16. mar 2005 Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
En hyggelig morgen med hestene {{forumTopicSubject}}
Jeg var jo lidt tidligere oppe end jeg plejer i torsdags. Årsagen var LUKAS.
Jeg havde aftalt med min veninde forrige lørdag at vi skulle ud og gå en lang tur med ham og Macho. Macho er min venindes 4-års vallak, som er lige akkurat en centimeter mindre end Lukas, og det lever vi stort på
Så jeg stod i stalden klokken 07:40 og blev mødt af en lidt søvnig Lukas, der bestemt mente at jeg var kommet for tidligt og derfor placerede han sig med rumpetten mod bokslågen som en pæn hentydning til at jeg godt kunne smutte igen.
Lukas fik sin grime på og blev efterfølgende pakeret på staldgangen mens jeg ordnede hans boks. Det var lige til at overkomme at fjerne de to trillebør fulde der var derinde.
Lukas prøvede et par gange at forklare mig at han altså skulle på fold ved at gumle løs på træktovet, hvilket han da slet ikke ved han ikke må
Endelig dukkede min veninde op, og Lukas kom med ind i den anden stald at stå, så vi kunne snakke mens vi striglede.
Jeg ved ikke om dette er et sydssjællandsk fænomen eller om det er landsdækkende. Men når man møder en anden i stalden, så er man bare nødt til at snakke. Gerne i flere timer!!!
Efter at vi havde ordnet de to unge herrere så man kunne spejle sig i dem, fik de trenserne på, og så smuttede vi afsted.
Vi er jo så heldige at der på den anden side ad vejen, ligger en god stor mark, som vi gerne må bruge til at træne på, nu hvor ridebanen ligner et sted hvor filmen om sumpmonsteret blev skudt. Så afsted med os, og efter at have overvundet vores store frygt for de farlige spring(der som før nævnt huser en masse farlige trolde) var vi af sted.
Lukas og Macho havde en indbyrdes konkurrence, der gik ud på hvem der kunne gå forrest mest af vejen. Lukas og jeg lod Macho og Helle vinde
Da vi havde gået lidt kom vi til et sted, der gav Lukas mulighed for at gøre noget han elsker. nemlig at kravle op og ned ad bakker, så han kom op og ned af den 1 m høje grøftekant et par gange. Første gang var med et kæmpe spring(man er jo lidt sej, ikke ) Da han skulle ned, kravlede han forsigtigt og lavede et rigtig tøsespring til sidst, men det var kun fordi han skulle vise Macho hvordan han så ud da han tog turen(det fortalte Lukas mig da vi kom hjem)
Vi forsatte videre på vores lange færd, og vi kom både forbi høje trolde(telefonpæle), bundløse grøfter(traktor spor) og en kæmpe flod(en lille å).
Den største forhindring vi stødte på var ISHAVET. Lukas og Macho slog hov om hvem der skulle gå først, og Lukas tabte, så han måtte gå ud i det uhyggeligt dybe vand(der var så dybet at det gik over hans hove ). Da Lukas var kommet igennem, havde Macho, så klog som han nu engang er, fundet en vej uden om
Det gik nu op for Lukas at han var meget tæt på sit hjem, og så skulle vi altså gå bare en lille smule stærkere, og Macho var enig. Problemet er så bare lige det, at hverken jeg eller Helle har særlig lange ben, og i højt glat græs kan det være lidt svært at følge med, så vi bevægede os afsted som snegle, og det bekymrede min ædle ganger. For han var ret sikker på at han havde set et monster i ISHAVET(jeg har endnu ikke overbevist ham om at det var hans eget spejlbillede han så).
Da vi ENDELIG kom hjem var den lille hest MEGET træt. Så han skulle ud på folden og hygge sig sammen med Macho. Og der hygger de sig den dag idag.
jul 2004
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 2 Emner: 280 Svar: 3.244
elsker når du skriver historier om dig og Lukas
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Jeg har været på tur på Filippa, vild hyggelig.
selvom der var spøgelser overalt ! Oh oh . Vild skræmmende og hun lavede nogle lette og yderst enlegante hop ! xD
nov 2005
Følger: 59 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 1.007 Svar: 4.947
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
ELSKER også bare din måde at skrive på Camilse , - det helt vildt
En hyggelig morgen med hestene