{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

dækner : hvad er nødvendigt. {{forumTopicSubject}}

Jep, skal ud og købe dækner imorgen,
men nu blev jeg sku lidt i tvil.

Min hest skal klippes og sådan er det smiley

Men, hvor mange gram skal jeg købe ? jeg har et vinter dækken på 300 gram.
Men hvilke skal jeg ellers bruge?

Orker ikke useriøse kommentare tak smiley
Tak på forhånd.

Og jeg regner med at ligge dækken på ham muligvis sidst i september.
Og han er Oldenborgen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækner : hvad er nødvendigt.
  • #1   8. aug 2010 i vinters da der var koldest gik entertainer med 400 gram, og han var klippet...

dit behov for dækkener kommer meget an på om du har mulighed for at skifte dækken osv??

hvis du nu kan skifte dækken så skal du bruge:
    stald dækken til om natten
    vinterdækken til om dagen (eventuelt med underdyne)
    overgangs dækken og regndækken..

jeg fandt ud af sidste år at jeg synes det er mega smart med underdynerne, og så er de ikke særlig dyre...

for har hesten et 300 grams dækken på, og der lige bliver en ekstra kold dag, kan den lige få 100 gram under det normale dækken...

med underdyner er det lettere at tilpasse efter den faktiske temperatur

• #2   8. aug 2010 Okay super,
    men hvor mange gram skal overgangs dækknet værre på? smiley

• #3   8. aug 2010 Du vil ikke kunne undvære et overgangsdækken på ca 100 - 150 g.

Der er stor forskel på hvor varm ens hest er - jeg har aldrig kunnet lægge et vinterdækken på 400 g på min.

• #4   8. aug 2010 Tak May smiley

• #5   8. aug 2010 det er bedst kun at bruge 1 dækken af gangen, for hestens hud har svært ved at ånde gennem mere end 1 dækken, og den bliver meget nemt trykket eller gnavet når der er flere dækkener på en gang.

• #6   8. aug 2010 Sidste år var vores ikke klippet og den gik med 300 g. fik så et 100 g på som overgangsdækken.

I år skal den heller ikke klippes, men vi vælger et dækken fra Rambo, som har underdyner, det er smart, at man selv kan regulere grammene uden at skulle have 7 forskellige dækner :0) Og så bliver det et must med et dækken med hals.

• #7   8. aug 2010 Jeg har regndækken, overgangsdækken (150gram) og vinterdækken (320 gram) til min..

Jeg plejer at ligge regndækken på rimelig tidligt så han ikke sætter så meget pels.. Så slipper jeg for at klippe ham.

• #8   8. aug 2010 jeg har regndækken, overgangsdækken( 200g ) og vinterdækken( 360g ) til markus og han bliver ikke klippet, overvejre at købe en underdyne på 100g så jeg også kan ha et dækken på 300g smiley men det kommer jo meget an på hesten, markus er en hest der rimlig nemt kommer til at fryse, men kender mange der klipper deres heste også bare giver 300g på smiley

Kommentér på:
dækner : hvad er nødvendigt.

Annonce