{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Tilvænning dækken - råd søges {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 6 års som går og fryser og han skal have dækken på men har aldrig prøvet det før.

I går ville jeg lige prøve og stod lidt og lod ham se og høre det rasle fik lov at ligge det op på ryggen foldet og næsten halvt foldet ud, men så snart det kom på begge sider så panikkede han den stakkel. Er mest nervøs for hvordan han vil reagere med det på når han kommer ud.

Nogle gode råd til hvordan vi hurtigst får ham tilvænnet uden han eller vi kommer til skade???

Vil det være en ide at lade ham stå i boksen med det på en times tid og så på den måde tilvænne ham hver dag til han er helt tryg ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilvænning dækken - råd søges
  • #1   9. sep 2010 ville nok begynde inde i stalden som du også selv skriver. evt. starte med et fleecedækken (som ikke "larmer" så meget som et regndækken/ vandtæt dækken). Giv han det på, og af igen MANGE gange, og ros ham når han står pænt. Når han har vænnet sig til det inde i stalden så træk nogle ture med ham på ridebanen evt., hvor du evt. tager det af og på. Når de går godt så slip ham løs på banen. Når han tager fleecedækkenet i "stiv arm", så prøv med et regndækken/ overgangsdækken samme proces. smiley

• #2   9. sep 2010 start med et tæppe, hvor der ikke er allemulige stropper der hænger fast. Først løst, så evt smid en elastikgjord på, så tæppet bliver liggende selvom den ryster det af eller lignede. Når den kan det, så prøv igen med et dækken, det burde ikke at blive et problem når den kan med tæppet. men start langsomt, og sørg for at få succesoplevelser også smiley

• #3   9. sep 2010 Super gode råd tak det vil jeg prøve at starte på så vi kan få frakke på den stakkels lille mand så han ikkebruger alt sin energi på at holde varmen smiley

• #4   9. sep 2010 det er meget normalt. Nogle dækkener knitrer mere end andre. Gå efter de bløde, tynde (i overfladen) typer. Jeg har sådan et, og det larmer slet ikke.

Jeg har også forsøgt at tilvænne min plag til dækken, dog ikke fordi hun skal have det på, men fordi det så ikke bliver voldsomt, når hun engang skal have det på.

Startede med at lægge håndklæder på ryggen, så fleecetæppe, så lade hende snuse, lægge et hjørne på ryggen etc. Giv gerne mad i en spand imens, hvis den er glad for mad, så den forbinder det med noget godt.

Kommentér på:
Tilvænning dækken - råd søges

Annonce