når hygge turen bliver farlig {{forumTopicSubject}}
min pony skjona bliver lige spændende nok at ride.
i søndags var vi i ridehuset, da vi skulle afsted, hoppede hun rundt da jeg ville hoppe op, da det ikke virkede bed hun efter mig, i det jeg hoppede
nede i ridehuset skulle jeg hoppe op igen og igen bed hun efter mig.
så skulle jeg lige ride cha-cha... og derefter sun dance, og mens jeg står med dancer og spænder gjord, lægger skjona sig ned og ruller sig. da uhn er færdig vil chris hoppe op på hende, og igen hopper dyret rundt. chris kommer op og når lige at sætte numsen på skjon, så bukker den og chris må en tur i gruset. mens hun sidder der og griner, giver skjona sig til at mulre chris på kinden, og så griner vi endnu mere, så lægger krikken sig fandme ned ved siden af chris, der stadig sidder i ridehus bunden. da chris rejser sig rulle skjona igen.
da jeg så kommer tilbage på hende hopper hun en gang i det ene hjørne men går videre, nede i enden hopper hun så igen så jeg falder af, og den fremmede dame der rider hun er også lige ved at falde af, da hendes hest hopper. igen mulre den bare min kind.
jeg hopper op igen og rider hende en omgang, da vi kommer ned i enden igen hopper hun en gang til, denne gang falder jeg ikke af.
på vej hjem fra ridehuset finder skjona en stor plet med sne, her smider hun sig ned igen, og ruller sig som en gal, det her med at rulle sig gør hun tit i forbindelse med ridning
i dag skridter vi bare rundt på marken, og nede ved vejen giver skjona sig til at stejle, bare en gang, så gør dancer det samme, men vi rider videre. over på næste mark bukker skjona, og jeg falder af og så hopper den rundt som en sindsyg, bukker og stejler. da uhn falder til ro hopper jeg op, og den går meget kort så bukker den igen. denne gang er jeg forberedt og skælder ud. skridter hende lidt videre og hopper så af hende, så går hun for alvor amok og igen stejler hun og spæner rundt om mig og bukker, jeg har bare fat i tøjlen. sådan ter hun sig hele vejen op af marken som er rimelig lang.
opppe i nærheden af folden flipper hun igen og det gør det ikke bedre at jobbe render rundt inde på folden og kalder. op og ned langs hegnet. skjona eksplodere igen og får revet sig løs og spæner nu afsted, cha-cha bliver vild og smider tas af, så løber både cha-cha og skjona, dancer vil med og løber, chris falder til sidst af og nu er alle 3 heste løse.
de render først ned af marken men vender om og dancer løber op i stalden, de andre to fortsætter ud på vejen (rimelig meget trafik, det er mylder tid), dancer vender om og løber efter dem, sammen løber de tre ned midt i byen, inden vi fanger dem.
det var ikke særlig fedt, men vi fangede dem og der skete heldigvis ikke noget med nogle
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 337
Det lyder som rygproblemer.
nov 2008
Følger: 58 Følgere: 52 Heste: 7 Emner: 20 Svar: 225
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.507
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
jeg vil få det undersøgt
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
Jeg kom sådan til at sidde og undre mig over, rider du med sadle? Og ellers når hun så ruller sig under ridningen, foregår dette så med sadel eller hvordan ?
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 132
jan 2008
Følger: 83 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 178
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
Angående vægt, så kan jeg ikke se nogen stamtavle på den, men den er også noget lille af en almindelig islænder. Men igen hvis den har haft rygproblemere så ville det jo nok være bedst at bygge ryggen op langsomt. Jeg er selv en stor person med ismule på 136 Og da jeg købte hende som 5 årige sagde dyrlægen at jeg skal starte blødt ud så hun vænner sig til min vægt men også får opbygget muskler.
Men lyder også som om at den ikke rigtig har nogen opdragelse.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 762
Udover det, så er mine ismuler også ret kække lige for tiden
Pøj pøj med det, jeg håber I finder en løsning/årsag til problemet.
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
der er også et billede i hendes profil hvor der under billedet står noget med "skjona vil ikke have .... op" og hun stejler..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.816
jeg mener ikke at du er alt for stor til en islænder. De kan jo holde til en del xD
når hygge turen bliver farlig