{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Opførsel på en rideskole? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har gået på rideskole i de 8 år jeg har redet. Jeg har altid haft det rigtig svært, fordi at ingen ville lukke mig ind i det fællesskab, som er på en rideskole.

Nu går jeg sådan lidt og tænker ... Jeg har fuldstændig mistet min ridelyst, fordi at folk på min rideskole er nedladende, og kan ikke finde ud af, at passe dem selv. De har altid noget de lige skal rette/kommentere, og jeg har for at sige det lige ud, lyst til at pande dem en, en gang i mellem.
Okay, det lød måske lidt voldsomt, men det kan virkelig ødelægge ens dag, fordi en eller anden person, absolut skal kommentere på din ridning, eller rette dig i noget, de ikke lige synes er rigtig nok.

Kender I det? Jeg synes det er lidt groft, sådan som man nogle gange bliver behandlet på en rideskole.
Angående det med ridelysten, så har jeg fundet en part til min hest, men jeg er stadig rigtig træt af at være derude.

Håber I kender mit problem. Hvad skal man stille op med sådan en rigtig led rideskole?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opførsel på en rideskole?
  • #1   5. dec 2010
    Man flytter sin mås et andet sted hen smiley
    Lidt ligesom mobning i folkeskolen så bliver offeret selv nød til at flytte, mobberne holder ikke op ( ikke efter min erfaring ).

Derfor er jeg glad for at være den eneste der kommer i den stald Maja står i smiley

• #2   5. dec 2010 sådan er det ride tøsser er det værste det har jeg ihvertifald også oplevet nogle par gange!? :0)

• #3   5. dec 2010 Det er grunden til at jeg <i>hader</i> at opholde mig på en rideskole smiley
    Jeg elsker at Mary står i en privat stald uden andre, så er der ingen til at være sure smiley

• #4   5. dec 2010 pak dine sydfrugter og flyt din hest hen et sted hvor folk kan opføre sig ordentligt

• #5   5. dec 2010 Var det mig som havde en hest, hvor andre hele tiden skulle kommentere mig og hestens ridning osv. Ville jeg lukke fuldstændig af for dem, eller sige en gang for alle at det var MIN hest, og MIN ridning, så de skulle bare tage og flette !

Kunne jeg ikke det, så ville jeg overveje at flytte hesten til en privat stald, for der er der oftes sødere mennesker. =)

• #6   5. dec 2010 Tro mig, vi har været ude for at kigge på private steder, men min far nægter at flytte krikken, så længe der ingen indendørs hal er. Plus, at jeg har en forventninsfuld pige, som skal have part fra nytår, så vi kan ikke bare flytte hende 100 km. væk jo (:

• #7   5. dec 2010 Hvorfor nægter han og flytte den til et sted uden ridehal ?? '=)

Kan godt se det med din part, men så må du jo enten bare finde dig i det. Eller også en gang for alle sige fra over for dem .

• #8   5. dec 2010 Jeg ville nok begynde at se mig om efter et andet sted til min hest smiley

Jeg kan ikke ha' når andre for har iihh og åhh så travlt med andre, hvis folk har noget at sige, skal de sige det til personen selv og ikke til alle mulig andre.

Hvis jeg var dig ville jeg findet et andet opstaldnings sted smiley

• #9   5. dec 2010 Har du bedt folk om at blande sig uden om?
    Jeg kan godt fortælle dig, hvis der var nogle der blev ved og ved med at rette på mig, skulle jeg nok fortælle dem hvor de kunne gå hen.
    Har I staldmøder? For så kunne du jo tage det op på et sådant møde, at du synes det er træls at folk konstant går og retter på dig.
    Ellers er der ikek andet at gøre end enten at flytte hesten eller skrue bissen på.

• #10   5. dec 2010 Han vil helst ikke have et sted, hvor der ingen indendørs hal er, fordi at når jorden rigtig bliver hård og iset, er det ikke til at ride ude (: Og der går tit lange perioder, med is om vinteren.

Men jeg kan sikkert tale ham fra det. Jeg har ikke så meget imod det.

• #11   5. dec 2010 Men hvad nu hvis du for alvor sagde noget til de andre opstaldere?

• #12   5. dec 2010 RORK - Trine R; Tro mig. Jeg ville SÅ gerne kunne skrue bissen på. Men, min selvtillid er forsvundet, så jeg kan ikke få mig selv til det. Og hver gang de retter på mig, snupper de lige en bid selvtillid mere.

I de otte år jeg har været derude, har jeg altid bare gerne ville være super god ligesom dem, men jeg fik aldrig den venskabelige opbakning som man har brug for, som rytter. Jeg har altid bare været "hende den sære". Hende, som åbenbart ikke kunne tage ansvar for sine handlinger.

• #13   5. dec 2010 Pjat man kan da sagtens ride ude om vinteren =)

og ellers findes der også udendørs ridebaner som ikke fryser om vinteren =)

• #15   5. dec 2010 Ditte P; Jeg tror, jeg vil prøve at tale ham fra hans idé om tilisede baner (;

• #16   5. dec 2010 Emma&Filur<3~team aagr(: ; Der er en som vi har været ude, for at se på. Men den er MEGET langt væk, men det er så fint derude ^^

• #17   5. dec 2010 ja kender det godt smiley det er bare ikke fedt smiley ved ikke hvad man gør men det er ikke fedt smiley

• #18   5. dec 2010 JA, det er så også grunde til at jeg er i en privat stald, hvor gårdejer absolut ikke vil have mobning! Skulle det forekomme tager hun det med det samme op og sørger for at det stopper!!

Derfor er jeg i en privat stald, hvilket jeg er rigtig glad for!

• #19   5. dec 2010 Der vil altid være møg irritrende folk på en rideskole, sådan er det bare smiley
    pia b: Det er da ikke alle der går på en rideskole der tror de ved alt?!

• #20   5. dec 2010 jeg tror enten er man til rideskolemiljøet eller så er man ikke, på en rideskole er der jo en hel bestyrelse der skal være enige hvis noget skal vedtages hvorimod på et privat opstaldningssted er der kun en chef, så der sker tingene bare noget hurtigere, dvs. hvis man kommer og beder om hjælp til f.eks. mobning kan der blive taget hånd om det med det samme. Og nej det er ikke alle på rideskoler der er bedrevidende og snoppede det er jo generaliserende, men folk er mere opdelt et sted med mange opstaldere end et sted med få

• #21   5. dec 2010 Jeg kender godt de typer, og de er der alle steder smiley

Kommentér på:
Opførsel på en rideskole?

Annonce