{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

hest vil ik gå {{forumTopicSubject}}

hej

jeg har i lang tid gået tur med min drægtige hoppe men hun er begyndt ik og vil gå og det tager længer og længer og overtale hende til at gå med! hun har for noget tid siden haft en del plukveer som er gået i sig selv igen, hun spiser osv som hun altid gør. hun er sat til 22 april.. er det bare fordi hun nu er ved at være godt træt og tung eller har i et andet bud

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest vil ik gå
  • #1   18. feb 2010 er hun meet tyk???

ogle hopper bliver meget besværet af at skulle fole så det kan sagtens være hun bare synes det er alt for besværligt...

• #2   18. feb 2010 hun er nok ved og være godt træt og tung, men søg for hun kommer ud og gå det er bedst de er i gang, for de bedre klarer folingen, tag evt en pisk med, man behøves ikke og bruge den for hårdt, men lige til og på minde hende om det er dig der bestemmer.

• #3   18. feb 2010 HVad gør du når hun ikke vil gå, for at få hende med?
    Det vil jo klart være det bedste for hende om I bliver ved med gåturene, så hun bliver holdt i form indtil folingen

• #4   18. feb 2010 for det første , er det klart bedst at i fortsætter med at gå.
    Lad hende bestemme hvor langt og i hvilket tempo.

Hos nogle hopper sætter drægtigheden sig i bækkenet og hoppen får ondt af at gå og så er det ikke godt at forsøge at tvinge hende.
    Lad hende bestemme , hun ved bedst hvad hun kan klare.

• #5   18. feb 2010 hun er meget meget stor sidst jeg målte hende var hun 290 på det tykkeste sted. når hun ik vil går står vi og puser hinanden smiley og får en godbid lige så sart hun tager et par skridt.. men den sidste mrd har vi kun gåe en lille halv km og sys det for lidt men hun vil ik mere og presser man hende for meget bliver hun sur og går hjem og nej man kan ik holde hende når hun vil hjem

• #6   18. feb 2010 hende tro jeg du skal passe på kan godt gå hen og blive en sur følhoppe

• #7   18. feb 2010 det har hun ik været de andre gang men der har vi os kunne ride til sidste dag og det kan vi ik denne her gang, men det er jo forskelligt fra gang til gang. så regner med at hun bliver lige så sød som altid når hun har født

• #8   18. feb 2010 Det lyder som om det er hende der bestemmer, og hun synes det er mere hyggeligt at stå og nusse som at gå, så det er det hun gør.
    Jeg kan godt se at det er lidt svært med en høj drægtig dame som man heller ikke skal komme til at presse for meget, men du er altså nød til at sætte dig igennem, og vise hvem der bestemmer.

Jeg har haft et par stykker som har fået den ide (dog ikke højdrægtige) og så ligger jeg et let tryk i tovet, som jeg slipper så snart hun begynder at gå. Sker der ikke noget øger jeg trykket, osv. Det har haft en meget effektiv effekt på alle dem jeg har haft der ikke ville, og efter et par gåture på den måde, var det nok bare at tage i tovet og trække let så kom de med, og lidt efter var det slut med at stoppe op

• #9   18. feb 2010 bjørholm det er forsøgt og det virker ikke og man kan altså ikke bare trække et tons hvis den ik vil. men skal jeg bare lade hende blive ved med at gå de der ca 500 m og så gå hjem??

• #10   18. feb 2010 Du skal heller ikke trække den, du skal gøre det ubehageligt at stå stille, og fjerne ubehaget så snart hun går. Det det handler om, er om din tålmodighed er større end hendes stædighed

• #11   18. feb 2010 er jeg godt klar over men hun bakker da bare men vil da prøve

• #13   18. feb 2010 undskyld men vil på ingen mode slå en høj gravid hest. det hjælper ik og vende ryggen til hende har prøvet alt der er intet hvis man rider men da det er møg glat uden for og hun puster som om hun er ved at død rider jeg hende ik mere. hvis jg bare stiller ryggen til hende kommer vi ingen steder og hæver jeg stemmen blver hun først sur og stresser.

Kommentér på:
hest vil ik gå

Annonce