{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.993 visninger | Oprettet:

hvorfor dør alle mine hest {{forumTopicSubject}}

nu hr jeg haft hest i 17 år og det er først inden for de sidste to år at jeg bøvler med dyrlæge og døde hest på 2 år har jeg mistet 3 heste hvor den ældste var 8 år de er døde uanset om de har stået hjemme ved mig optaldet eller har været lånt ud så sig mig hvad gør jeg forkert

ja undskyld skulle bare ud med det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor dør alle mine hest
  • #1   11. okt 2010 Det var godt nok surt smiley
    stakkels dig smiley

• #2   11. okt 2010 Svært at sige når man ikke ved andet end de er døde. Men ikke sjovt, måske du bare er uheldig.

• #3   11. okt 2010 tror bare du er ekstremt uheldig ligesom de har været derude hvor jeg står med min hest.

De har mistet 3 heste indenfor et HALVT år. Derudover er der en der står med en seneskade, som den pådrog sig under en springtime. Den landede forkert efter et spring.. Og så har de en der lagde fast i boksen sidste vinter, som stadig er halt efter det.. De har haft 2 forfangne heste i år og sidst men ikke mindst, så står en af deres hypper lige nu med et stort sår på forbenet, som den har fået på folden.. Den er dog ikke halt..
    - Det kalder jeg uheldig

• #5   11. okt 2010 hej alle sammen mange taak for de trøstende ord.

gider i ik lige sende en rip til dem det er feja cupido og mini

• #6   11. okt 2010 Du er ikke den eneste. Jeg har haft hest i snart 29 år, og har kun måttet slagte en enkelt pga. en benskade. Har, ud over behandlingen af førnævnte hest, kun haft dyrlæge til kolik en gang, og ellers til at vaccinere og raspe tænder i al den tid jeg var konkurrencerytter.

Nu er jeg startet op med hesteriet igen for alvor, og selvom det nu er avlsdyr, plage og islændere jeg har, synes jeg at dr.dyr er her hvert andet øjeblik. Har I år fået en behandlet islænderen for nakkehvirvel der sad så fast at hans øre hang ned af halsen og en allergisk reaktion.
    Min avlshoppe fik taroksyge i en weekend = dyrlægevagt, indlæggelse, behandling, og derefter aflivning.
    Dermed stod jeg med et flaskeføl der skulle have dyr mælkeerstatning, fik diarre, blev behandlet, lavede en hovskade der skulle forbindes og behandles i en uge.

Og endelig her til sidst, har min hoppe resorberet, så hun nu skal gå tom et helt år.

Så jeg skal love for at mit hestebudget har sprængt alle rammer, og at jeg føler mig forfulgt af uheld.

Håber på bedre held for os alle nu.

• #7   11. okt 2010 Puha, det er virkelig underligt at vide at jeg ikke er den eneste i den situation. Har selv på 3 år, mistet 6 heste, og jeg bliver også ved med at spørge mig selv om, hvad jeg gør galt. Men tror desværre ikke at hverken du eller jeg kan gøre noget, og slet ikke at vi gør noget forkert. Vi er bare nogle der er uheldige med de heste, desværre smiley Men tro mig, du er ikke alene i denne situation, og kender følelsen alt for godt.

• #8   11. okt 2010 ud over de 3 døde heste har vi en med dårligt ben en med gogt osv føler sq at man betaler hele ens dyrlæges julefrokost efterhånden øv men rart at vide at vi ik er de eneste der har det sådan.

nu håber jeg bare det kommer til at gå godt med vores den nye

• #11   11. okt 2010 Frygteligt smiley Føler med dig.
    Har du ikke fået dem obduceret? Så kan det da være lidt svar på alle dine tanker og spørgsmål.
    Jeg vil ihvertfald råde dig til at få den nye dyrlæge forsikret, hvis du er så uheldig.

• #12   11. okt 2010 alle mine heste er forsikret. den ene er død af leversvigt en af tarmslyng og en har en hjerneblødning øv

• #13   11. okt 2010 Ingen døde heste hos mig og jeg har haft heste i 22 år!! Har stadig min første pony som er 25 år gammel.
    Dog en del skader... men ikke noget der var nogen der skulle aflives af.
    I min stald står i dag 5 heste.

Jeg tror ikke at du gør noget forkert.

Tror bare at du er mega uheldig.
    Min udlejers pony har været syg med skader nu i 7 mdr (lige siden de købte hende) så den har de ikk fået glæde af.
    Men lige med hensyn til hans hest, så passer han den ikke optimalt, med pleje, fodring og kærlighed.
    Optimalt foder og pleje og ikke mindst kærlighed er det MINDSTE vi kan byde vores heste.

Jeg håber at fremover kommer det til at gå den anden vej for dig, og du undgår skader og aflivninger.

Jeg sender god karma til dig:-)

• #14   11. okt 2010 Nej hvor jeg dog føler med dig!
    i 09 kom jeg hjem fra usa til et min hoppe havde kastet i 7. md. efterfølgende blev hun skadet og sat i fol igen, jeg købte så en 3års efter under et halvt år blev hun bliv på begge øjne og måtte aflives, endeligt folede min hoppe igen, han var så bare så svag pga. for tidligt født + han havde skæve ben så de ville aflive ham da han var 5 dage, det kunne jeg simpelthen ikke bære, så vi kæmpede og idag lever han så i bedste velgående smiley

• #15   11. okt 2010 Jamen dyrlæge forsikret? Så du sparer ca. 50% af de dyrlæge regninger du får. - Det kan klart anbefales i sidste ende smiley Hvis du er uheldig at de står syge tit.
    Jeg har gudskelov aldrig mistet nogle af mine heste!

• #16   11. okt 2010 de er sygeforsikret men har brugt 25000 på 3 ud af 4 hest så de 3 af dem skal jeg selv betale resten af året

• #17   13. okt 2010 Jeg tror nu jeg ville kigge lidt på foderet for det lyder lidt som om der kunne være et problem der, men skide synd for dig er det i hvert fald, tarmslyng kommer jo af en eller anden årsag, det samme gør leversvigt, men hjerenblødning kan man ikke forebygge.
    Håber meget at dine nuværende heste holder i mange år.

• #18   13. okt 2010 leversigt kom efter den dyrlæge fejl og tramsylng af som du siger kan det kommer af 100 ting mine heste får gammel dags hø foder fra spillers som er ud arbejdet af dem og halm

Kommentér på:
hvorfor dør alle mine hest

Annonce