{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Det ikke at kunne sælge.... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg havde sat min Dandi til salg og der skulle komme en og se på ham på torsdag.

Har siden i går haft det så skidt.

JEG KAN BARE IKKE SÆLGE HAM.

Jeg er så bange for at han bliver kaste bold da han jo er en ældre traver på 14 og ikke kan ret meget.

Min mors gamle traver skal doneres til Ree Dyrepark som løvefoder og jeg tror at den Gamle kommer med der.
Så kan de 2 gamle komme over regnbuen hov i hov og vi er sikre på de har det godt.

Lordi som er 15 har gigt, men er ikke plaget af det. Han har haft en lang karriere indenfor travsporten og har et meget specielt sind. Som min mor siger han har haft nogle super gode år hos os og han skal ikke andre steder.
Så hendes beslutning er taget, så regner med at d. 2/2 skal han køres til Ree.

Jeg ved bare ikke hva jeg skal gøre, hælder meget til at den Gamle kommer med, men min mand siger det er en dum beslutning og at han har mange gode år endnu. Og ja det har han da, men ville bare ikke kunne klare at se ham til salg igen.

Solgte lille Malu til en rigtig sød pige som skulle bruge hende til selskab, men nu er hun bare sat til salg igen. Kan ikke klare hvis det skulle ske for den Gamle.

Ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, men havde brug for at komme af med min frustration. Så tak for at der er et sted hvor man kan det.
Har ondt i maven hele tiden over det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det ikke at kunne sælge....
  • #1   17. jan 2011 kender også en de vil af med sin plag. Han har så godt som aldrig været i hænder, og han sælges med vægt på sine forældre...
    Ejer tror han er en guldgrube, men alt er til sag for den rette pris. Den jeg omtaler er allerede kastebold. Han er knap 2 år.
    Nogen vælger at skrive op og ned i salgsannonce, om hvor fremragende hestens forældre er. Men det er jo underordnet, når den aktuelle hest ikke har vist en dyt.

• #2   17. jan 2011 det er sku synd at slagte en sund og rask hest i den alder.. den er jo ikke engang gammel..
    Jeg synes det er meget meget forkert

• #4   17. jan 2011 Puh, det er aldrig sjovt at sælge sin hest - specielt ikke hvis den nye ejer bare sælger videre med det samme smiley

Står selv i lidt samme situation, jeg er netop flyttet hjemmefra og har "efterladt" mine to heste hjemme hos min mor.
    Min gamle hest på 25 bliver ikke længere redet, fordi han ikke er helt rentgående - men han har ingen smerter, og går egentlig og hygger sig.
    Nu er det sådan at min mor ikke vil have dem gående næste vinter, så efter sommer skal jeg finde ud af et eller andet, og jeg hælder mest til at donere til en løvepark også, fordi jeg vil ikke sælge ham/give ham væk hvis han risikerer at blive givet videre og så måske ender på en slagtebil til italien :s

Min shetlænder er ikke så gammel (15), men jeg overvejer lidt at han skal samme vej på samme tid, selvom han helt sikkert kan leve i mange år endnu, men sådan en lille fyr risikerer at blive kastet rundt mellem ejere de næste mange år, og det vil jeg ikke byde ham, da han har boet her hos mig de sidste 12 år...

Men svært er det helt bestemt smiley

• #5   17. jan 2011 Ja jeg syntes det er helt vildt svært.

Jeg vil ikke have mulighed for at købe ham tilbage da gården er sat til salg og vi vil noget andet i vores liv end heste.
    Vi vil til og priotere vores lille pige og det at forhåbentligt at skulle have en mere engang. Og med 2 børn syntes jeg ikke jeg har den tid til at have hest som de kræver.

Alle de kontrakter man kan lave med en evt køber om at hesten skal købes tilbage af tidligere ejer eller at heste skal aflives. Jeg syntes bare jeg har hørt så mange gange at så er de set tilsalg uden tidligere ejer har hørt noget.
    Det er det jeg ikke ville kunne bærer. Jeg kan kun se folk til tænderne og ved ikke hva de ellers indeholder ( hvis I forstår ).

• #6   17. jan 2011 måske man skulle se lidt ud i fremtiden, når man vælger at trække et føl på sin hoppe. Der skal være en køber, hvis ikke man selv vil beholde føllet.
    Ligesom med hunde, blot fordi lille Musse er lækker og sød i skoven, betyder det ikke, at det er lykken at brænde inde med et føl.

• #8   17. jan 2011 Kan du ikke skrive i kontrakten at du vil have lov til at købe ham tilbage hvis han skal sælges?
    Det er jo heller ikke alle heste der bare blir kastet rundt, han kan jo ligeså godt ende et sted hvor han har det super godt og blir i lang tid smiley

• #9   17. jan 2011 Jeg syntes på ingen måde det er synd at slagte en hest, hvis man ikke kan garentere at den fremtid den går i møde er den værdig.

Markedet er meget mættet og man kan vælge at købe en sund og rask ridehest, til næsten samme pris som ældre, skadede, papirsløse osv. heste sælges til.

For alle parter, incl. hestemarkedet, så burde vi som ejere tage ansvar og få enten aflivet eller slagtet de heste man brænder inde med... har nogen feks. læst artiklen i ridehesten?? det tror jeg aldrig vil ske i danmark, men det er tankevækkende.

mvh
    Helle

• #10   17. jan 2011 er det kun dig der sætter pris på det, er det jo underordnet. Så må prisen ned.

• #11   17. jan 2011 hvis det var min trav hest ville jeg slagte ham da en trav hest ik set som en fin ride hest jeg elaker min trav hest så meget men jeg ved at der ik er mange der kan li en trav hest så de kommer tit på markder og måske til holland og sådan noget så når jeg ik kan ha min traver mere så bliver han slagete

• #12   17. jan 2011 Lordi fik chancen ved at komme herud. Skulle have været aflivet den gang. Ham har jeg det helt fint med at mor vil have aflivet.

Gamle er en hest jeg har haft i gennem 6 år. Og da jeg købte ham lovede jeg ham at han ikke skulle andre steder, at jeg var den sidste ejer han skulle have.
    Det er måske lidt noget pjat men synte også bare at jeg lovede ham det for 6 år siden og plejer og holde det jeg lover uanset om det overfor mine dyr eller mennesker jeg siger det til :).

Men ja han kunne godt holde et par år endnu, men jeg ved ikke om jeg kan leve med at jeg ikke ved noget om hvordan han har det.. Jeg kan jo ikke komme rendende ude ved evt køber hele tiden og tjekke han har det godt :(.

• #13   17. jan 2011 Et fint billede, kan man ikke blive træt af. *

er det kun dig der sætter pris på det, er det jo underordnet. Så må prisen ned.

Hva mener du??

• #14   17. jan 2011 Jeg lovet min hest Grande at hvis han nogen sinde skulle fra mig skulle han aflives uanset om han var rask eller ej.. Han ville aldrig kunne trives hos andre da han var så spichel.. Han blev så aflivet pga sygdom for snart 5 år siden, men ville heller ikke den dag idag være i tvivl om at havde han levet og jeg på den ene eller anden måde ikke kunne have ham mere og han var rask så ville jeg få ham aflivet....

• #15   17. jan 2011 Kijofreg (Kai-djo-freg)

det er helt rigtig det du siger men en gammel traver er der ik mange der ser som noget.... og det er jo rigtig skal lige siges at jeg selv har en traver som jeg elsker meget

• #16   17. jan 2011 Jeg mener heller ikke, at man skal slagte ALT bare fordi det ikke skal skifte hjem....

Men ældre, skadede, adfærdsforstyrrede og alle dem, som er i højrisiko for at blive kasteboldt i et mætte marked.

Især unge skadede rideheste, fordi der findes SÅ mange ååh så søde og ærlige mennesker som bare vil tjene en hurtig klat penge.

Der findes gode hjem til ALLE... det er sikkert, men chancen for at finde dem er et spørgsmål om held.

• #17   17. jan 2011 Når jeg læser dit indlæg, så synes jeg allerede, at du har taget beslutningen. Du har i virkeligheden bare brug for at få at vide, at det er den rigtige beslutning smiley

Jeg synes kun det er dig, der kan tage beslutningen. Du kender hesten, og hvis du er bange for, at den vil ende med at blive smidt rundt til forskellige ejere, så er det selvfølgelig den rigtige beslutning smiley

• #18   17. jan 2011 Kan godt forstå dig... Det er et dyr som man elsker meget højt og har haft man gode timer med... Jeg vil heller aldrig sælge min pony, for han er pensioneret fra stævner og alt det der gejl... Men jeg synes det er en forkert beslutning at slagte en sund hest... Kunne jeg ikke gøre, så hellere finde en anden løsning....

• #19   17. jan 2011 Hvis du melder dig ud af hesteverden. så ser du jo aldrig din hest til salg igen, medmindre du leder efter den.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har nu ikke svært ved at komme af med mine heste. Jeg tænker bare:
    Jeg får en hest som er mindst ligeså sød og ligeså god som den jeg havde,

Man KAN ende i uheldige situationer, men det er vigtig at man husker på, at man SELV har valgt at sælge sin hest til den person. Hvis man er bange for at det bliver til vidersalg, må man jo vælge købere med omhu, men man kan jo ikke forvente at hesten aldrig bliver solgt. Ikke alle sælger pga penge, men finanskrisen sætter ind, og hvis man sælger til en pige, ved man jo, at når hun bliver for stor, eller når hun vil længere med sin ridning end hesten kan, så sælges den jo igen..

Det er svært, men det er vigtig at du giver RIGTIG slip på hesten, FØR du sælger den.. ellers vil du fortryde det.

• #20   17. jan 2011 har også lige sat min pony tilsalg. hun har et meget specielt temperament og er ikke så glad for fremmede og nye ting. er også SÅ bange for at hun ender som kastebold ):

• #21   17. jan 2011 jeg vil sige som nogen af de andre at du skal følge dit hjerte..
    det at du måske har så ondt i maven er måske fordi du inderest inde ved at det måske er det forkerte, men på den anden side kan det også være fordi det er det rigtige smiley

jeg ville vente med at beslutte mig til dem der var intra i din hest kom og prøvede den, for så tror jeg bedre du kan mærke om han skal den ene eller den anden vej:)

min hest har haft mange ejere.
    1 avler
    2 en eller anden familie
    3 ----------------::--------- (ved ikke 100% hvor mange ejer der var mellem ejer og rideskolen)
    4 ride skole i 6 år
    5 en pige
    6 en anden pige
    7 mig
    og han kommer aldirg fra mig igen:) han er 19 nu så synes det er syndt at skulle sælge ham, og han er en lidt mærkelig hest smiley så det vil jeg ikke byde ham:)

• #22   18. jan 2011 Så blev den svære beslutning truffet.

Så den 2/2 kommer Børge og henter begge heste og kører dem til Ree Dyrepark.
    Mor og jeg følger efter i egen bil så vi sikre os at begge heste kommer frem og kan se når de er blevet slået ned.

Kan mærke i min mave at det er den rigitge beslutning, men er sikker på at det bliver et af mit livs dårligste dage smiley

• #23   18. jan 2011 En rigtigt god beslutning i mine øjne... Jeg har en ung ven jeg sender afsted i løbet af måneden.

Han har så mange fejl og et temperament der gør, jeg ikke vil sælge ham.

På denne måde, VED du hvad der ser sket og du skal ikke de næste mange år, kigge undrene på brune heste på markerne, på markeder osv og tænke... er det nu ham.

Det blir en sorgens dag, ja vist, men jeg følte også enorm lettelse da beslutningen for min hest blev taget.

et fremtidigt trøstekram!

• #24   18. jan 2011 Tak Helle.

Kommentér på:
Det ikke at kunne sælge....

Annonce