703 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Skrækslagen hest! Hvorfor? Skrækslagen hest! Hvorfor?

Er der nogen der har et godt bud på hvorfor "hesten" ryster og spænder fuldstændig op så snart man lægger sadel på, eller når man skal til at stige op? Hvis den kan komme til det rykker den sig fri fra rytteren og galoperer alt hvad den kan afsted, og er umulig at fange igen. Den vender det hvide ud af øjnene og ligner en der er ved at dø af skræk, og bliver skumsvedt bare af 15 minutters ridning. Det eneste bud jeg har er mishandling af evt. tidligere ejer/rytter da det ikke er noget voldsomt problem i stalden. Hvad siger i? PS: Dette er altså for alvor, så venligst kun seriøse svar, da jeg er alvorligt bekymret for den her hest!

Kilde: Dyrenes Beskyttelse
Redder reveunge i net
Redder reveunge i net
Slå lyden til
00:00
/
02:11
LIVE

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrækslagen hest! Hvorfor?
  • #1   23. jan 2011 smiley

• #2   23. jan 2011 Har i fået tjekket ryggen og sadlen?

Er det blevet bedre eller værer?

• #3   23. jan 2011 Ville måske undlade ridningen et stykke tid og få den til at finde ud af det altså er okay.. Simpelthen starte forfra med sadeltilvending og opsidning..

Lyder som om den er MEGET forvirret og måske er blevet straffet for ikke at stå stille.. Få evt. en tl at holde den og have den i longe, så den ikke kan løbe så langt væk. Og så bare tag det stille og roligt, snak med den og tag det hele i et roligt tempo..

• #5   23. jan 2011 jeg tænker også at ryg og sadel skal tjekkes... det lyder til at den har meget dårlige erfaringer med rytter og sadel.. Rikke Andersen kan varmt anbefales, hun er kiropraktor men også uddannet i adfærd.. www.ryet.dk
    jeg ville også lave noget jordtræning med den, så den finder ud af at du ikke vil den noget ondt og så langsomt vænne den til at have noget på ryggen, evt starte med et underlag...

• #6   23. jan 2011 Der er intet med ryggen og sadlen passer perfekt. det starter fra de finder sadlen frem og så snart de prøver at stige op går den i panik. Den er "voksen" og har startet mange stævner så forstår det slet ikke. jeg træner ungheste, med hms metoder, og har en meget rolig omgang med heste, roser konstant når de gør noget rigtigt. Det virker meget meget mystisk, og forstår det slet ikke! Den kan springe og gå til biddet uden problemer, men den er konstant bange... det er et mere indviklet svar jeg søger, altså, ved alt det basale om omgang med heste. men det her er for ekstremt til at jeg kan greje problemet. smiley

• #7   23. jan 2011 ok.. men jeg vil nu stadig anbefale rikke andersen....
    du kunne også prøve med urter, som jeg har erfaret virker godt på heste som har en nervøs energi.. camilleblomst 1 ske fuld morgen og aften, det tager nervøsiteten uden at tage energi kan købes hos matas eller www.askhim.dk

• #8   23. jan 2011 Virker det også beroliende på en traumatiseret hest?

• #9   23. jan 2011 hmm det ved jeg ikke smiley men det er et rimelig billigt tilskud,og uskadeligt, så det er da værd at prøve ...

• #10   23. jan 2011 Hvis den ikke har ondt, så få lige en keoprakter ud og kigge for en sikkerhed skyld.

• #11   23. jan 2011 Okay tak for svar smiley

Kommentér på:
Skrækslagen hest! Hvorfor?

Annonce