{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

slankekur? {{forumTopicSubject}}

Bonnie skal på slankekur....

Hun skal først og fremmest til at bevæge sig lidt mere. dvs en smule træning i longe, bomtræning, gåture og andet vi lige finder på, men som ikke slider den tykke helt ned;-)

Hun får hø ad libitum, hvilket jeg helst ikke vil tage fra hende... Er det helt forkert?

Hun er nu kommet på den lille fold, hvor der kun er lidt græs, som sikkert snart er helt væk

Jeg har en teori om at det er lidt synd for hende ikke at få foder sammen med de andre i stalden, og hun skal vel også have hendes vitaminer.

½ dl. sort havre + 1 dl lucerne (uden melasse eller andet) + vitaminer.... Lyder det tosset?

Hun er en pony på 12 år, 135 cm stg, og er indtil nu ikke rigtigt blevet brugt til noget...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slankekur?
  • #1   12. okt 2010 min kommer på spåner hvis han skal tabe sig smiley

• #2   12. okt 2010 Hvor meget hø får hun om dagen?
    Lucerne er godt, hvis heste skal tabe sig, ellers synes jeg ikke at det lyder til at hun bliver ovre fodret, selvfølgelig skal der noget motion til smiley

• #3   12. okt 2010 hahaha TEAM TØFFE smiley

Hun får hø på folden. Der får de bare fyldt op hele tiden.
    I boksen sådan set det samme. Måske det der svarer til en balle om dagen (de små)
    Hun spiser IKKE halm.... af en eller anden grund mener mine heste at halm er til at sove og skide i. IKKE mad;-)

Jamen jeg tror også det største "problem" er at hun ikke er blevet motioneret, så det laver vi om på. Stille og roligt selvfølgelig.

Men fodermængden... Mon ikke det er fint nok så?
    Jeg synes jo selv det er ret lidt og mest for vitaminernes skyld, og for hun ikke føler sig snydt når de andre får...

• #4   12. okt 2010 Vil mene at du sagtnes eller skifte til noget mere kaloeriefattigt foder, som feks roepiller (uden tilsat melasse selvfølgelig) istedetfor havre.. Som jeg forstår det, så er sort havre en meget fed havre sort, pga det høje olie indhold, men ellers skulle det være rigitg godt at fordre med, da det har lavt stivelse indhold osv osv smiley

Så længe hun bare får grovfoder nok, så er det ikke noget problem smiley

• #5   13. okt 2010 Du skal tage havren væk og så give lidt mere lucerne i stedet sammen med vitaminerne, og høet kan du godt skære lidt ned, og så blande lidt god byg halm i, sammen med motion skal hun nok tabe sig, HUSK lige at en fold med nedgnavet græs er værre at gå på for tykke heste end en fold med højere græs, fruktanet/sukkeret sidder tættest på jorden og det er det hestene ikke kan tåle, hvis der er for tykke.

• #6   13. okt 2010 Siger det lige igen igen.......ROEPILLER FEDER, da det er letoptagelige fibre og det er det hestens mave/tarmsystem er bygget til at leve af.

• #7   13. okt 2010 vibeke R Ja det feder mere end hø og lucerne, men der feder jo ikke mere end havre?

Byg har jo som havre mega meget stivelse i sig, så kan på ingen måde se at det skulle være godt at give hesten, når den skal tabe sig...

Kommentér på:
slankekur?

Annonce