{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg er ved at købe hest hjælp
  • #1   23. sep 2007 nej det er ikke for meget synes jeg ikke

• #2   23. sep 2007 syntes bestemt ikke det er meget hvis den er redet til !!

• #3   23. sep 2007 ja hun er til redet

• #4   23. sep 2007 næh.. det er det ikk... gav 20.000 for min da han var 3½ og ikke kunne noget...

men prøv og pres prisen man skal aldrig gi hvad folk forlanger...det kunne være at du kunne sparer 1.000 som du ku bruge på udstyr i stedet...

• #6   23. sep 2007 ja, jeg får den så 8000 billiger end andre for, jeg kender ejeren. men havede ikke lige regnet med 15000 for en konik araber.. men hvis hun har en flot gang osv. så er det jo ikke mange penge. eller

• #7   23. sep 2007 Nej over hovedet ikke for meget. Jeg gav 7 gange så meget for min, og hun kan heller intet

• #8   23. sep 2007 fin pris smiley

• #9   23. sep 2007 Team O - Er hun ellers godt opdraget og uden staldfejl er det en ok pris synes jeg :o)

• #10   23. sep 2007 hmm man kan sikkert godt presse prisen det kunne jeg selv om han hva mere værd men tror iikkk de vidste hvor god springer han var

• #11   23. sep 2007 Hvad mener du så med at den "ikke kan noget", når den er tilredet? For så kan den da vel også alle tre ganarter? For det er ikke meget mere, man skal forlange af en 5-års. Mange unge heste bliver ofte ødelagt psykisk, fordi man netop hælder for meget i hovedet på den. Eller mener du, at den "kun" er ryttervant?

For 15.000 lyder i mine ører meget billigt ;-P

• #12   23. sep 2007 kommer an på så meget

se min fjordhest,
    9,000
    tilredet (kunne nada)
    uden udstyr
    Men med fuld stamtavle og papirer(ikke pas)

Og han går i dag (efter 2 år 7 måneder)
    LB spring
    LC dressur
    ^^ går dog højere til træning, men pga af hans manglende interesse ikke startet meget, men med flere placeringger end i spring

• #13   23. sep 2007 LB spring - på vej ud i LA her i november
    LC3 - også startet i LB1 med gode procenter

Kan øvelser fra LA og ned

• #14   23. sep 2007 jeg gav 25.000 kr for min , og han skulle rides helt fra bunden igen da han havde stået i 1 år og 5 måneder.

så sys det er en fin pris smiley

• #15   23. sep 2007 Lucas var tilredet og trafikvant da jeg fik ham ;P .
    og der fuldte kun sadel og hovedtøj med dx.
    og vi gav 6700 for ham dx

såeh, jeg synes sgu det er en okay pris ;P

• #16   23. sep 2007 ga' 16'000 for min ..tilredet og kastretet -..

• #17   23. sep 2007 Syntes nærmest det er billigt (:

• #18   23. sep 2007 Nej det er okay .. smiley

Men prut altid lidt om prisen .. Vi fik Rony næsten 20.000 ned smiley

• #19   23. sep 2007 Syns ikke det lyder dyrt for en 1'er pony...

Med mindre den er grim eller har fejl... smiler.

• #20   23. sep 2007 Hestehaven: Jo prisen gør...
    En hest med et flot eksteriør er meget dyrere end én der ikke har det...

Derfor kan man jo godt elske den ligeså højt...

• #21   23. sep 2007 Hestehaven: Du er ikke dressurrytter vel??

I dressurridning er eksteriør præcis ligeså vigtigt som alt det andet...

Og hvis udseendet ikke betød noget, hvorfor skulle det så betyde noget i avlen?? Hvis ikke det var fordi vi i avlen ville videregive de udseendemæssigt gode kvaliteter til vores rideheste???

Selv hvide sokker kan have betydning for hesten... de får det til at se ud som om den er lettere til bens.

Har du nogensinde set en rigtig grim hest gå grand prix?

• #22   25. sep 2007 Hestehaven: Nu tænker jeg ligeså meget på bygningsmæssigt...
    Men du har da ret i at grim er individuelt, jeg synes da at min hest er meget smuk, mens andre kan lide dem anderledes.

Men set ud fra et rent økonomisk synspunkt, er der altså heste som er dyrere pga udseenet end andre. Vores rideskoleheste er fx ikke særlig lækkert byggede. En har en lang ryg og en anden tynd hals og stort hoved. Men de har også være billige, for det er det klubben har råd til, og nu er der heller ikke ret mange ryttere der rider middelsvær på dem.

• #23   26. sep 2007 Hestehaven: Nu er den rideskole hvor jeg rider ikke noget stutteri, men bare en helt almindelig rideklub...

Og vi har såmænd en Haflinger, af den lidt mere langbenede type... synes sådan set ikke han er grim...

Men vi har meget andet... og ikke ret mange af dem kan betegnes som kønne... undtagen måske lige når man slipper dem løs på sommergræs og de pludselig opdager at de er fri på en kæmpe græsmark og derfor allesammen flipper helt ud og slår røven i vejret... smiler... det er nu et fantastisk syn.

Men generelt er det heste som er lidt halvbillige, og det er de ikke fordi de er forkerte i hovedet, for der skal de jo gerne være ekstra i orden når det er til rideskole børn.... men fordi de måske ikke er faldet sådan helt heldigt ud rent bygningsmæssigt, og derfor er de ikke så eftertragtede... det er for at sige det lidt firkantet... et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

• #24   26. sep 2007 Hestehaven: Og så købte du ikke hesten for at holde fred med din mor, eller hvad?? griner...

Naturligvis er det med grimhed og skønhed ikke objektivt.

Min chef har og avler islændere, og jeg synes da at de er nuttede små hårbolde, især her om vinteren... smiler(undskyld til alle islændere elskere) men jeg synes fx ikke de er direkte smukke, eller særlig elegante. Det kan han og jeg garanteret diskutere længe, da han jo mener at min bare er langbenet og nærmest skaldet.... griner.

Dog kan man godt finde nogle bygningsmæssige træk som de fleste hestfolk menere er mindre attraktive... svajrygget fx... ikke noget man ligefrem fremhæver i en salgsannonce.

• #25   26. sep 2007 Hestehaven: Griner... jeg har kun siddet på en fjordhest en gang i mit lange liv... da jeg var 12 år... blev kun siddende til vi var halvvejs ude i skoven og den smed mig af i en kæmpe tornebusk med brændenælder....

Siden har jeg ikke været oppe på en.... folk tilbyder mig det nogle gange, fordi de tror jeg har en traume og ikke tør, men i virkeligheden er det nok mere som med islænderne... de er da ret nuttede, men jeg får ikke rigtig noget ud af at ride på dem, for det er jo ikke den slags ridning jeg elsker....

• #26   26. sep 2007 Hestehaven: Hvis man vil ride dressur og har en smule ambition, kan det nok godt betale sig med en let hesterace, der er fjordhesten ikke lige den jeg har set gå flest klasser udover LC... det kan lade sig gøre, men det er da vist kun hvis man insisterer på at gøre det besværligt for sig selv... smiler.

Jeg er faktisk ikke faldet af hesten siden dengang med fjordhesten i skoven... da jeg var 12 år.

• #27   26. sep 2007 Hestehaven: Hun ser fin ud, det er mest den lange ryg og lidt flade kryds der afslører racen... nå ja, og så hjælper farven jo også...

Men hun ser fin og let nok ud...

Og Frederiksborgheste kan sagten komme langt. Jeg har en veninden der red middelsvær på sin.

• #28   26. sep 2007 Nix... den er oldenborger... de er også tit sorte...

Men når sandheden skal frem, så er han jo også halvt fuldblod (faktisk knaldrød mor og morfar) og når man så studerer hans stamtavle på oldenborger siden, så er de der oldenborgere ca 75 %fuldblod... så i virkeligheden er der ikke mange af hans gener der siger noget som helst om en gammel trækhestetype fra Tyskland...

Det er mærkeligt at man kan kalde en hest for oldenborger når den er næsten 100% fuldblod.

Griner... det var nu også mere for at finde det Frederiksborg-agtige i hende...

• #29   26. sep 2007 Nej, ikke lang... det er kun den måde sadellejet ligger og så det at krydset flader en smule mere end på de fleste varmblodsheste...

Man lægger fx slet ikke mærke til det uden sadlen på.

Og egentlig er det jo ikke nogen negativ ting, bare et kendetegn, som siger at her er en hest af den race.

• #30   26. sep 2007 Hestehaven: Skal ride LA1, 2 og 3 i weekenden på distriktsplan...

• #31   26. sep 2007 Hestehaven: Herhjemme hos os selv på Gribskov Rideklub i Græsted...
    Vi har distriktsstævne med holdmesterskab for pony og hest fra fredag til søndag...

Så det er derfor jeg er hjemme i dag... har bi- og pandehulebetændelse og dobbeltsidet mellemørebetændelse... så jeg er simpelthen nødt til at komme mig lidt inden weekenden.

Min chef beordrede mig til ikke at stå ud af sengen, hvilket jeg NÆSTEN heller ikke gør... smiley

• #32   26. sep 2007 Hestehaven: Bliver nok lidt nødt til at stå op hen ad 15 tiden, så jeg kan komme til min halve times dressurundervisning...
    Den går jeg ikke glip af før jeg ikke kan sidde på hesten... og slet ikke tre dage før et stævne. smiler.... men så hjem under dynen igen bagefter.

Kommentér på:
jeg er ved at købe hest hjælp

Annonce