Forbrug i stalden {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Jeg vil lige høre hvad jeres forbrug i stalden er for:
-Strøm
-Vand
-Bund
-Hø
-Foder
-Evt. afbetaling af nye bokse
-Vedligehold af ridebane, stalde, hegn, mv.
-Afhentning af mødding
- Evt. andre ting?
Hos os er der 15 heste og ponyer, vi må selv bestemme om vi står på spåner eller tørv, vi har alm. hø, vi må selv bestemme om vi selv medbringer foder og hø eller vil ha det med i opstaldningsprisen, vores heste går på døgnfold om sommeren og står på stald fra det er under 10 grader om natten til det igen er oppe på 10 grader fast i foråret, men kommer ud fra morgen/formiddag til aften i hele vinterperioden. Der er vandbaljer på alle folde med vandslange tæt på de fleste folde,
Vi har en udendørs ridebane og en runddel, gode turmuligheder, men intet ridehus.
Hvad er jeres forbrug på tilsvarende landsteder? Og hvis du er opstalder, hvad giver du så for et tilsvarende sted? Eller hvad er din månedlige opstaldningspris og med hvilke faciliteter?
Jeg håber at høre fra nogen, det er meget sjovt at høre hvad andre bruger og giver
dec 2005
Følger: 69 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 581
om sommeren går de på døgnfold hvor prisen er 600
om vinteren er de ude så længe som muligt dog hvis folden er en stor skøjte bane er de inde da flere heste er væltet på isen..
Der hvor jeg står er der en ridebane som bliver harvet når det er nødvendigt, dog her om vinteren kan vi ikke bruge den men der ligger 2 ridehuse ca 2 km væk så det er nemt nok og koster 125 pr mnd
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Ellers giver jeg 1300 ink alt. Halm(som min ikke står på, men får en skive til natten), wrap, ind og udlukning, foder(noget musil), ude fra 5.30/6.00 til ca kl 3.4 stykker her om vinteren. Om sommer døgnfold på eng.
Ridehus og undervisning 700 meter der fra.
Ellers koster det 900 uden foder.
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 457
Har 5 stks hjemme hos mig selv, og er rimelig sikker på, jeg ikke vil vide den nøjagtige pris;)
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Gode store bokse
Bund - halm
Hø
Gode folde, én med gode bakker og træer
Ind og udlukning -Vinter ca 10-19, sommer døgnfold
Der er ikke ridebane, men der er ved at blive anlagt en 500 m herfra til fri afbenyttelse
Okay tur muligheder men det kræver en trafiksikker hest!
Om sommeren skal jeg af med 400 og vinteren 600
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Aner det ikke, vi har kun strøm på vores hegn, bruger minimalt lys og andet strøm ved os.. Håber nogle ved hvad det koster at have strøm tændt døgnet rundt:)
-Vand
Ved det heller ikke.. vi fylder en balje hver anden dag ca. og ellers bruger vi ikke vand.
-Bund
0 kr. vi har selv flis
-Hø
om året ca. 3000kr
-Foder
om året ca. 2000kr
-Vedligehold af ridebane, stalde, hegn, mv.
0 kr. ridebane låner vi af en anden gratis, stalden bliver ikke vedligeholdt, da det er en garage vi har lavet om til løsdrift, hegn har vi ikke haft problemer med i de 2,5år jeg har haft hest.
-Afhentning af mødding
0 kr vi bor på landet
Af hvad jeg ved haft vand og strøm ikke kostet ret meget, har haft hest på 3 år nu, og regningen på disse to ting er ikke blevet meget større, vil tro et par 100kr til sammen om året kan gøre det..
Så jeg har dem billigt
sep 2005
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 461
Hmm...tankevækkende...vi giver pt. 1600 med tørv og alt inkl. og 1700 med spåner og alt inkl. og 300 i afslag hvis man selv medbringer foder og 400 hvis man selv medbringer foder og hø...og vi stiger snart 100 kr.!
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Forbrug i stalden