Bomløs dressursadel {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, at jeg er i gang med at finde sadel til min lånehest. Han er pt. rigtig tyk, og den dressursadel jeg har pt. synes jeg ikke ligger optimalt på ham.
Derfor har jeg gået lidt med tanken om, at købe en bomløs dressursadel til ham, da jeg derved allerede kan købe den nu, også kan han også tabe sig uden den bliver for stor.
Hvis jeg går ud og køber en bomsadel får sadelmager ud, så vil jeg om to måneder stå med en sadel der igen ikke ligger optimalt, og til sidst evt. have en sadel, han slet ikke kan passe.
Hvad har i andre med heste, der skal tabe sig gjort?
Nogle der har erfaringer med bomløse springsadler? Jeg faldt over dem, da jeg kiggede efter dressursadel, og jeg tænker lidt, hvordan er trykfordelingen i disse, når man ikke har bommen til at fordele trykket?
Alt indformation tages i mod med kyshånd, da min viden og interesse for bomløse sadler indtil nu har været minimal
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
(:
Her har jeg selv købt min bomløse, og læst en masse om dem. Super infoside
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 427
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg har valgt en bomløs fordi budgettet var til det og fordi jeg ikke har penge til at rende og få omstoppet sadelen, sælge, købe ny osv. i tide og utide.
Min er en Barefoot London og ganske glimerende til prisen. Bruger den også til at springe ind imellem - men vi springer så heller ikke andet end max 50 cm.
Har man pengene så er det absolut bedre med en Baloun, Contact e.l men de koster også knaster. De ligner mere en alm. dressursadel.
Bomløs dressursadel