Hestekøbere - sikke en opførsel {{forumTopicSubject}}
Helt ærligt hvad f*nden er der galt med køber-mentaliteten idag?
Ikke at I alle er sådan, det håber jeg dælme ikke - men nu har jeg oplevet det flere gange
I mandags var der en pige ude og prøve min hest. Det gik godt og de var positive. Ville gerne prøve hende een gang til "for at være sikker" - og det støtter jeg da. Køb af hest gør man ikke bare sådan, var vi også rørende enige om og køber ville gerne prøve sin kommende hest flere gange for ikke at handle overilet og/eller af Love at first sight
Vi aftaler af de kommer igen fredag eller i weekenden, så vi skal lige aftale nærmere en af dagene. Idag ser jeg hun er online på Hestegalleri, så jeg tænker jeg kunne da lige fange hende der og høre om planerne. Men stor er overraskelsen da jeg kommer ind på hendes profil og ser hun har oprettet en hest den 29/10 - igår, som hun lige har fået hjem samme dag. Eh hvad skete der med at i det mindste GIVE BESKED!!! Ih jeg er så rasende og skuffet!
En tidligere køber lavede samme nummer - kiggede på min hest, og på vejen hjem skulle de besøge stutteriet hvorfra en af deres andre heste kom fra da det var i nærheden. Dette var lørdag, og de lover at give hurtig besked. Først tirsdag eller onsdag ringer de og siger de ikke var interesserede - det vidste jeg sjovt nok godt da jeg kunne se - igen på Hestegalleri - at de samme dag på stutteriet køber to heste der. Hvorfor så vente så længe med at give besked????
Er det bare mig der er naiv og/eller utålmodig?
Jeg sidder i hvert fald med en rigtig dårlig smag i munden over måden folk opfører sig på!
jan 2007
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 8 Emner: 1.001 Svar: 6.474
nov 2003
Følger: 44 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 126
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Det var oprindeligt meningen Axel skulle sælges, og der var en hel del henvendelser. Og det er da meget rart at vide hvad man skal sige til folk når de ringer -for det er jo heller ikke fedt for køber at aftale at se på hesten hvis så den er solgt samme dag e.l.
Jeg har dog oplevet en meget ubehagelig køber. De var at prøve Axel, og jeg ville ikke sælge til dem, da jeg fik indtryk af at Axel hos dem bare skulle være prøveklud, for derefter at ryge videre i systemet.
De fik self pænt og høfligt at vide at jeg ikke lige synes de var de rette for Axel.
Det for man så en sviner for "for vi er jo kørt helt fra sjælland" (øøøh nå -det var jo altså jeres eget valg)
Dage efter kommer en anden og prøver -og det var bare det perfekte for Axel.
Den aften ringer dem fra Sjælland så igen. Vi siger så at han sandsynligvis er solgt til anden side. Så prøver de først at overbyde, hvorefter både jeg og min far bliver svinet til fordi vi ikke ville sælge til dem (DET bekræftede da først at det var rigtigt at sige nej).
Og i sidste ende blev Axel ikke solgt -han valgte at få en kodeledsforvridning samme dag som han skulle have været til dyrlægetjek, så det endte med vi beholdte ham *G*
-men det korte af det lange er vel at både købere og sælgere til tider er nogen mærkelige mennesker..
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 36
men mange idag er så egoistiske....
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
nå men så siger hun at hun ikk lige nåde bussen med sin mor og sådan , okay skrev jeg men hvorfor ringede du ikk duh havde jo mit nr. det svarede hun så ikk på .. så skrev hun jeg vil gerne prøve den .. i min anonce og vi snakkede sammen igen og gav hende en sidste chance og jeg stod og ventede 1 t og 30 min efter den aftalte tid og hun kom ikke..
ringede til hende og skrev til hende på hg og hun ville ikke svare, da jeg kunne se hun havdet åbnet beskeden ...
jeg søgte 2 uger efter halvpart til min pony endtil den blev solgt også skrev hun til mig derinde, som om hun aldrig havdet skrevet med mig før....
Jeg er MEGET intr...
gik bare i sort og skrev DU SKAL I HVERTFALD IKKE RIDE MIN PONY, DU HVERKEN SVARER ELLER OVEHOLDER DET MAN AFTALER MED DIG USERIØST ...
Så tror jeg hun fattede den
ville lige ud med det
nov 2003
Følger: 44 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 126
Hestekøbere - sikke en opførsel