554 visninger
|
Oprettet:
Dækner...! ? {{forumTopicSubject}}
Jeg ville lige høre hvad i gør..?
Nu da det her regnet rigtig meget her hvor jeg bor, på SydFyn i de dage her, også tæntke jeg på om man måtte begynde at lægge regndækken på hestene?
Og så bare skifte til Vinterdækken når det blev køligere.
Men Spørgsmålet er bare om det er for tideligt med regndækken allerrede?
Ville gerne høre hvad i mener
jul 2008
Følger: 152 Følgere: 164 Heste: 8 Emner: 14 Svar: 264
okt 2007
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 18 Emner: 59 Svar: 106
Takk for jeres svar ..!
aug 2009
Følger: 140 Følgere: 146 Heste: 5 Emner: 68 Svar: 961
aug 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 208
Men selvfølgelig bliver de sarte når man propper dækkener på dem så tidligt.
Min får lov at være hest, og står i regn og blæst uden noget på. Han har det fint
Han får først vinterdækken på omkring oktober/november alt efter hvornår frosten træder ind.
aug 2007
Min bliver i hvert fald ikke syg, eller ryster, men han er også vant til det. Han står måske inde om natten 5 måneder om året. Resten af tiden er han ude hele døgnet.
Men hvis din hest ryster, skal du selvfølgelig give den dækken på... men hun ryster kun fordi hun altid er blevet pakket ind. Fjordheste, såvel som mange andre heste, ville sagtens kunne klare det hvis de var vant til det
aug 2007
Men siger absolut heller ikke at du ikke skal give den dækken på når den fryser!
Det bestemmer du heldigvis selv jo
Jeg synes bare det er synd for de heste der nærmest bliver pakket ind i vat og ikke engang får lov at komme ud når det regner. Men det er min mening, og det er slet ikke for at træde nogle over tæerne!
aug 2007
Bortset fra det, så tillykke med hende, hvor er det skønt at du har fået hende
Det må være dejligt for dig!
aug 2009
så jo du må jo selv vurdere om hun fryser, så ville jeg da nok gi det på..men vores heste har stået nede ved vandet i en uge med regn stort set hele tiden, uden at ku gå i læ..de har det fint;O) og det er friserer, dk-varmblod og fjordboller...men ja nogen er mere sarte end andre...jeg har altid haft fjordhest og har aldrig brugt dækken, mener det er mod deres natur..men selvfølgelig, bruger man dem meget og de sveder vildt om vinteren er det jo ik fedt hvis de så står og er våde og blir kolde...
vil så sige har aldrig haft en syg hest...man ka sige..jeg har bare været heldig eller som liva siger..de blir jo vant til det og får pels derefter ;O)
og ja tillykke med hende...havde ik lige luret du havde fået købt hende ;o)
aug 2009
og ja hvis det ik er et problem for din mor at gå ned i løbet af dagen og tage det af så gi hende det dog på...har bare set så mange stå med regndækken i høj solskin..det sku synd ;O)
aug 2008
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 45
aug 2008
det lægger os til deres narur.. de ryster for at holde varmen:D:D
aug 2008
aug 2008
Dækner...! ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside