{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Stine K
Stine K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

vil bestemme min part {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg er helt ny her så håber I bærer over med mig hvis mit emne ikke hører hjemme her. smiley

Jeg vil bare høre jeres mening og hvad I ville gøre hvis I var i et dilemma lig mit.

Jeg er næsten lige flyttet et nyt sted hen med min hest(har stået der 2 måneder nu) og udlejer af stedet er meget kræsen mht hvem hun vil have ind som pensionære og det er også fint nok for der er en rigtig god og behagelig omgangstone på gården.

Men nu står jeg så og mangler en part til min hest fordi jeg kan slet ikke være ude hos hende nok og det er simpelthen synd for hende. Jeg har fundet en sød pige som rigtig gerne vil ride hende og som har indvilliget i at få undervisning hver uge da jeg har krævet det så man må da sige at hun er oprigtig interesseret i at få halvparten.

Nu står udlejer så og siger til mig at hvis hun ikke kan lide denne pige som person og ikke synes hun passer ind i stalden så må jeg ikke få hende som part på min hest.??? smiley

Jeg forstår godt hendes motiv for at sige det og jeg respekterer hendes holdning fuldt ud, det er jo hendes gård og det skal stadig være et godt sted at være for alle. Men men men... jeg synes godt nok at det går over mine grænser for frihed. Det er altså min hest og at få at vide at andre skal godkende mit valg af part, det er altså ikke noget jeg har været ude for før. Selvfølgelig skal en eventuel part også opføre sig ordentligt i stalden osv men det må jo så være op til mig at sige til pigen, at det skal hun og at hvis ikke hun kan opføre sig ordentligt eller hvis jeg hører at hun har gjort eller sagt noget uacceptabelt, så kan hun ikke være part på min hest. Det er ihvertfald min egen holdning.

Hvad er jeres holdning til sagen? Hvordan ville I reagere hvis I fik det at vide?

På forhånd tak for svar

Stine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil bestemme min part
  • #1   29. apr 2006 det kan godt være, at det lyder en smule strængt! men det er jo nu en gang hendes stald.. og jeg ville nu heller ikke bare have frk. hvem som helst gående rundt i min stald.. : )

• #2   29. apr 2006 holder med både dig og hendes. det er jo din hest. men det er samtidig også hendes stald. ! På en måde, kan jeg godt forstå at hun ikke vil have alle mulige til at rendde rundt i stalden. men på den anden side, er det jo din hest, og det burde være dig som skulle bestemme det. tag en snak med hende om det, og så må i blive enige.

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    apr 2006

#3   29. apr 2006 Ja. jeg kan helt klart også godt forstå hende og kan også godt forstå hun ikke vil have hvem som helst rendende rundt. Men alligevel føler jeg mig lidt stødt over at hun vil være den der tager den endelige afgørelse om hvem der skal ride min hest. Jeg tager da også helt klart en snak med hende om det men jeg ved at hvis hun ikke kan "godkende" min part så er der ikke noget at gøre, men så må alternativ jo blive at flytte.
    Hun må også give min part en chance synes jeg, sålænge hun opfører sig ordentligt så burde der være plads til alle slags mennesker når bare man respekterer hinanden. Lad os nu se hvad udfaldet bliver, jeg er bare stadig i chok for det har jeg godt nok aldrig oplevet før.
    c,')

• #4   29. apr 2006 syntes også hun skulle give hende en chance. men i din beskrivelse, lyder det også soom hun giver hende en chance. men jeg ville nok ikke finde mig i at få afvist hende. jeg havde nok flyttet den så. men min står derhjemme, så jeg bestemmer. smiley

• #5   29. apr 2006 Det er en temmelig svær situation...

Inden længe skal jeg have en opstalder i min stald..
    En rigtig sød pige som også er oprettet herinde..

Jeg kan sagtens acceptere at ponyen er hendes og jeg vil på ingen måde bestemme over den...

Men hvis hun en dag kom og fortalte at hun ville have en part i hendes pony ville jeg helt klart også være med til at godkende denne pige - eller dreng...

Hun skulle selvfølgelig selv afgøre om pigen var god nok til at passe, pleje og ride hesten, men det ville 100% være min besltning om jeg syntes hun skulle være i stalden eller ej..
    Jeg lukker ingen ind i min stald som jeg ikke er sikkert på jeg kan stole fuldt og fast på..

Jeg vil ikke risikere at nogen gør mine heste noget og desuden vil jeg ikke risiskere at blive bestjålet fordid der render en masse fremmede mennesker rundt i min stald..

Men jeg syntes da du skal lade ejeren møde denne pige og så se tiden lidt an.. Det kan jo være det ender med de sagtens kan sammen..

Held med det...

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    apr 2006

#6   29. apr 2006 Ja I har nok ret. Det er som sagt en uvant situation for mig, så det er fint at se det fra andre synspunkter. smiley man er jo så følsom når det gælder ens hest.
    Jeg må se om ikke det går når de skal mødes.

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    apr 2006

#7   29. apr 2006 Hej Gitte L

Nej hun kender ikke pigen der skal have part. Hun møder hende imorgen hvor jeg også selv tager den endelige beslutning. Jeg valgte at lade pigen prøve min hest første gang alene kun med mig da jeg syntes det var synd for hende hvis vi stod flere på en gang der skulle bedømme hende både på hendes ridning men også på hendes person. Men nu skal de møde hinanden imorgen så må vi se hvad gårdejeren siger til hende.
    Jeg håber virkelig ikke der bliver en masse problemer ud af det. suk. Og måske gør der heller ikke det. Jeg tror bare ikke pigen er hendes kop the men bare vi alle opfører os ordentligt synes jeg der skal være plads til alle.
    Igen det er jo selvfølgelig hendes gård og så bestemmer hun hvem der skal komme der det forstår jeg også godt, føler mig bare lidt i en underlig situation hvis du forstår..jeg har været vant til andre steder, at der sagtens kunne være en god tone ryttere imellem selvom vi selv fandt vores parter

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    apr 2006

#8   29. apr 2006 ja altså jo mere jeg skriver jo mere forstår jeg det godt fra hendes side af. smiley
    Krydser fingre for at vi alle tre får det som vi gerne vi imorgen og ingen går skuffede derfra
    c,')

• #9   29. apr 2006 <i> Du kan jo nok desværre ikke gøre noget ved det når det er hende der bor der ;/

• #10   29. apr 2006 På en måde er det jo lidt tarveligt hun nærmest skal bestemme hvem der skal ride din hest. Men på den anden side er det hende der bor der og bestemmer.
    Men vis det var mig - tror jeg nok jeg ville lade det være op til ejeren af hesten hvem der skulle ride den. Så længe parten opfører sig ordentligt og taler pænt til folk smiley

Kommentér på:
vil bestemme min part

Annonce