{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
210 visninger | Oprettet:

Villa Canina
Villa Canina
Online Tilmeldt:
1. jan
Emner: 1 Svar: 2

Aflivning af hest {{forumTopicSubject}}

Det her er nok lidt kontroversielt for nogle herinde, men jeg håber at blive mødt med forståelse - der ligger mange overvejelser bag dette opslag og jeg forklarer gerne nærmere hvis der er spørgsmål. Vi har selv tre islandske heste - en af dem bliver 30 iår. Vi har også rescue hunde som er reddet fra forfærdelige forhold i udenlandske hundelagre - iøjeblikket har vi tre (den fjerde har vi mistet for nylig og der vil i nær fremtid blive optaget en ny rescue hund i flokken) og på sigt er det meningen at vi vil have et lidt større antal. Vi er nået frem til at den måde hvorpå vi bedst kan sikre at hundene bliver fodret med kød fra dyr som har levet et fornuftigt liv er at de fodres med hestekød fra danske heste plus grøntsager fra vores egen have. De fleste danske heste lever et liv som er langt bedre end produktionsdyr i landbruget og vi ønsker ikke at støtte masseproduktion af billigt kød. Vi vil nu derfor gerne tilbyde muligheden for at donere heste som skal herfra som foder til hundene, ligesom man kan gøre det i zoologiske haver. Hesten leveres til vores adresse, og vi sørger for efter aftale med ejer at hesten enten aflives med det samme efter ankomst, eller får lov at falde til ro hos os en dag eller to (hvis det for eksempel er en hest som ikke er tryg ved transport og ankommer stresset) inden aflivningen finde sted. Vi garanterer at hesten aflives humant af en erfaren person og under helt rolige forhold på vores gårdsplads, og at vi bruger den fornødne tid på at få hesten til at føle sig tryg i situationen. Ejer kan være til stede ved aflivning, eller vi kan sende billede efter aflivning.
Jeg vil gerne understrege at vores egne heste bliver til hundefoder på samme måde når de engang ikke kan mere.
Hvad siger hestefolket til vores ide?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af hest
  • #1   2. jan Tjah - jeg har nok den holdning, at hvis I ønsker at støtte opretholdelsen af udenlandske hundelagre, så må I gøre det for egne midler. Det bliver ikke med min hjælp.

• Villa Canina
    Villa Canina Online Tilmeldt:
    jan 2025

#2   i går kl. 10:26 Din holdning er fair nok Mimre og der er sikkert mange som deler din opfattelse. Jeg vil dog sige at der er ikke tale om at man opretholder udenlandske hundelagre ved at hjælpe - de organisationer vi støtter arbejder konstant på at forbedre forholdende og løse problemerne de steder hundene kommer fra, men det tager meget lang tid da det jo er en kulturændring i samfundet der er behov for i lande hvor herreløse hunde er et problem - vores holdning er at de stakkels hunde ikke skal lide imens der arbejdes på at tingene bliver bedre.
    Og så er det jo heller ikke bare er os som bliver hjulpet hvis man donerer en hest - det er sandelig også ejeren af hesten. Der er mange heste idag som slet ikke må sendes til slagtning (de må gerne bruges som dyrefoder). Du kan selv lave regnestykket på hvad det koster at få dyrlægen til at aflive hesten, få smeden ud for at fjerne sko og til sidst betale Daka for afhentning af den døde hest. Det er efter min bedste overbevisning en win-win situation smiley uanset om man synes det vi gør giver mening eller ej.

• #3   i går kl. 23:06 Det er vel ikke meget anderledes end andre der tager imod heste til barf, hvor modtager står for slagtning og partering. Det er der flere ejere der benytter sig af.

• Villa Canina
    Villa Canina Online Tilmeldt:
    jan 2025

#4   i dag kl. 13:59 Præcis det samme smiley

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 217
    #5   i dag kl. 14:03 @Mimre - så kan man vel med lige så god ret hævde, at dyreinternater understøtter overskudsproduktion og fejlkøb..?

Jeg kunne fint overveje den løsning for en hest, afhængig af omstændighederne.

Kommentér på:
Aflivning af hest

Annonce