{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Jeg går bomløs! {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er jeg så småt ved at beslutte at jeg vil købe en bomløs til Falco.
Jeg har kig på et par barefoot (Lexington og London) som er dressurbetonede bomløse sadler.

Jeg træffer beslutningen, fordi jeg har en unghest der ikke har sat muskler endnu, og derfor vil udvikle sig meget de næste par år. Men også fordi jeg godt kan li' ideen med, at hesten ikke bliver underlagt en fast form (en fast bom) - jeg er naturligheds-elsker smiley

Men jeg vil egentlig bare høre folks erfaring med bomløse sadler? LÆS: ERFARING! Ikke MENING om bomløse sadler, for dem er der mange af. Jeg er interesseret i de hårde facts, og intet andet.

Mvh. Malene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg går bomløs!
  • #1   10. sep 2010 Jeg har en bomløs sadel, og min erfaring indtil videre er at den er rigtig god! Både for hesten og for mig. Det er en tilvænningssag, da den er lidt, for ikke at sige meget anderledes og sidde i. Min er i hvert fald, men ved ikke med dressurmodellerne.

Min veninde har en western bomløs fra barefoot, og hendes og min erfaring med den er at den er fantastisk til turridning, men man kan ikke så godt galopere i den, da bøjlerne er for langt tilbage på sadlen, til at man sidder ordentligt.

• #2   10. sep 2010 Jeg er personligt ikke glad for Barefoots London... Synes man sidder rigtig dårligt i den...

Har selv kigget på disse bomløse:
    http://ponnyprakt.se/index.php?cPath=131_197_235

• #3   10. sep 2010 Hej Malene.... - London sadlen har jeg haft, - og den er frygtelig bred at sidde i og yder slet ingen støtte overhovedet... Den vil jeg ikke anbefale dig..

Du er velkommen til at prøve min som hænger i sadelrummet, så du kan mærke hvordan det føles på kæmpe hyppen....;o))

Ellers vil jeg helt klart anbefale dig en brugt trekker master, modellen som min, som er semi bomløs, - eller tjekke Sensationsadlerne...
    http://www.optimalsadel.dk/index.php?cPath=47_51&sessionid=7cad7d6a4b3748ac2c8411bd157162c4

Desuden findes der rigtig mange gode tråde på hestenettet om ordentlige bomløse sadler.....

Og til sidst tror jeg at det er en kanon idé med en bomløs til ham, han kommer til at ændre sig helt vildt i løbet af de nærste par år ;o)

• #4   10. sep 2010 Jeg har ejet en del bomløse efterhånden.. og er glad for bomløse.. mit problem med en del af dem, fx barefoot er at de er ekstremt brede at sidde i og når man som mig har tendens til stolesæde forværre de dette.. men nu har jeg fundet de perfekte sadler for mig og hesten.. freeform som er en italiensk bomløs som meget ligner alm sadler (har både en dressur og en spring) de er ultra lette og lavet af samme type skum som i GPS hjelme, derfor fordeler de ens vægt ud i hele sadlen og ikke kun i området med puder (bom sadler og sadler med paneler gør dette) eller på ryggen (som de fleste bomløse).. derfor kræver disse heller ikke speciel underlag og ligger man hånden ind under mens man sidder i, så er der ingen steder hvor den føles tung eller trykker imod hesten, fordi vægten fordeles så meget smiley
    Samtidigt tilpasser den sig ved kropsvarme, og "former sig derfor efter både hest og rytter hver dag, så man nærmest føler man smelter sammen med hesten smiley det har været en super sadel for min meget dårlige ryg ..
    Så bare min erfaring med bomløse smiley

• #5   10. sep 2010 Mia, hva' med trekker talent II som man kan købe på optimalsadel?
    Sensationsadlerne er nok lidt for dyre til mig, det var egentlig derfor jeg faldt for barefoot fordi de er til at betale og de så ordentlige ud - men hvis de ikke er det, skal jeg self have noget andet.

• #6   10. sep 2010 Trekker talent II kender jeg ikke, - min er mere dressurpræget, - troede også det vat det du gik efter?
    Barefoot er en fed sadel, men meget bred...

Kan se de som Signe anbefaler ligner meget en traditionel sadel, og lyder som om der er super gode - og bestemt også til at betale sig fra ;o))

• #7   10. sep 2010 Oventus & Mia S: Ja det med prisen var nemlig også derfor jeg tog chansen og bestilte en hjem, jeg kiggede nemlig også først på div sensation og lignende, men simpelthen for dyre for min pung især da jeg gerne ville have både dressur og spring sadel smiley jeg er i hvert fald super glade for mine..

• #8   10. sep 2010 Jeg har en Barefoot Stella, og den er jeg rigtig glad for. Man sidder rigtig behageligt, jeg får en bedre holdning og bedre balance. Min hest nyder også at gå med den sadel smiley og så behøver man ikke at bekymre sig om omstopninger osv.

• #9   10. sep 2010 Jeg har en barefoot lexington, den er jeg så super glad for. Var bange for den var bred, men det syntes jeg ikke den er. Den er faktisk meget dressur betonet og på mine heste glider den ikke, el noget som helst. Den giver meget mere støtte end de andre bomløse jeg har redet i. Så min holdning er meget bedre og sidder ikke i stole sæde. Dette er min erfaring smiley

• #10   10. sep 2010 Nu spørger jeg lige dum, MEN: Tager hesten skade af at med rider letridning i en bomløs? Jeg har nemlig problemer med at finde en sadel til min brede islænder, men er bange for en bomløs måske vil ødelægge ryggen når man "bumper" i den?

• #11   10. sep 2010 Nanne: Ikke generelt, men der findes selvfølgelig nogle bomløse der er bedre end andre og langt de fleste kræver specielle underlag, jo mere du rider letridning, jo mere opmærksom skal du være på en god bomløs og korrekt underlag til sadlen..

• #12   10. sep 2010 Synes godt nok det er svært med alle de sadler smiley

• #13   10. sep 2010 Nanne: Sadler er ikke nemt, hverken bomsadler eller bomløse..

Kommentér på:
Jeg går bomløs!

Annonce