594 visninger
|
Oprettet:
råd til hes under studie? {{forumTopicSubject}}
Ja, spørgsmålet er simpelt:
Hvordan får i råd til at holde hest under jeres studie?
Er det ved hjælp af umenneskeligt meget arbejde, sparsommelighed eller hvad?
Leger selv med tanken om at købe en plag i løbet af det næste stykke tid, men jeg går i 3.g og skal eftefølgende (forhåbentligt) på medicinstudiet, så jeg kommer til at leve på SU i mange år fremover. Så jeg vil meget gerne modtage gode råd og erfaringer :o)
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
maj 2007
Følger: 75 Følgere: 88 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.984
den ene har jeg opstaldet på mit arbejde og de 2 andre står på unghestefold for samlet 500 kr om måneder og så kommer der smed og foder ved siden af..
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
Men synes nu at tiden er et stort set lige så stort problem..
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg er så heldig at min mor hjælper mig med at betale opstaldningen - men ellers kunne det heller ikke lade sig gøre.
Jeg har desuden taget SU-lån, da jeg ikke kan leve for en SU (heller ikke uden hest), og simpelthen ikke har tid og overskud til et arbejde ved siden af.
Men når du skal læse medicin, har du så tiden til hest? Det er efter sigende et meget hårdt og krævende studie, som du jo nok allerede er klar over..
Ellers kunne du jo finde en part - så er du mere "fri", både hvad angår økonomi og tid..
Håber du finder en løsning der passer godt til dig..
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Og når jeg ikke længere skal bo ved mine svigerforældre - om 2 år, er min kæreste færdig som jurist, og kommer herved til at tjene nok til at jeg kan beholde hesten, selvom jeg studerer
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
ik for noget, men er det ikke lidt usikkert at bygge sin fremtid på kærestens indtægt?
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 450
Jeg havde hest da jeg startede med at læse. Og jeg nægtede at sælge ham :o) Men heldigvis var det en fjordhest, der kunne stå i løsdrift, og som jo er billig i foder. Bare græs/hø og lidt vitaminer ved siden af. Han kostede mig vel 8-900/mdr med alt. Og han stod der hvor jeg boede så det var ingen transport. Men på trods af kom jeg kun ud og ride 2-3 gange om ugen. Der var simpelthen ikke tid til mere.
Jeg læser på en videregående uddannelse så jeg ved hvad jeg snakker om. Og helt ærligt synes jeg ikke du skal ud og købe hest nu. Vent til du har overstået det første år på uni, så du ved hvordan det hele fungerer med lektier 3-4 timer om dagen efter 7 timers skolegang. Og afhængig af hvor du vil læse vil der være en del transport ud til hesten. Universiteter ligger jo tit inde i byen, og at holde hest tæt på by-grænsen er dyrt. Så hvis du ikke har så mange penge skal du et stykke ud på landet, og det kræver penge til bus eller bil, hvis ikke du vil cykle de 5-7 eller 10-15 km det måske bliver, i regn og snevejr osv. Hvis ikke hver dag (det får du ikke tid til med studiet!) så et par gange om ugen.
Hilsen Helene
råd til hes under studie?