{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Læsning af hest {{forumTopicSubject}}

Meget meget ubehageligt.
Igår skulle jeg afleverer min hest, da han var solgt. Jeg ved godt at han er utryg ved at skulle gå op i traileren, men det plejer ikke at tage mere end en halv times tid, så er han oppe og står rigtig pænt i traileren, men igår ville han bare ikke op.
Vi brugte først 2 timer på det, uden held. Herefter måtte vi ringe efter en, som er van til at læsse problem heste, med ham prøvede vi i en halv time også kom han heldigvis i traileren, men det var så forfærdeligt at skulle se sin hest være så bange for noget.

Han blev ved med at gå i vejret, falde bagover og ned på røven.
Rigtig rigtig forfærdeligt og jeg er så rystet over det der er sket.

Er der nogle af jer andre som også har prøvet noget ligende og har nogle erfaringer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læsning af hest
  • #1   2. aug 2010 man bliver bare nødt til at træne det igen og igen. Bare ind i traileren, stå lidt og så ud igen. Og så gøre det igen. Til sidst vil han indse at det ikke er farligt..
    Normalt er det jo ikke et problem at læsse en hest, medmindre den har haft en rigtig dårlig oplevelse.. Ved du om han har haft det?
    nogle heste bryder sig bare ikke om trailere, og derfor kan en lastbil være at foretrække smiley


  • #2   2. aug 2010 Dette er også den første hest jeg har, som ikke har ville gå i trailer.
    Egentlig tror jeg ikke rigtig at han er bange for det, for jeg har aldrig oplevet en hest stå så stille i traileren og han går rigtig pænt ud af den igen.

    Jeg ved ikke om han har haft en dårlig oplevelse.
    Han er blevet transporteret hertil fra Holland og har ellers kun været ude og kører 4 gange i danmark, så om der er sket noget da han er blevet transporteret første gang, det ved jeg ikke ?

    Desværre stod der også nogle og sagde at min hest bare skulle have et ordenligt smæk i røven, for den var bare så uopdragen, men jeg vidste også at det kun ville blive værre, da han aldrig er vant til at få smæk.
    Synes så heller ikke det var pænt af dem at stå og sige sådan om min hest (han har været lejet ud, så kendte ikke dem der sagde det)


  • #3   2. aug 2010 Min hest giver bare efter på et tidspunkt, pludselig går han bare op helt uden kamp !

    Nu er han jo heldigvis solgt og det er nye ejer der må lærer ham at gå op, men derfor var det stadig ikke rart at se om det var jo mig der skulle stå for læsningen sammen med hende der have lejet ham.

    Det var bare hvis jeg skulle komme ud for noget ligende igen, så ville det være rart at vide hvad man skulle gøre.
    Desværre har jeg bare ikke kræfter nok til at holde en hest på 500 kg.


Kommentér på:
Læsning af hest

Annonce