slankekur? {{forumTopicSubject}}
Bonnie skal på slankekur....
Hun skal først og fremmest til at bevæge sig lidt mere. dvs en smule træning i longe, bomtræning, gåture og andet vi lige finder på, men som ikke slider den tykke helt ned;-)
Hun får hø ad libitum, hvilket jeg helst ikke vil tage fra hende... Er det helt forkert?
Hun er nu kommet på den lille fold, hvor der kun er lidt græs, som sikkert snart er helt væk
Jeg har en teori om at det er lidt synd for hende ikke at få foder sammen med de andre i stalden, og hun skal vel også have hendes vitaminer.
½ dl. sort havre + 1 dl lucerne (uden melasse eller andet) + vitaminer.... Lyder det tosset?
Hun er en pony på 12 år, 135 cm stg, og er indtil nu ikke rigtigt blevet brugt til noget...
mar 2007
Følger: 154 Følgere: 147 Heste: 6 Emner: 140 Svar: 403
sep 2008
Følger: 81 Følgere: 81 Heste: 9 Emner: 120 Svar: 778
Lucerne er godt, hvis heste skal tabe sig, ellers synes jeg ikke at det lyder til at hun bliver ovre fodret, selvfølgelig skal der noget motion til
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 457
Hun får hø på folden. Der får de bare fyldt op hele tiden.
I boksen sådan set det samme. Måske det der svarer til en balle om dagen (de små)
Hun spiser IKKE halm.... af en eller anden grund mener mine heste at halm er til at sove og skide i. IKKE mad;-)
Jamen jeg tror også det største "problem" er at hun ikke er blevet motioneret, så det laver vi om på. Stille og roligt selvfølgelig.
Men fodermængden... Mon ikke det er fint nok så?
Jeg synes jo selv det er ret lidt og mest for vitaminernes skyld, og for hun ikke føler sig snydt når de andre får...
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Så længe hun bare får grovfoder nok, så er det ikke noget problem
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 217
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 217
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Byg har jo som havre mega meget stivelse i sig, så kan på ingen måde se at det skulle være godt at give hesten, når den skal tabe sig...
slankekur?