{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

hest vil ik spise {{forumTopicSubject}}

jeg har købt ny hest han er os kommet hjem men der hvor han kom fra fik han havre og svinefoder men jeg ønsker ik og gi ham svine foder og foder ham så istedet for med

lucerne
lidt havre
og travo engery

men han vil ik spise andet en sit hø hvad gør man så han skulle jo gerne spise sit foder

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest vil ik spise
  • #1   24. okt 2010 hvis han lige er kommet hjem, så vil jeg give ham et par dag... det er meget normalt at de kan gå fra kosten ved en flytning.. så det vigtigste lige nu er at give ham ro til at falde til..han lyder som en følsom fyr..
    men hvis han har hø ad libitum, så går det nok et par dage, og lad så noget af fodret blive i krybben til ham, så kommer det måske..
    han kan også være kræsen og så er der ikke andet for end at skifte mærke....

• #2   24. okt 2010 kom lidt hvidløg i, og hæld kogene vand over. lad det stå til det er kølet lidt af, så bliver det også lide som grød..
    min pony vil meget hellere spise sin mad sådan..
    for det burde jo ikke være tænderne hvis den med glæde spiser hø

• #3   24. okt 2010 han er ik særlig følsom men ret meget han er meget ligeglad med at være flyttet og spiser fint grøn og hø men ingen foder men må jo gi ham lidt tid og se om det ik kommer

• #4   24. okt 2010 prøv og put olie i og måske blande lidt æbler og gulerødde i det så kan det være han vil spise det, men ja giv han lige nogle dage til at falde til ro..
    og så længe han vil spise hø så går det..

• #6   24. okt 2010 prøv med det grød.. smiley
    det har virket med mine 3 heste.
    det kan også være den ikke kan lide en af de ting der er i fodret?

• #8   24. okt 2010 Ville give den et par dage, hvis ikke så give gulerødder og se om den spiser og hvor meget den taber, taber den meget gulerød, ja så få tjekket tænder på den.

• #9   24. okt 2010 den har lige fået odenet tænder for 3 uger siden og har været til smed tjekket med orme kur mm

• #10   24. okt 2010 Enten prøv at lave en overgang i foderet og blande lidt af det gamle med det nye.. Men det kan altså også godt være han bare ikke kan lide det. Mit føl havde jeg købt det bedste og fineste følfoder til som han skulle i gang med da moderen er væk, men han rørte det bare ikke. Gulerødderne der blev blandet i nippede han kun til med fortænderne og rørte det ellers ikke. Spiste kun sit hø. Tilsidst prøvede vi at give ham noget af det som opstalderen har og en to tre åd han det hele i rup og stub og spiste gulerødderne ordenligt med kindtænderne. Så det er ltså også en mulighed. Alt det dyre hestefoder er ikke altid det bedste fandt jeg ud af..

• #11   24. okt 2010 der hvor han kommer fra fik han havre og svinefoder.

jeg har prøvet kun at gi ham havre men det vil han heller ik ha men håber det går lidt bedre nu hvor jeg har lukket ham sammen med de andre heste og han skal ind og stå i boks det har han aldrig været før så er meget spændt

Kommentér på:
hest vil ik spise

Annonce