{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

hest vil ik med på tur :( HJÆÆÆÆLLLPPP!!!! {{forumTopicSubject}}

hej alle mennesker smiley

jeg "fik" jo min hest i juni, og der blev hun blev flyttet for første gang i sit liv, hun blev meget stresset og gik alene i en lille uge, så kom hun ud i flokken og blev taget ind i flokken smiley har jo selv tilredet hende lidt, men mine forældre ville have hende i tilridning, og tølt-træning, det blev hun meget stresset af og kunne godt få nogle pludselige "flip" fordi hun blev forvirret. det er ovre nu!

men! til sagen.
hun begyndte at ikke ville med på tur, og hoppede rundt når jeg bad hende om, at gå væk fra gården af. hun vil heller ik med ud at gå smiley i stalden, ridebanen og på tur med andre er der intet. nogen der ved hvad årsagen kan være? og hvordan jeg kan få hende med igen smiley

håber nogen kan hjælpe, da jeg først og fremmest vil løse det her selv, til at starte med

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest vil ik med på tur :( HJÆÆÆÆLLLPPP!!!!
  • #1   3. feb 2014 Hvor lang tid har du haft hende?

• #2   3. feb 2014 Det lyder bestemt som separationsangst. Hesten er utryg/nervøs/bange for at forlade flokken alene, og reagerer derfor som beskrevet.
    Træn det evt. ved at ride meget korte ture, kun dertil hvor hesten bliver lidt urolig, og så vende om. Derpå ud igen og vende om. Gerne giv godbid lige inden i vender.
    Træk også gerne ture med den, hvor du træner det samme.
    Efterhånden som hesten bliver mere tryg, kan du forlænge turene.
    Held og lykke med det smiley

• #4   3. feb 2014 okay, tak. har været igang med den træning smiley
    har haft hende i 8 måneder, men har kendt hende og trænet/passet hende siden hun var 2 smiley så kender prinsessen meget godt smiley hun er 5 nu smiley

Kommentér på:
hest vil ik med på tur :( HJÆÆÆÆLLLPPP!!!!

Annonce