{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Hvor meget i husleje? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg søger viden om hvor meget man skal give i leje for et stuehus på 150-200 m2, to etager, 3-4 værelser +stue, pæn stand med brændeovn.
Forbrug kommer oven i.
Der er to hestenokse med i lejemålet, luftefold og ridebane på stedet, det ligger tæt på kæmpe skov, i stalden er der ejers heste.
Ridebanen og stalden skal man jo så dele med ejer.
Huset er renoveret inden for de sidste 10 år.
Der er egen indgang, indkørsel, lukket flisebelagt gårdhave og forhaven er lagt i grus med pæn lille have.
Det hele ligger i en lille landsby med bus, købmand og 3 km til skole og indkøbsmuligheder med bredt udvalg, dig i Nordjylland, 20-25 min fra Aalborg.
Dep er 3 mdr. Leje og 3 mdr forud betalt leje.
Det lejes for et år med mulighed for forlængelse, som ejer siger, hvis vi ikke kan sammen, så er det rart at kunne stoppe uden alt for meget bøvl fra begge sider.
Hvad må det koste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget i husleje?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   11. maj 2015 omkring 10.000 vil jeg tro..

• #2   11. maj 2015 Hm det synes jeg er lidt dyrt, men måske kommer du fra en anden landsdel

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#3   11. maj 2015 Sønderjylland smiley

• #4   11. maj 2015 Ved ikke om tingene er dyre der, men jeg gætter på et sted mellem 4500-6500 for det jeg her har nævnt

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   11. maj 2015 Så lidt?

det virker for mig totalt urealistisk når man tænker på størrelse, forhold, beliggenhed, og stand smiley

men kan da godt Være at det bare er super billigt der oppe

• #6   11. maj 2015 Jeg ville også mene at taget i betragtning det er uden for en storby ville jeg mene en 5000-7000 kr.

Her I Silkeborg koster et værelse på 43 km omkring 3000 smiley

• #7   11. maj 2015 Det ved jeg ikke om det er billigt, men det var hvad jeg tænkte, jeg spørg jo for at blive klogere, da min veninde måske vil leje ud, ikke til mig, men vi snakkede bare om det, så ville jeg høre jer.

3000,- for et værelse i Silkeborg by kan ikke helt sammenlignes

• #8   11. maj 2015 Det var ikke som en sammenligning, men for at vise hvad prisen kan betyde, og hvad det f.eks. Koster at leje i Silkeborg smiley

• #9   11. maj 2015 Åh ha ha

• #10   11. maj 2015 For 200kwm bolig stort køkken 2stuer 4 værelser. Gang badeværelse og bryggers
    400kwm have.
    Stor lukket gårdsplads. Gsrage værlsted og et opbevarings rum gav mine kammerater og jeg 5500 uden forbrug

• #11   11. maj 2015 Det er ca det samme som det jeg nævner, dog er værksteder jo så bokse og der er mark til

• #12   12. maj 2015 jeg kan så fortælle dig, at jeg bor i et liebhaver hus i nordjylland (liebhaver hus der ligger forkert), gennem renoveret, og ny istandsat, der er knap 400kvm, pæn velholdt have, dobbelt carport, isoleret garage, og ugenert baghave. det koster os 2700kr om måneden, plus forbrug, forsikringer, skatter osv..... det er selvfølgelig ikke et lejet hus, men et vi ejer. Vi har langt til indkøb, offentlig transport, børnepasning og foreningsliv.

Det er generelt dyre at leje, men jeg vil sige at den du pris du har sat, er mere end rimelig i nordjylland, med mindre end der er tale om et hus i Hasseris.

Da jeg boede til leje på djursland, havde jeg 80kvm, have og lukket gårdsplads, der gav jeg 5100kr om måneden med forbrug og faktisk også licens, skrald osv.

huse i vores nuværende lille by, koster i leje ca 3000kr, og der er umiddelbart ingen af dem er i ordentlig stand, og de fleste af dem er lejet ud til socialt belastet mennesker.

• #13   12. maj 2015 prøv at se på bolig portalen og samlign boligerne der for at finde ud hvad priserne ligger på i jeres område.

vi overvejer at leje første salen ud, den kan laves til sparet lejlighed på ca 80kvm. og vi er ikke blege for at tage 3000kr for den. og kan vi tage mere så gør vi det.

• #14   12. maj 2015 Man skal nok også lige huske på at man kan blive nød til at betale noget tilbage til lejer hvis man tager for meget og de går i huslejenævnet.
    Man jan ikke sammenligne at eje og leje, du har sikkert kun dine afdrag på huset med der, så kommer ejerafgiften, vedligehold mm.
    Liebhaveri er ikke bare et smukt hus, det er også beliggenheden og afstanden til de ting folk har brug for, bla bus og indkøb, men også skole og børnehave.

• #15   12. maj 2015 liebhaver er smukt og ekstravagant, med kavilitets materialer, størrelse og bla bla bla.... trinet før luksus, og i bund og grund kun noget man går op i hvis man er fornem eller ejendomsmægler..... for os er det skide ligegyldigt om det er det ene eller det andet.... vi har behov for et hjem og blær.

Du har helt ret, at vedlige hold, skatter og afgifter ikke er indregnet....

hvor i nord jylland ligger det omtalte hus??

• #16   12. maj 2015 20-25 min nord for alborg

• #17   12. maj 2015 hmm hvad ligger der af byer der, jeg er tilflytter og ikke så pokkers kendt. det var mere fordi jeg ville samligne priser på boligportalen

• #19   12. maj 2015 Vi gir 5500 + forbrug for hus på 140 kvm med 2 ha jord til. Lille "stald" med to bokse. Det ligger så 10 min fra Holstebro.
    Her er ingen skov, og vi ligger lige op af en mindre men trafikeret vej.

• #20   12. maj 2015 Der er en vej, men den er ikke ret trafikeret.
    Huset er det sidste inden for byskiltet, dog ligger kun huset i byzone, stald og jord er landzone

• #21   12. maj 2015 Puha smiley smiley jeg græder nu smiley :'( smiley
    Vi sidder i et lorte hus på 110 kvm med lille have pga vores hund (og fordi vi blev røvrendt af tidligere sted). Vi giver 5500kr + forbrug.. Det eneste vi ikke betaler er ejendomsskat og vedligeholdelse (som forøvrigt heller ikke ejer gør noget ved) smiley puha jeg skulle ønske det var her i området du skulle leje ud..

Mvh TT

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #22   12. maj 2015 Som udlejer ville jeg se på hvad kvm prisen lå på i det område, du får en meget stor bolig, stald, jord mm. Selvom det er i Jylland så er det ikke gratis, vi har en lejlighed nyistandsat på 150 kvm. Huslejen er 10.000 kr. Plus forbrug og det er lavt iht til lokal ejendomsmægler, stald med 4 bokse med 100 % selvpas koster 4200.

Men nu bor vi også i Nordsjælland og her koster landejendomme i jeg skal renoveres rigtig meget tilsand nemt over 4 mill. smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #23   12. maj 2015 På boliga kan du se hvad de gennemsnitlige priser i det område du skal leje i, det varierer meget efter kommune så det vil give dig en ide til hvad du skal forvente

http://www.boliga.dk/kvadratmeter-priser-kommuner.html

• #24   12. maj 2015 Jeg har lige fået at vide at det tidliger har været lejet ud til 5000,- det var kun huset.
    Hvad koster to bokse så?
    Er det 500,- stykket selvpas og de betaler spåner, foder og hø?
    Man kunne vel forstille sig at huslejen er steget lidt siden.
    Så er 5500,- måske ikke helt galt

Kommentér på:
Hvor meget i husleje?

Annonce