. Både mundtligt og skriftligt formulerer jeg mig godt, og får kun 10 og 12.
- Meget godt engelsk. Skriftligt især har jeg et stort ordforråd.
- Nogenlunde tysk. Jeg har haft tysk i sammenlagt 3 år.
- Fint polsk. Jeg taler godt polsk, men med nogle grammatiske problemer.

Jeg er absolut ikke bange for at tale med fremmede mennesker, og har altid haft let ved at få venner.
De sidste 2 år har jeg passet børn i alderen 11 måneder til 5 år, og jeg har nydt hvert sekund.
Jeg nyder også at omgås ældre mennesker.
Fra jeg var 10 til en måneds tid før jeg fyldte 13 år, hjalp jeg en ældre dame på 76 år med rengøring, madlavning, indkøb, pasning af haven, brevskrivning m.m. .
Jeg har desuden i 6 måneder arbejdet på Ballerup Rideskole, hvor jeg hjalp til på et hold for handicappede børn.
Jeg har ingen særlig erfaring med at stå i butik, men har 3 år i træk gået rundt i Ballerup og solgt ”Børnemærker” til støtte for Børnetelefonen/Børns Vilkår.
Lige for tiden går jeg med aviser, gør rent hos naboen og en gang imellem passer jeg også deres datter på 1½ og vil også komme til at skulle passe deres kommende søn.

Jeg er til at stole på, og er interesseret i at arbejde mange timer ugentligt, da jeg skal købe hest til September. Ønsker i at have mig ansat efter September også, kan i trygt stole på at jeg kommer når jeg skal og arbejder effektivt, da jeg så vil have faste udgifter til hesten jeg skal have dækket ind.

Jeg søger primært et job i perioden 26/6 2009 - 11/8 2009, men et deltidsjob på et par timer om ugen efter ferien vil også glæde mig meget.

Jeg håber at høre fra jer,
Mange hilsener,
xxxxxx

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CV - Aaargh! Hjælp tak!
  • #1   24. jun 2009 Det du har lavet er ikke et cv. Men en jobansøgning.
    En cv er hvor du skriver hvad du lavede fra årstal det til det næste.
    Men jeg er ret sikker på at butikkerne du har været rundt i har ment at du skulle skrive en jobansøgning. Da man normalt ikke skrive et cv som 14 årig.

• #2   24. jun 2009 Det var også det jeg mente xD

• #3   24. jun 2009 Troede bare det var det samme, og CV fylder mindre at skrive i overskriften ;o

• #4   24. jun 2009 Bonnie: Aha okay =D

• #5   24. jun 2009 Hov!
    Det skulle ikke se sådan ud alt sammen!!

• #6   24. jun 2009 Smart smart smiley

Har ændret det til dette:

Hey!

Jeg er en frisk ung pige på 14 år.

<B>Jeg er født i Polen, men opvokset i Danmark. Efter at have boet 3 år i Danmark flyttede jeg med min familie til Estland, hvor jeg i 2 år gik i en engelsk sproget skole.<b/> Da vi flyttede tilbage til Danmark var jeg fagligt i skolen langt foran mine jævnaldrende. Jeg blev derfor meldt ind på Atheneskolen, som er en skole for børn med særlige forudsætninger. Der går jeg stadig.
    Skolen har især mange sproglige fag, så jeg taler:
    - Flydende dansk. Både mundtligt og skriftligt formulerer jeg mig godt, og får kun 10 og 12.
    - Meget godt engelsk. Skriftligt især har jeg et stort ordforråd.
    - Nogenlunde tysk. Jeg har haft tysk i sammenlagt 3 år.
    - Fint polsk. Jeg taler godt polsk, men med nogle grammatiske problemer.

<B>Jeg er absolut ikke bange for at tale med fremmede mennesker, og har altid haft let ved at møde nye mennesker..
    Jeg har ingen reel erhverserfaring, men jeg er meget åben og imødekommende. Det betyder meget for mig at have en god omgangstone, og jeg forestrækker desuden at have øjenkontakt med dem jeg taler med.<b/>
    De sidste 2 år har jeg passet børn i alderen 11 måneder til 5 år, og jeg har nydt hvert sekund.
    Jeg nyder også at omgås ældre mennesker.
    Fra jeg var 10 til en måneds tid før jeg fyldte 13 år, hjalp jeg en ældre dame på 76 år med rengøring, madlavning, indkøb, pasning af haven, brevskrivning m.m. .
    Jeg har desuden i 6 måneder arbejdet på Ballerup Rideskole, hvor jeg hjalp til på et hold for handicappede børn.
    Jeg har ingen særlig erfaring med at stå i butik, men har 3 år i træk gået rundt i Ballerup og solgt ”Børnemærker” til støtte for Børnetelefonen/Børns Vilkår.
    Lige for tiden går jeg med aviser, gør rent hos naboen og en gang imellem passer jeg også deres datter på 1½ og vil også komme til at skulle passe deres kommende søn.

Jeg er til at stole på, og er interesseret i at arbejde mange timer ugentligt, da jeg skal købe hest til September. Ønsker i at have mig ansat efter September også, kan i trygt stole på at jeg kommer når jeg skal og arbejder effektivt, da jeg der vil have faste udgifter til hesten jeg skal have dækket ind.

<b>Jeg er meget interesseret i at arbejde, som sommerassistance, men ser også gerne at jeg efter ferien vil kunne arbejde hos jer.<b/>

Jeg håber at høre fra jer,
    Mange hilsener,
    xxxx

• #7   24. jun 2009 Aaargh!!
    Kan ikke finde ud af det med at lave fed skrift, men har ihvertfald rettet lidt i det ..

• #8   24. jun 2009 Et CV er en liste du laver ved siden af jobansøgningen, hvor der står alt hvad du har lavet af skole og arbejde (evt. også fritidsaktiviteter) og som du sender med jobansøgningen

fx

Navn
    Adresse
    Post nr. by
    Fastnet/Mobil - telefonnr
    Email
    Evt. fax (hvis man har det)
    Alder

Uddannelse

år - år skole

Arbejde
    år til år - arbejdsplads - stilling

Praktik
    år til år sted - stilling

Fritidsinteresser
    år til år - hvad du har lavet (fx. ridning)

• #9   24. jun 2009 Aha okay =D

Så ved siden af denne lange smøre skal der også være sådan en kort slags opsumering??

• #10   24. jun 2009 Nej, du skriver i CV'et hvad du har lavet, og i jobansøgningen skriver hvorfor du vil have jobbet og hvad du kan gøre for dem osv..

SKole osv kan de jo læse i CV'et så det behøver ikke blive gentaget i jobansøgningen

• #11   24. jun 2009 Aha okay ..
    Skal jeg så nøjes med at sende dem det jeg har skrevet, eller skrive et CV og så en smule i ansøgningen om hvorfor jeg vil have jobbet??

• #12   24. jun 2009 Du skal soter det der hører til i CV'et fra i din jobansøgning, ellers bliver den for lang og uinteresant at læse..

Det der hører til i et CV skriver du i et CV og sender med sammen med jobansøgningen

Så du ialt sender 2 sider

• #13   24. jun 2009 Aha okay.. Tak=D

• #14   24. jun 2009 BonnieP: Du må meget gerne prøve, hvis du gider?? Så kan jeg jo altid ændre lidt i den så dne bliver mere personlig smiley

• #15   24. jun 2009 Bonnie P

CV betyder Curriculum Vitae ....

• #16   24. jun 2009 Som 14 årig skal du ikke lave et CV - men en jobansøgning, som du har skrevet her - hvor du skriver lidt om dig selv, og hvad du ønsker. (Arbejder i Frellsen, hvor vi får mange ansøgninger ind, som jeg læser igennem, og hjælper med at vælge ud.) - Husk endelig et billede, det tæller meget.
    Synes du skal slette det der udelukkende 10-12 - det lyder en smule bedrevidende..

• #17   24. jun 2009 Maja A: Aha okay =D
    Jaaah syntes jeg også, men en af mine veninder (16 år, arbejde selv i Føtex) sagde at det var en god idé for ligesom at vise hvad man kan, fordi alle jo selvfølgelig kan dansk ;O

• #18   24. jun 2009 Et CV kan se således ud: (Nu står det jo ikke rigtigt her på HG, med mellemrum og det) - Det er mit CV..

PERSONLIGE OPLYSNINGER
    Fornavn: Maja
    Efternavn:
    Adresse:
    Postnummer: 6710
    By: Esbjerg V
    Land: Danmark
    Fødselsdato: 05-05-1987
    E-mail: maja-asm@hotmail.com
    Telefon:
    PERSONLIG BESKRIVELSE
    Hvis jeg skulle beskrive mig selv, ville jeg sige, at jeg er glad og meget smilende, og der skal meget til at slå mig ud - jeg er også glad for at arbejde med mennesker, og har aldrig svært ved at starte en samtale. Jeg kan godt lide børn, og det er også derfor, jeg er startet på læreruddannelsen her i år.
    Ang. mit kommende job, er det vigtigt for mig, at det kan passe sammen med min skole, som betyder meget for mig, da jeg virkelig ønsker at blive lærer. Altså skal det være et job efter skoletid - og/eller i weekenden.
    I min fritid tilbringer jeg meget tid sammen med min hest, som jeg har haft i næsten et år nu, samt at læse en god bog.
    Jeg er også interesseret i computer, hvilket er grunden til, at jeg har taget et PC-kørekort, som indeholdt Office pakken 2003, endte dog med også at lære om Office 2007.
    TIDLIGERE BESKÆFTIGELSE
    Kasseassistent
    Arbejdsgiver: Strandvejens Koisk
    Tidsperiode: 2003/05 - 2003/08
    Beskrivelse: Betjente kassen, lavede is og gjorde rent.
    Var ansat i sommeren.
    Postomdeler
    Arbejdsgiver: Post Danmark
    Tidsperiode: 2006/07 - 2007/06
    Beskrivelse: Først sorterede jeg den post jeg skulle have med ud, dernæst cyklede jeg ud med posten.
    Staldmedhjælper
    Arbejdsgiver: Ridecenter Bakkely - Jette Meyhoff
    Tidsperiode: 2007/06 - 2007/08
    Beskrivelse: Lukkede heste ud om morgenen, mugede ud i boksene, kalkede væggene, lukkede hestene ind igen om aftenen, gjorde ponyerne klar til undervisning - og andet forfaldent arbejde.
    Blev desværre syg, så måtte opsige jobbet.

UDDANNELSER
    Esbjerg Gymnasium og HF
    Uddannelsesniveau: Gymnasium, HF, HH, HTX
    Retning: Matematisk
    Tidsperiode: 2004/08 - 2007/06
    Navn på uddannelse: Matematisk student
    UC vest
    Uddannelsesniveau: Mellemlang videregående uddannelse (2 - 4½ år)
    Retning: Pædagogik, psykologi, sociale fag
    Tidsperiode: 2008/08 - -/-
    Navn på uddannelse: Læreruddannelsen, først startet her i år, 2008
    ANDEN ERFARING
    SGI
    Erfaring: Træner ved børnegymnastik
    Tidsperiode: 2004/09 - 2005/05
    Beskrivelse: Hjalp med at træne børnene med gymnastik. Vi var to til holdet.
    Ungdomsskolen
    Erfaring: Hjælpelærer ved PC-kørekortet
    Tidsperiode: 2008/08 - 2008/08
    Beskrivelse: Efter afslutning af mit eget PC-kørekort, valgte jeg at blive derinde som hjælpelærer indtil jeg skulle starte læreruddannelsen. Jeg rettede opgaver, hjalp kursisterne når de havde brug for hjælp, samt andet forefalden arbejde.
    ALMENE IT-KVALIFIKATIONER
    - Billedbehandling
    - Databaser
    - Internet/e-mail
    - Præsentationsprogrammer
    - Regneark
    - Tekstbehandling

SPROG
    Sprog – Niveau
    Dansk tale, læse, skrive
    Tysk tale, læse, skrive
    Engelsk tale, læse, skrive
    ANSÆTTELSESVILKÅR
    Ugentlig arbejdstid: Deltid (mindre end 21 timer)
    Jeg kan starte: Hurtigst muligt
    Ansættelsesform: Fast ansættelse, Vikariat
    Ansættelsesbetingelser: Almindelige betingelser

• #19   24. jun 2009 Jeg vil sige at du nok måske skal korte det lidt ned og så skrive det der er relevant for det job du søger;)
    Altså hvis du søger et job i butik, så skal du skrive at du ikke har erfaring med et job i butik, men at du har arbejdet der og der i så og så lang tid og så kan du f.eks skrive at du godt kan lide nye udfordringer og går meget op i at yde en god kundeservice;)
    Jeg vil mene at som 14 årig skal man ikke skrive en kæmpe lang ansøgning, da arbejdsgiveren sikkert får mange ansøgninger og ikke sætter sig til at læse en masse som ikke er relevant for dem at vide;)
    Gør det i stedet kort og overskueligt og skriv hvad du er god til;)
    Alt det man måske gerne vil fortælle om sig selv, men som ikke er så relevant i jobansøgningen, det kan du jo fortælle når du kommer til en jobsamtale, så spørger arbejdsgiveren jo tit ind til en masse ting;)

Kommentér på:
CV - Aaargh! Hjælp tak!

Annonce