{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Frustration over salg og henvendelser! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg er nødsaget til at finde hjem til mine to ædle føl - den ene fra maj 09 og den anden april 2010, og har i den forbindelse oprettet annoncer - som jeg har betalt for.

Der har været henvendelser, men Gud, hvor er det dog frustrerende. Jeg har op til 3 gange arrangeret transport, pris, smed mm op til salg, og pludselig får man at vide køber kun har under halvdelen, dvs omkring 2 tusind (plagen kostede 3600 og jeg skulle levere).

Jeg har også fået henvendelser med spørgsmål om hvorvidt prisen kunne forhandles LIDT, hvilket jeg sagde ja til. Køber ville give 1000 kr og en (i mine øjne værdiløs sadel, i hvert fald usælgelig). Hvis man spørger om et lille prisnedslag så snakker man ikke om et nedslag på 72% - og da slet ikke fra en pony i den prisklasse.

Det her er nok lidt en appel til alle dem, som sidder og leger i markedet - både her på HG og andre betalingssider:

LAD NU VÆR' MED AT SPILDE FOLKS TID - salget er svært nok i forvejen, man ønsker kun at finde gode stabile hjem.
Henvend jer kun ved oprigtig interesse!

Jeg sidder og tænker på, om man ikke kunne tage bruger-betaling den anden vej - altså fra køberne istedet.

Suk suk - lige et frustreret indlæg..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration over salg og henvendelser!
  • #1   7. aug 2010 jeg syntes du har helt ret,der er så mange folk der bare spørger og spørger i annoncer,hvor de slet ikke har tænkt sig at købe hesten.
    jeg tror de leger at de kan købe ....

• #2   7. aug 2010 Kan kun give dig ret, der er simpelthen så mange useriøse indlæg.
    En plag til 3600 er jo også en så lav pris, man ikke behøves forhandle. Hvis man ikke har pengene til det, skal man jo lade være at kigge efter en.

• #3   7. aug 2010 jeg er også hamrende træt af useriøse henvendelser på min 3 års.. gid folk dog ville tage det seriøst....

• #4   7. aug 2010 Kender det alt for godt.

Folk har bundt under 60%af salgsprisen på min to års :S

• #6   7. aug 2010 Det værste er at de selvsamme folk byder og henvender sig på utallige annoncer - som intet har tilfælles. Det virker som om det er ren underholding at sidde og byde løs på de forskellige heste.

Man bliver bare så opgivende ..

Det har aldrig været så slemt som nu. Det er langtfra kun børn, det er også voksne (ældre fristes jeg til at sige..). Hvor er folks morale blevet af?

• #7   7. aug 2010 Jeg brugte også næsten to timer på een køber, havde aftalt pris, havde lagt rute og levering, aftalt ekstra besøg ved smeden osv, og så har vedkommende to tusind, som hun skulle høre sin mand om hvorvidt hun måtte bruge - jesus kristus!

Synes helt ærligt også at HA'erne er lidt sløve - reglerne herinde håndhæves overhovedet ikke! Det er så useriøst!

• #8   7. aug 2010 jeg kan kun støtte op om det du skriver... derfor jeg ikke gider bruge tid på at lave annoncer...
    Jeg var selv ude i at folk skriver og spørg om en hel masse, siger at de vil vende tilbage, men hører aldrig mere fra dem...eller jo et halvt år senere og spørg: " er hesten stadig til salg"...øøøøøh nej den er ligsom solgt nu...

hvad er der blevet af almindelig moral?

• #9   7. aug 2010 salg herinde er meget useriøst.

har til salg på hn og dba.dk, har ikke rigtig haft useriøse henvendelser, en der ville bytte med en anden hest(hest sælges pga skulderskade, der gør rytter ikke kan ride mere) så det havde ingen interesse, og en der gerne ville låne indtil hun havde pengene i oktober, men jeg låner ikke ud til folk jeg ikke kender.

solgt indenfor 1 uge, mangler bare bøjeprøve, og går han ikke gennem, er der 5 på venteliste

• #10   7. aug 2010 Smiler.. velkommen til ungernes verden... Syntes det er meget skræmmene at det er sådan det er... Alternativet er at man slår det der fra hvor folk kan spørge ind til annoncen.. Det var måske en ide.. Så var folk tvunget til at ringe vis det endelig var...

Men ja det er pisse irriterene..

• #11   7. aug 2010 Det er langtfra kun børn. I denne omgang er det faktisk overvældende voksne - 28 årige, 35-årige og ældre.

Synes bare man burde gøre mere for at holde siden seriøs - man betaler jo rent faktisk penge for annoncerne herinde.

• #13   7. aug 2010 jeg har fået utallige af PB'er med spørgsmål som står tydeligt i annoncen -.-' og ellers kommer der en useriøs kommentar som "lækker pony, snakker med min mor imorgen" så går man ind og læser om dem og finder ud af at de er nybegyndere, osv. hvilket også fremgår i annoncen at den kun sælges til runtineret rytter, fordi eller vil dne tage overhånd.. SUK SUK!

• #14   7. aug 2010 har haft samme oplevelse...

en VOKSEN dame ringede at hun ville købe min pony... de ville komme i weekenden, men så gik bilen i stykker, så ville de komme mandag først på eftermiddagen, men så ringede hun 15:10 for at sige at hendes datter havde ikke været i skole fordi hun var syg så de måtte finde en anden dag (hvis datteren ikke havde været i skole, så vidste hun vel også klokken 8 at hun ikke kom...

og det er bare et eksempel...!!!

så gør man hesten klar og forventer der kommer nogle seriøse folk...

en kom og kiggede snakkede prøvede og bød mig 7000 (hun var sat tilsalg til 18.000!!!!! ) og så havde jg lige spildt 2 timer af mit liv, plus alle telefonsamtalerne og alt skriverriet...

men har nu endelig fået solgt til en sød SERIØS person hvor pullepigen har det godt!!!

• #15   7. aug 2010 Min søster har hendes fjordhoppe til salg, og har skrevet i annonce at den kun sælges pga. hun ikke har tid efter hun har fået barn, og har en mand der sejler.
    Der er rigtig mange der skriver og spørger om hun vil bytte, nej det vil hun nok ikke for så havde hun jo nok beholdt hendes egen. Men en dag var der også en voksen dame der ringede for at spørge om ikke hun var interesseret i at bytte.

Forstår ikke hvorfor folk ikke læser hvad der bliver skrevet i annoncerne. Og nej det er bestemt ikke kun børn der henvender sig om alt mulig mærkeligt, det er også voksne. Skræmmende nok smiley

• #16   7. aug 2010 Ja jeg tænker også tit, hvor uærlige og useriøse mange er herinde.. Der er så mange der spørger om nedslag i pris.. selv på de meget billige heste.. Jeg syntes det er rigtig trist, for det er helt tydeligt, at de ikke interesseret i hesten, men kun at finde sig en billig hest.. Jeg ville ALDRIG sælge min hest til sådanne personer, kun dem som virkelig er op rigtige og man kan mærke at man er interesseret i hesten, og ikke kun tænker på pengene..

• #17   7. aug 2010 100% Enig. Har selv haft oprette et indlæg med det.

• #18   7. aug 2010 Jeg synes også, markedet herinde ofte er MEGET useriøst... Jeg har fået masser af henvendelser på min plag, men ikke én af dem har været seriøs... og det endda til trods for, at en af dem ville komme og se ham. Hun skulle så ringe, så vi kunne aftale nøjagtig tid... men jeg hørte aldrig fra hende.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor folk gør det der... for det er jo ikke kun "børn"; ofte er det faktisk også voksne, der gør det.

• #19   7. aug 2010 Ja, lige nu sidder jeg også og ærgrer mig over, at jeg endnu ikke har nået at få min plag sat på hverken DBA eller HN, for nu er min computer gået ned, og der ligger alle mine billeder. smiley

• #20   8. aug 2010 Hmmm - jeg er så ret ny herinde og har lige sat en af mine til salg - der har været flere seriøse købere og hun er pt reserveret, indtil jeg har fundet ud af, hvem jeg synes hun matcher bedst med og hvem jeg personligt stoler mest på mht til hendes fremtid.

Kommentér på:
Frustration over salg og henvendelser!

Annonce